Ga naar inhoud


VRT stopt FTA uitzendingen.


Alphasat

Aanbevolen berichten


20 uur geleden zei de mon:

Holland 1 geeft tenminste ondertiteling bij de trouw in de UK. VTM en ÉÉN niks. En zeer synchroon met de preek, Is automatische ondertiteling zo snel?

(off topic)

Je bedoelt NPO1? Die brachten de trouwerij van prins Harry en Meghan met een vertraging van 30 seconden om er ondertiteling bij te kunnen plaatsen. Dat werd in het begin van de uitzending gemeld door Amber Brantsen, de presentatrice.

 

In Nederland wordt de FTA verspreiding van NPO geregeld door KPN. Voorheen had je de analoge televisie etherzenders en die kosten voor de publieke omroep zijn weggevallen door het door KPN te laten uitzenden middels DVB-T, wat straks DVB-T2 wordt. De publieke omroep betaalt er dus niet voor. Lijkt er een beetje op dat ze dit dan ook in Vlaanderen zo willen gaan doen?

  • Like 1

Vu+ Duo 4K (OpenPLi 7.0) Visiosat BigBisat

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Lees dit nog eens door, de publieke zenders zitten in bouquet 1, KPN en de rest in bouquet 2 en 3.

http://radio-tv-nederland.nl/dvbt/digitenne-kpntv.html

 

De Publieke omroepen betalen zelf voor de verspreiding via DVB-T in Nederland.

 

Verdere onderbouwing:

 

De NPO zendt via eigen frequentieruimte de tv- en radiokanalen van de landelijke (NPO) en regionale publieke zenders vrij uit via de digitale ether. Tot nu toe gebeurt dat in DVB-T in standaardkwaliteit (SD). In de NPO-begroting 2017 is gesteld dat in de loop van dit jaar gestart zou worden met HD-uitzendingen in DVB-T2.

Bron

https://mediamagazine.nl/npo-uitzending-hd-digitale-ether-en-omschakeling-dvb-t2-uitgesteld/

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Interessant artikel vandaag verschenen in Radiovisie.https://radiovisie.eu/persbericht-vrt-dvb-t-vlag-dekt-lading-niet/

Wat zal de politiek doen met dit VRT standpunt? Is het niet bij wet bepaald dat VRT de zenders gratis moet aanbieden? en VRT Nu is niet gratis want je moet een internet abonnement hebben hiervoor. Bovendien loopt er sinds 14 april ook een rechtzaak tussen TVV en VRT over het gratis aanbieden in TVV abonnement van de VRT zenders en dat is ook niet gratis want je moet eerst een abonnement hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 17-5-2018 om 19:04 zei Noordzee:

Als je alleen de NPO-kanalen en de regionale zender wilt zien, dan kun je nog wel een eigen tuner aanschaffen.
Mits deze de gebruikte DVB-T2 techniek ondersteunt. 


Heb ik iets gemist?
Worden de publieke Nederlandse zenders in Nederland nu al alleen nog via DVB-T2 uitgezonden?

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden zei Prawo:


Heb ik iets gemist?
Worden de publieke Nederlandse zenders in Nederland nu al alleen nog via DVB-T2 uitgezonden?

 

Nu nog niet, wel later dit jaar/begin volgend jaar. Stapsgewijs wordt regio voor regio overgezet. 
 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Luisteraar
Meer dan voldoende.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uur geleden zei luisteraar:

Welke snelheid laat jou lijn toe ? 4 a 5 mb/s zou toch voldoende

zijn bij sd iptv

 

Dat kan ook.  Maar er is ook iets anders aan de hand met mijn lijn.  Ze is onregelmatig.  Meestal heb ik voldoende snelheid, maar er treden dips op.  En die zijn fataal voor IPTV.

Voor normaal gebruik merk je hier niets van.  Downloaden gaat ook.  Maar live streamen, hapert regelmatig.

De provider is daarvan op de hoogte (en geeft het ook toe) maar speelt de zwarte piet door naar Proximus.  Wss heeft hij zelfs gelijk.  Maar Proximus krijgt het niet beter (of is niet erg geïnteresseerd om e.e.a. te verbeteren.)
 

PS:  telenet komt hier niet meer binnen.

 

Willy

 

 

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

In aanvulling een voorbeeld:

 

Het lukt mij niet om een hele aflevering van iets te streamen, vanaf VRT NU zonder dat de stream hapert en stilvalt.  De stream herstarten (en meestal kun je dan kiezen om verder te kijken waar je gebleven was) is dan wel voldoende.

 

Dezelfde stream effe downloaden en opslaan op de PC, laat wel toe om de aflevering te bekijken zonder haperingen.

Een aflevering van 45 minuten kan ik meestal downloaden in zo'n 10 minuten.  Wat een indicatie moet zijn dat de basis snelheid ruim voldoende is.

 

Willy

 

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei Kabeltje87:

 

Dat kan ook.  Maar er is ook iets anders aan de hand met mijn lijn.  Ze is onregelmatig.  Meestal heb ik voldoende snelheid, maar er treden dips op.  En die zijn fataal voor IPTV.

Voor normaal gebruik merk je hier niets van.  Downloaden gaat ook.  Maar live streamen, hapert regelmatig.

De provider is daarvan op de hoogte (en geeft het ook toe) maar speelt de zwarte piet door naar Proximus.  Wss heeft hij zelfs gelijk.  Maar Proximus krijgt het niet beter (of is niet erg geïnteresseerd om e.e.a. te verbeteren.)
 

PS:  telenet komt hier niet meer binnen.

 

Willy

 

 

Hier hetzelfde probleem, soms onderbrekingen, weinig streams kunnen bekeken worden zonder korte onderbrekingen. Verleden jaar heeft men voor een snellere verbinding gezorgd met als gevolg dat de onderbrekingen nog groter waren. Contact genomen met Proximus en ze kenden het probleem, dan hebben ze maar terug de tragere verbinding ingeschakeld en het was terug iets beter.  Heeft ergens te maken met de capaciteit van mijn lijn beweren ze, indien meerdere toestellen zijn aangesloten dan krijg je problemen. Zelfs bij het luisteren naar radio streams krijg je soms onderbrekingen, een oplossing hebben ze niet direct. Zodoende is VRT Nu zeker geen betere optie dan kijken via antenne.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...