Ga naar inhoud


Bureaublad deels bereikbaar.


Con

Aanbevolen berichten

Bij Mozilla FTP heb je links een venster met de lokale opslag en rechts de bestanden op de server.

Meestal, als ik een site bijwerk dan gebruik ik mijn bureaublad als lokaal medium en sleep de te

verwerken bestanden van het rechter venster (server) naar het linker venster (bureaublad).

 

Sinds een week lukt dat niet meer en het bureaublad is niet benaderbaar om nieuwe bestanden te

plaatsen, wel vanaf een USB stick, ook kan ik bestanden op het bureaublad bewerken en weer opslaan.

 

Het lijkt mij iets van rechten maar wat? 

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Is een tijdje geleden ook al eens gemeld, Microsoft is begonnen het bureaublad meer te beveiligen en laat dus met elke grote update steeds minder toe. Toen heb ik zelf ook al aangegeven waarom niet een map aan te maken waar vanuit je dan werkt. Ik zelf werk altijd met alles vanuit de map Downloads deze is ook Microsoft maar kent geen limieten.

 

Ik heb zelf nog nooit het bureaublad gebruikt voor bestanden want in mijn ogen is dat niet logish.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden zei Penthe:

Ik heb zelf nog nooit het bureaublad gebruikt voor bestanden want in mijn ogen is dat niet logish.

 

In mijn ogen wel hoor. Desktop is immers ook maar gewoon een map. Mijn desktop staat dan ook helemaal vol iconen van bestanden en mappen. Direct toegang tot de meest gebruikte applicaties en bestanden, daar is wat mij betreft de desktop voor bedoeld.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat heb je nou aan een leeg bureaublad? Dan gebruik je hem dus niet waarvoor hij bedoeld is.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een desktop is een verzamelplaats van je werk maar bij jou, Penthe ziet het er wel heel erg steriel uit dus had je de prullenbak ook wel even kunnen legen. 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een vol bureaublad met veel bestanden en mapjes maakt je pc wel trager tijdens het opstarten.

 

Verder zit het bureaublad op de C-schijf en ik heb mijn bestanden allemaal op een andere schijf staan.

Als je ooit Windows eens volledig opnieuw wil instaleren dan ben je niets kwijt.

 

Maar om snel of tijdelijk wat te "stockeren" gebruik ik het bureaublad ook wel moet ik toegeven.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei catw:

Een desktop is een verzamelplaats van je werk maar bij jou, Penthe ziet het er wel heel erg steriel uit dus had je de prullenbak ook wel even kunnen legen. 😉

In de prullenbak stond enkel een klein tekst documentje :) Ik vind bij de meeste mensen de desktop een onoverzichtelijk zooitje.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Albert Einstein
 “Als een rommelig bureau staat voor een rommelige geest, waar staat een leeg bureau dan voor?”

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dus via extra kliks.

Het bureaublad is er juist voor dat je met een (dubbel)klik de meest gebruikte programma's kan opstarten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden zei ceesv:

Dus via extra kliks.

Het bureaublad is er juist voor dat je met een (dubbel)klik de meest gebruikte programma's kan opstarten.

Klik op menu klik op programma, dus gewoon 2 klikken, wat is het verschil tussen 2 klikken en twee klikken, en ik ben super snel met de muis dus net zo snel als een dubbel klikker.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
11 uur geleden zei Psychosammie:

Wat heb je nou aan een leeg bureaublad? Dan gebruik je hem dus niet waarvoor hij bedoeld is.

Dit zegt het eigenlijk allemaal.

Je kan het misschien vergelijken met het aanduwen van een auto i.p.v. de startmotor te gebruiken.

 

En verder wat Einstein zegt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...