Ga naar inhoud


Bureaublad deels bereikbaar.


Con

Aanbevolen berichten

3 uur geleden zei jeevanhoof:

Een vol bureaublad met veel bestanden en mapjes maakt je pc wel trager tijdens het opstarten.

 

10 seconden met een SSD. Ik geloof niet dat het veel sneller kan.

 

3 uur geleden zei jeevanhoof:

Verder zit het bureaublad op de C-schijf en ik heb mijn bestanden allemaal op een andere schijf staan.

 

In dat geval maak je een short-cut naar de bestanden naar die andere schijf.

 

2 uur geleden zei Penthe:

zo blijft de desktop heerlijk schoon

 

Dat is toch geen doel op zich?

 

31 minuten geleden zei Penthe:

Klik op menu klik op programma, dus gewoon 2 klikken, wat is het verschil tussen 2 klikken en twee klikken

 

Mijn tante, klik op menu, helemaal naar beneden scrollen op zoek naar het programma, klikken op map, klikken op programma icoon. Hoe kan jij nou sneller zijn?

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik gebruik inderdaad de desktop zelden ook omdat er altijd wel wat overheen open staat, zo heb ik full screen q-dir open en thunderbird en de browser en ik ziet daardoor zellden de desktop, naar het menu is dan sneller als eerst je schermen wegzappen. En ik ben nog altijd het Amiga gebeuren gewend en nooit echt fan geweest van de Windows desktop. En nu houd ik er verder over op iedereen gebruik het systeem op zijn eigen manier, ik enkel wat netter :)

 

 

Zojuist zei Psychosammie:

 

10 seconden met een SSD. Ik geloof niet dat het veel sneller kan.

 

 

In dat geval maak je een short-cut naar de bestanden naar die andere schijf.

 

 

Dat is toch geen doel op zich?

 

 

Mijn tante, klik op menu, helemaal naar beneden scrollen op zoek naar het programma, klikken op map, klikken op programma icoon. Hoe kan jij nou sneller zijn?

Omdat al mijn programmas direct zichtbaar zijn met Classic Shell en ik helemaal niet hoef te scrollen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei luisteraar:

Zet de meest gebruikte programma's in de startup dan is klikken niet meer nodig ☺️

Daar zet ik liefst niks in.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ingesteld (al jaren) dat alles met één klik

geopend wordt of gestart maar dit ter zijde.

Als ik ge-ftpd heb dan gooi ik alle bestanden

weer weg en zo blijft mijn buroblad schoon.

 

Maar hoe krijg je nu toegang tot het buroblad

als dat niet bereikbaar is. Hoe kun je nu vanaf

alle andere directories en externe zaken toegang

krijgen tot het buroblad?

 

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik je goed begrijp bedoel je dit: In de map Users is per gebruiker een map Desktop opgenomen. Wat daarin staat, staat op je bureaublad. Je moet dan kijken bij de gebruiker 'Public' en jezelf. 

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Op 19-5-2018 om 09:18 zei ton2207:

Als ik je goed begrijp bedoel je dit: In de map Users is per gebruiker een map Desktop opgenomen. Wat daarin staat, staat op je bureaublad. Je moet dan kijken bij de gebruiker 'Public' en jezelf. 

 

Het buroblad gebruik ik als mijn tafel, leg (zet) dat erop wat ik op dat moment nodig heb. Als ik uitgeperst ben dan ruim ik mijn tafel en buroblad op.

 

Nu terug naar het onderwerp. Mijn buroblad is de laatste tijd randomize bereikbaar. Als ik met Excel VBA bezig ben dan kan ik gewoon CTR-s doen maar na verloop van tijd lukt dat niet meer en krijg foutmeldingen als 'bestand niet gevonden' en meer van dit soort opmerkingen. Vaak, als ik W10  herstart dan gaat het weer een poosje goed.

 

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14-7-2018 om 09:16 zei Tonskidutch:

is ook Onedrive actief terwijl je met excel werkt?

Ik gebruik Onedrive niet.

 

Het frappante is dat ik wel via FileZilla (linker venster)

bestanden op mijn desktop kan zetten maar niet direct.

Ik moet dan ook vaak uitwijken naar mijn USB-stick.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

maak eens een extra gebruiker aan op je pc en kijk eens of het dan wel werkt als je inlogt als die extra gebruiker. Kan ook zijn dat je gebruikersprofiel corrupt is, dan krijg je dit soort dingen.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij (met W10Pro) heb jij hetzelfde als ik heb gehad, n.l. dat een tijdje geleden de optie Controlled Folder Access (onder de nieuwe Ransomware Protection feature) aan bleek te staan. Ik scan alle belangrijke docs die ik per post ontvang en gooi die dan weg en op een gegeven moment kon ik de gescande docs niet meer in de folder Documents opslaan. Ook op de desktop lukte dat niet, maar wel in Downloads. Ik heb Acrobat toen als Allowed App toegevoegd (omdat ik de feature liever niet uitzet) en sindsdien kan ik de PDF-bestanden weer opslaan in de folder Documents.

aangepast door beeheap
Link naar reactie
Delen op andere sites

beeheapp,

:P

app

 

dat klopt wel maar is natuurlijk ook afhankelijk van je profiel en dan zou ik wiz zijn suggestie eens proberen

overigens Con is weer heel kort en bondig qua informatie

daar hij in het verleden schreef cytrix te gebruiken is dat wel een belangrijke info als netwerkclient

aangepast door Tonskidutch
n

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry T, wat heeft Citrix hiermee te maken?

Nog even los van het feit dat ik Citrix inmiddels

al 5 maanden niet meer heb gebruikt.

 

Hoe simpel kan het zijn, ik kan randomize geen

bestanden op mijn desktop zetten. Soms gaat het

uren goed, soms een hele sessie en dan ineen

keer weer niet. Terwijl het programma als Filzilla

dat wél lukt. En alles op een W10 PC.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is natuurlijk niet dat die citrix er partou iets mee van doen heeft, ik zag echter iets soortgelijks twee weken geleden toen ik bij de boekhouder zat die een thinclient heeft en enkele USB-bestandjes van mij voor de kwartaalopgave niet op zijn thinclient kreeg met de verkenner...

 

maar dat heeft niks met jou topic van doen als je helemaal geen Citrix en of je geen virtuele machine gebruikt.

 

ik zou eens het taakbeheer openen en de broncode inzien terwijl die copieerhandeling, herhaald en dus niet lukt.

Staat er iets van foutmeldingen in je logboeken... dat moet toch gelogde foutmeldingen opleveren?

 

 

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...