Ga naar inhoud


Tankstation schotel dubbele kop


Denisdaf

Aanbevolen berichten


De twee laatste foto's zijn schillende systemen.

Bij de tankstations komt het signaal binnen via 1 feedhorn daarna komt een

ronde golfpijp .

De ronde golfpijp kan het verticale en horizontale component door geven.

Dan komt een splitter het horizontale component en vertikale componen komt in

twee golfpijpen die niet rond zijn zodat maar 1 polarisatie component doorgeven wordt.

Aan de twee uiteinden kan je verschillen componenten monteren een ontvangst lnb of

een uplink zender.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Foto van Sprietje: Deze is echt in de buurt, dus wat ik zag zal misschien een kleine variatie zijn, dus we zijn er. Dan is dus mijn vraag zou ik op deze manier maar dan met 2 ontvangst LNB's boven elkaar signaal kunnen ontvangen? Bv door de bovenste hetzij een langere uitvoering te nemen zodat kabels elkaar of de LNB niet storen of zelfs door de bovenste LNB onderste boven te zetten? Reden??? Geen reden gewoon nieuwsgierig.

 

aangepast door Denisdaf

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei Denisdaf:

zou ik op deze manier maar dan met 2 ontvangst LNB's boven elkaar signaal kunnen ontvangen?

Nee je kan geen lnb's boven elkaar zetten.

De schotel heeft 1 focus en die komt in 1 feedhorn.

Tegenwoordig zijn de lnb's zo dat die 4 ontvangers hebben en meerdere uitgangen dus de

noodzaak bestaat ook niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei luisteraar:

Tegenwoordig zijn de lnb's zo dat die 4 ontvangers hebben en meerdere uitgangen dus de

noodzaak bestaat ook niet meer.

OK, Dat laatste weet ik geen probleem, was gewoon een kwestie van ??????????????????????????????

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En dus geen 2 koppen, slechts een feedhorn.

Internet per satelliet.

 

http://www.groundcontrol.com/images/Evolution_X3_iDirect_Solution.jpg

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden zei ceesv:

Internet per satelliet.

Dat had ik mee, is inderdaad om niveau van de tanks na te gaan en door te geven.  Ik hoopte ( is veel gezegd) dat het ook voor andere zaken kon.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je kan gewoon een abonnement nemen en dan internet via satelliet gebruiken.

Verder kan je er een satelliet ontvanger op aansluiten om eventueel aanwezige tv programma's van die satelliet te bekijken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden zei ceesv:

Je kan gewoon een abonnement nemen en dan internet via satelliet gebruiken.

Dat is (voorlopig) nog te duur.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

luisteraar schreef:
De ronde golfpijp kan het verticale en horizontale component door geven. Dan komt een splitter het horizontale component en vertikale componen komt in twee golfpijpen die niet rond zijn zodat maar 1 polarisatie component doorgeven wordt.
Hier een afbeelding wat hij precies bedoeld en dat is ook op de foto van RimaNTSS te zien.

 

Scheiden van de signalen.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...