Ga naar inhoud


VRT stopt FTA uitzendingen.


Alphasat

Aanbevolen berichten


Jeroen Meus zal dan niet meer voor je koken elke dag. Vroeger zoals Batmann, Zorro of TopPop ,daar kwam je speciaal voor naar huis ,dat was quality time.  Zelfs met een zwart/wit tv.

En die van't Nieuws hebben goeie reporters en af en toe een krimi zonder reklame. Tegenwoordig vliegt ge naar omhoog omdat het weer reklame is. 

ZDF(hd) is ook zo'n zender en fta, ik ben er zeker van dat die veel kijkers heeft.

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

en dan hier het officiële antwoord van onze minister van media:

 

 

Dank u voor uw bericht. 
De VRT heeft beslist om niet meer uit te zenden via digitale ether televisie, in het vakjargon DVB-T genoemd. De openbare omroep is niet verplicht om dit soort uitzendingen te verzorgen en kan deze beslissing volledig autonoom en op eigen verantwoordelijkheid nemen.
  
Wat is DVB-T?
Televisie-uitzendingen kunnen op verschillende manieren bij de kijkers komen: via kabel, internet of satelliet, maar ook via digitale signalen van zendmasten (DVB-T ofwel digitale ether televisie). In de meeste (moderne) televisies is de mogelijkheid om dit DVB-T-signaal te ontvangen vaak ingebouwd. Soms wordt er ook gewerkt met een buitenantenne.

Alternatieven?
Een alternatief voor die DVB-T-ontvangst biedt TV Vlaanderen aan, met een DVB-T2-aanbod. Ik heb van TV-Vlaanderen en van de VRT begrepen dat zij willen bekijken of en onder welke voorwaarden de VRT-zenders aan dat aanbod van TV-Vlaanderen kunnen worden toegevoegd. 
De VRT somt nog diverse alternatieven naast de digitale ethertelevisie op. Het VRT-aanbod is online te bekijken via VRT NU,  via de kabel (Telenet), via IPTV (Proximus, Scarlet en Orange), via satelliet (TV Vlaanderen) en ook via platformen als Stievie.
  
Waarom stopt de VRT met DVB-T? 
In haar persbericht (https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/05/17/vrt-stopt-eind-dit-jaar-met-uitzenden-via-dvb-t/) motiveert de VRT haar beslissing onder andere door het veranderend kijkgedrag, het beperkte karakter van de DVB-T technologie en de mogelijkheden die alternatieve platformen de kijker vandaag al en in de toekomst zullen bieden. 

Voor meer informatie of vragen kunt u de FAQ consulteren op de VRT-website alsook https://www.vrt.be/nl/aanbod/kijk-en-luister/radio-luisteren/dvbt/#112 of u richten tot de VRT via de klantendienst: https://www.vrt.be/nl/contact/.  

Ik hoop dat ik u hiermee voldoende heb geïnformeerd.


Met vriendelijke groeten,


Sven Gatz
Vlaams minister van Cultuur, Media, Jeugd en Brussel

 

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Orange via IPTV??? 

Sven laat hem weer eens van zijn beste kant zien door foute info te geven, Orange werkt via de kabel.

Maar zo kennen we Sven, kent deels niks van de media in Vlaanderen.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht ergens in het verleden gelezen te hebben in een europese verordering dat zenders die door de staat worden betaald vrij te ontvangen moeten zijn , internet en kabel is niet vrij want daar moet voor betalen aan de europese richtlijn zou dus niet meer voldaan zijn

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Die verordening is mij onbekend.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was al beslist, waarom nu nog zeuren erover, het is binnenkort "over and out", volgende stap is het opheffen van VRT op zich, ze komen steeds in nauwere schoentjes te staan.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...