Ga naar inhoud


VRT stopt FTA uitzendingen.


Alphasat

Aanbevolen berichten

Te weinig kijkers, laat mij lachen. Heeft ooit iemand reclame gezien op de VRT voor hun DVB-T aanbod ? Ik niet . Ik woon in Diksmuide en kan hier meer dan 15 Franse zenders  die FTA zijn ontvangen via DVB-T. Was hier reeds vanaf de start gedoemd te verdwijnen. Naast één en canvas was er ook sporza. Deze laatste heeft een kort bestaan gekend als zelfstandig kanaal, de politiek heeft een stokje in de wielen gestoken. Was het niet de bedoeling meerdere digitale kanalen op te starten ? Toen was er telenet met zijn dvb-t aanbod, heeft ook niet lang geduurd. Ook weinig of geen publiciteit voor dit pakket. Nu is er TVVL met een pakket en het is opnieuw prijs. Ik heb eens gepolst bij mijn collega's wie weet had van DVB-T ontvangst naast het aanbod van telenet en proximus. Er was één iemand met een ontvanger in zijn werkplaats/garage. DVB-T verdwijnt niet omdat er geen interesse is maar omwille van het feit dat het niet gekend is. Niemand weet dat de meeste televisies een geschikte tuner hebben. Als de provider uitvalt is het leuk om met een kleine antenne nog de vrt zenders te kunnen ontvangen, maar je moet het natuurlijk wel weten. Hoe zal de overheid ons informeren bij rampen als netwerken uitvallen en er geen zenders meer zijn ? gn, Marc

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je zal maar een beetje achteraf wonen. Geen kabel, internet die maar net 1Mb haalt. Ben je mooi gedoemd om met TVV in zee te gaan.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch enkele bedenkingen

1. vrt had analoge masten die enorm veel elektra verbruikten de digitale masten zorgden voor grote winst maar ze hebben die verkocht aan derden 

(lees ze hebben nu geld over)

2. als ik winkels bezoek zie ik vrij regelmatig dat er dvb-t antennes worden verkocht er is dus wel degelijk steeds meer publiek dat er gebruik van maakt , in Wallonië zie je ook veel vlaamse gebruikers dmv een buiten antenne

3. volgens mijn bescheiden mening probeert de vrt gewoon extra geld te krijgen van de overheid (lees belastingbetaler)

4. behoudens ik fout ben loopt het huidige overeenkomst met de vlaamse regering nog tot 2020 en kan de vrt dit niet eenzijdig opzeggen

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Komt er nog bij dat ze niet weten hoeveel mensen er via dvb-t kijken , er zijn slechts 750 vlaamse tv kijkers voorzien van een kijkcijferbox (evenveel in Wallonië)  van deze kent men welke  soort onvangst ze gebruiken, het ruikt een beetje naar chantage door de openbare omroep

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uur geleden zei Mojo:

Je zal maar een beetje achteraf wonen. Geen kabel, internet die maar net 1Mb haalt. Ben je mooi gedoemd om met TVV in zee te gaan.

 

En dan ben je ook gesjareld.  Wegens het feit dat TVV meer en meer zenders via IPTV gaat aanbieden, en niet via de sat.

 

Willy

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

er wordt op een hele andere manier gekeken door de nieuwe generatie TV kijkers en dus ook managers en medewerkers van VRT dan dat jij besefte dat je naar TV zat te kijken als snotneus ;)

er wordt inderdaad heel afwijkend geprogrammeerd en de content is dus toch een succesformule bij de doodmoe op de bank liggende kijker (die paar die nog kijken)

die wil lachen en wilt andermans meningen wilt horen en genoeg tijd krijgt om tijdens de reclame het huishouden te doen

nonkel BOB en tante Terry hebben plaatsgemaakt voor de praatshows met publiek 

overigens de stratenvegers van toen, de lopende band, is principieel niet anders dan ****

 

alleen het publiek dat kijkt is anders

 

 

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Tripleboy:

Gaan we met zijn allen weer Vissen, want geen Bal meer op de TV.

 

nothingtv.jpg

Of gelijk de jaren 80? Stoelen buiten en een babbeltje slaan met een drankje?

denk het niet, de huidige generatie kijkt naar de commerciële zenders.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...