Ga naar inhoud


VRT stopt FTA uitzendingen.


Alphasat

Aanbevolen berichten


Op 21-6-2018 om 20:00 zei pollegazon:

 

 

Toevallig noem je daar een zender - om maar wéér on topic te gaan - die minder luisteraars heeft dan de vrt dvb-t zender kijkers heeft.

 

Als je dus even uitrekent wat die kost per luisteraar, dan kom je aan een duizelingwekkend bedrag.

 

Dit gezegd zijnde zal het mij wel degelijk worst wezen of die FTA uitzendingen al dan niet verdwijnen. Het is sowieso een achterhoede gevecht en er bestaan plenty mogelijkheden om de nationale zenders (ook de VRT) op een andere manier te bekijken.

 

Eerlijk gezegd weet ik niet zo heel zeker waar je op doelt. Ik heb jarenlang in de VS geleefd waar voor een heel groot deel van het platteland gold dat de meeste mensen geen flauw idee hadden wat "klassieke muziek" überhaupt is. Want als de commercie regeert dan valt alles weg wat cultuur of educatie is omdat het enige wat telt de grote massa van kijkers en luisteraars betreft.

Het is zo'n beetje alsof je alle restaurants sluit omdat McDonald's per slot van rekening het grootste aantal consumenten trekt. Ik weet niet zeker of je dat bedoelde, zo niet mijn verontschuldiging. Maar het zijn juist die verdomde kijkcijfers en luistercijfers die van onze radio één grote eenheidsworst maakt. Of je daar de kwaliteit van de media en dus de kwaliteit van een bevolking mee bevordert waag ik te betwijfelen.

Op 21-6-2018 om 11:52 zei Mimisiku:

Deze Hollander heeft zelfs een keurig abonnement op TVV met eigen Seca3 kaart. In mijn jeugd in contact gekomen met België. Nette, leuke mensen en een heerlijk taaltje. Volg de cultuur en taal graag. Ze hebben in België nog de humane factor. Iets wat in Nederland allang verdwenen is. Wij hebben een keiharde maatschappij waar alleen ikke, ikke geldt. Hufters en aso’s die ook graag doorrijden na een ongeluk.  

 

Ik vrees dat je wel wat sterk veralgemeniseert. Voor de Randstad mag dat waar zijn maar als iemand die in Brabant is opgegroeid, relatief dicht bij de Belgische grens, geloof ik niet echt dat ik me in dat beeld weerspiegeld zie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 22-6-2018 om 20:55 zei astro iris:

Gelukkig is RTBF er nog.

 

Inderdaad de RTBF is qua programmering (kwaliteit) zeker beter dan de VRT !

En het is nog goed voor mijn Frans ook 😉

 

 

Alphasat

aangepast door Alphasat
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei T90user:

 

Eerlijk gezegd weet ik niet zo heel zeker waar je op doelt. Ik heb jarenlang in de VS geleefd waar voor een heel groot deel van het platteland gold dat de meeste mensen geen flauw idee hadden wat "klassieke muziek" überhaupt is. Want als de commercie regeert dan valt alles weg wat cultuur of educatie is omdat het enige wat telt de grote massa van kijkers en luisteraars betreft.

 

 

Heel simpel. Toevallig las ik vandaag dat de VRT (door regeringsbezuinigingen) zo'n dikke 47 miljoen euro tekort komt om hun normale programma te kunnen afwerken. Daaronder o.m. maken van fictie, nieuwsuitzendingen op radio en tv enz. In hetzelfde artikel stond ook dat de VRT iedere Vlaming 41 euro per jaar kost (iedere Vlaming, dat is including de babies en grannies). De rekensom is simpel. Je hebt de kijkcijfers en radio luister cijfers. Mag je een zender die enkel een elite aanspreekt (ik heb het nu niet over rijk/arm of over cultuurbarbaar of commerciefanaat) in leven houden om enkele tienduizenden (75 procent van de uitzendingen halen zelfs geen 5000 luisteraars) mensen happy te houden, wetende dat dit een onredelijk deel van het budget weghapt? En En tegelijk om bezuinigingsreden een veelvoud daarvan (40 à 45 000 kijkers) beroven van hun gratis dvb-t uitzendingen, die zoals al aangehaald zijn soms hun enige bron van tv-signaal vormen - met als reden dat het nu eenmaal teveel kost ? Wie is degene die dergelijke afweging kan en mag maken ?

 

Dat is een discussiepunt dat ik wou aanhalen.

 

 

 

aangepast door pollegazon
leesbaarheid
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag op HLN Site gelezen: Alle VRT medewerkers (+/- 2000) krijgen straks een bedrijfswagen  ...... !! 

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Marc-Sim:

Vandaag op HLN Site gelezen: Alle VRT medewerkers (+/- 2000) krijgen straks een bedrijfswagen  ...... !! 

Dan hadden ze beter de 45.000 kijkers hun gratis VRT antenne kijken gelaten. In een tijd van files is dit toch wraakroepend.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 25-6-2018 om 00:21 zei pollegazon:

 

 

Heel simpel. Toevallig las ik vandaag dat de VRT (door regeringsbezuinigingen) zo'n dikke 47 miljoen euro tekort komt om hun normale programma te kunnen afwerken. Daaronder o.m. maken van fictie, nieuwsuitzendingen op radio en tv enz. In hetzelfde artikel stond ook dat de VRT iedere Vlaming 41 euro per jaar kost (iedere Vlaming, dat is including de babies en grannies). De rekensom is simpel. Je hebt de kijkcijfers en radio luister cijfers. Mag je een zender die enkel een elite aanspreekt (ik heb het nu niet over rijk/arm of over cultuurbarbaar of commerciefanaat) in leven houden om enkele tienduizenden (75 procent van de uitzendingen halen zelfs geen 5000 luisteraars) mensen happy te houden, wetende dat dit een onredelijk deel van het budget weghapt? En En tegelijk om bezuinigingsreden een veelvoud daarvan (40 à 45 000 kijkers) beroven van hun gratis dvb-t uitzendingen, die zoals al aangehaald zijn soms hun enige bron van tv-signaal vormen - met als reden dat het nu eenmaal teveel kost ? Wie is degene die dergelijke afweging kan en mag maken ?

 

Dat is een discussiepunt dat ik wou aanhalen.

 

 

 

 

Tja, laat dat "aanspreken van een elite" dan maar weg en houd iedereen dom? Dat is wat elke dictator het allerliefste heeft. Dat mensen niet langer op een eerlijke manier politieke voorlichting van alle kanten krijgen. Dat er veel mensen zijn die zich geen lor voor serieus nieuws interesseren maar dan toch gaan stemmen is tragisch, zonder het te weten benadelen ze zichzelf maar al te vaak. Het moment dat je dat als norm stelt veeg je automatisch alle mogelijkheden weg voor iedereen die nog wel zijn of haar verstand wil gebruiken. En dat is veel meer waard dan dat bedragje wat je noemt. Overigens kosten commerciële media ons heel erg veel meer geld omdat ze alles van de belastingen mogen aftrekken waardoor wij, de gewone burger, voor hun infrastructuur moeten betalen. Maar daar wordt zorgvuldig niet over gesproken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei T90user:

 

Tja, laat dat "aanspreken van een elite" dan maar weg en houd iedereen dom? Dat is wat elke dictator het allerliefste heeft. Dat mensen niet langer op een eerlijke manier politieke voorlichting van alle kanten krijgen.

 

 

Toen stopte ik met lezen hoor. Klara is een muziek zender, daar geven ze GEEN politieke voorlichting. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎26‎-‎6‎-‎2018 om 11:32 zei Marc-Sim:

Vandaag op HLN Site gelezen: Alle VRT medewerkers (+/- 2000) krijgen straks een bedrijfswagen  ...... !! 

Schitterend :D

DVB-T in Vlaanderen naar de jakkamakka :P

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kijker betaalt (nog een keer) aan de provider.

De provider betaalt aan de openbare omroep.

 

Het kijk -en luistergeld her-uitgevonden...

 

GENIAAL !!

ontvangers: Dreambox 7000 - Dreambox 8000 (openPLi)

schotels: 1m draaibaar - Visiosat G4+1:(19E/13E/1E/5E/5W) - 54cm:(10E) - 60cm:(23E/28E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei TVguy:

De kijker betaalt (nog een keer) aan de provider.

De provider betaalt aan de openbare omroep.

 

Het kijk -en luistergeld her-uitgevonden...

 

GENIAAL !!

 

En dus  betalen we nu het dubbel van vroeger om nog meer herhalingen te zien...  is Canvas gereduceerd tot een beeldkrant in telegram-stijl... en zijn we teletext kwijt. Leve de vooruitgang.

 

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...