Ga naar inhoud


VRT stopt FTA uitzendingen.


Alphasat

Aanbevolen berichten


Wallonie staat veel verder dan Vlaanderen. Op één, Canvas is er in de week 's morgens niks te zien, enkel winter- of zomerbeelden. De uitzendingen starten pas na de middag en dan nog veel herhalingen !

Op La Une, la deux, la trois zijn ze er al 's morgens vroeg met programma's. Die denken aan kun kijkers. DVB-T zal daar in nog geen 50 jaar worden afgeschaft !

Multytenne Twin

Link naar reactie
Delen op andere sites

In geheel België en zelfs in delen van Nederland, Duitsland en Frankrijk kan je wel nog luisteren naar de RTBF radio, naar VRT radio ook al niet meer. Eens de taalgrens of grens over en het is gedaan. Toen dachten ze ook al niet meer aan hun luisteraars en nu volgen de kijkers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Offtoppic, je moet de taalgrens niet over. Probeer eens radio2 van de vrt te ontvangen in bepaalde delen van menen, stavele en andere gemeentes nabij de grens. Je hebt iets anders nodig om radio2 te luisteren.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎21‎-‎5‎-‎2018 om 08:28 zei Kabeltje87:

 

Dat kan ook.  Maar er is ook iets anders aan de hand met mijn lijn.  Ze is onregelmatig.  Meestal heb ik voldoende snelheid, maar er treden dips op.  En die zijn fataal voor IPTV.

Voor normaal gebruik merk je hier niets van.  Downloaden gaat ook.  Maar live streamen, hapert regelmatig.

De provider is daarvan op de hoogte (en geeft het ook toe) maar speelt de zwarte piet door naar Proximus.  Wss heeft hij zelfs gelijk.  Maar Proximus krijgt het niet beter (of is niet erg geïnteresseerd om e.e.a. te verbeteren.)
 

PS:  telenet komt hier niet meer binnen.

 

Willy

 

 

Hallo Willy,

Surf eens naar edpnet. Daar kan je zien welke snelheid jouw lijn zou moeten kunnen halen. En dan kan je bekijken of je daar veel onder zit.  Zij werken ook via de Proximuslijn. Ik haal hier toch een dikke 60 via TV Vlaanderen. Zij werken via Edpnet.  De abonnementen zijn iets duurder dan dat van jou, maar onbeperkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn ouders aan de zee staat al jaren een antenneke van 15 euro. Een campingantenne.  Eénmalige kost. Daarmee halen we alles uit de lucht. VRT nog steeds in oud formaat en in SD. Alle Fransen in HD en met Dolby Digital geluid. Allemaal FTA. Bij beter weer zelfs Engeland.

Arme VRT die een techniek die in vele andere landen nog flink in ontwikkeling is en regelmatig verbeterd wordt, uit de lucht haalt.

 

Wat de nood aan internet betreft om hun streams te bekijken...  Armere mensen moeten maar sociaal tarief aanvragen...    En je hebt een PC nodig. De app waarover ze spreken is er nu NOG niet (<=> RTBF). Dus nog de nodige technische ervaring ook om het allemaal aan de klap te krijgen.

VRT NU werkt bij mij wel goed. Zelfs in de resolutie die wordt aangeboden heb ik het idee dat het beeld scherper is op een 55 inch TV als de SD zendingen van een aantal Vlaamse zenders via TV Vlaanderen. 

Ik ben er vroeger in geslaagd om de streams toe te voegen in Openpli. Maar daarin slaag ik nu niet meer.

Er was een add die in Firefox streams kon detecteren, maar die werkt niet meer in combinatie met de upgrade van Firefox.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb United Telecom (internetenbellen.be) en die werken ook via EDPnet.

Heb de testen met EDPnet gedaan, en die geven niet veel beter aan dan ik momenteel haal.

 

Het abbo is ook onbeperkt in volume.

 

Voor de zenders van de VRT probeer deze eens:

 

#SERVICE 4097:0:19:5221:C99:3:EB0000:0:0:0:https%3a//live-w.lwc.vrtcdn.be/groupc/live/d05012c2-6a5d-49ff-a711-79b32684615b/live.isml/live-audio_track=96000-video=2000000.m3u8:een
#DESCRIPTION een
#SERVICE 4097:0:19:5226:C99:3:EB0000:0:0:0:https%3a//live-w.lwc.vrtcdn.be/groupc/live/905b0602-9719-4d14-ae2a-a9b459630653/live.isml/live-audio_track=96000-video=2000000.m3u8:Canvas
#DESCRIPTION Canvas
#SERVICE 4097:0:16:5278:C96:3:EB0000:0:0:0:https%3a//live-w.lwc.vrtcdn.be/groupc/live/8b898c7d-adf7-4d44-ab82-b5bb3a069989/live.isml/live-audio_track=96000-video=2000000.m3u8:Ketnet
#DESCRIPTION Ketnet
#SERVICE 4097:0:1:51DA:C96:3:EB0000:0:0:0:http%3a//urtmpkal-f.akamaihd.net/i/12qekz6vu_1@180481/index_1_av-p.m3u8?sd=10&rebase=on:Evenaar
#DESCRIPTION Evenaar

 

en de regionalen:

 

#SERVICE 4097:0:1:2:0:32:0:0:0:0:http%3a//media.mediahuisvideo.be/hlslive/account=JIJgfIEK1MQE/livestream=voQFf8nRBx8S/voQFf8nRBx8S_720p2628kbs/index.m3u8:atv
#DESCRIPTION atv
#SERVICE 4097:0:1:1:0:32:0:0:0:0:http%3a//media.mediahuisvideo.be/hlslive/account=JLYpfMwK3Ewk/livestream=roYECewS1JQS/roYECewS1JQS_720p2628kbs/index.m3u8:TV Limburg
#DESCRIPTION TV Limburg
#SERVICE 4097:0:1:3:0:32:0:0:0:0:http%3a//urtmpkal-f.akamaihd.net/i/156m2vpg5_1@322941/index_1_av-p.m3u8:TV Oost
#DESCRIPTION TV Oost
#

 

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een wifi dvb-t tuner, bruikbaar voor smartphone en tablet. Je kon er zelf mee opnemen.

Handig, om wat tv te zien, waar niks is.

Kan in december naar de kliko?

Mijn klein mobiel dvb-t tv-tje de grote van een gemiddelde smartphone, kan ook daarna toe.

Jammer, omdat de zenders meer aandacht hebben voor internet kijkers.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

In plaats van naar Vlaams minister Sven Gatz te schrijven, kunnen we beter eens ons beklag maken bij het Belgisch Instituut voor postdiensten en telecommunicatie (BIPT).

 

Immers

Citaat

Het BIPT heeft als opdracht de concurrentie te bevorderen, bij te dragen tot de ontwikkeling van de interne markt en de belangen van de eindgebruiker te beschermen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als dit doorgaat, hoeft men ook geen televisies met een tuner meer te verkopen in Vlaanderen.

Een groot uitgevallen computermonitor met HDMI-ingang volstaat.

Wat een primeur voor dit apenland.

 

VRT DVB-T begon pas in 2008, na 10 jaar geeft men er alweer de brui aan.

Van enige duurzaamheid is er dus geenszins sprake… Breng alles maar weer naar het recycleerpark, samen met de FM-radio's binnenkort.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik las op de VRT site.

“DVB-T kost de VRT jaarlijks meer dan 1 miljoen euro. Die middelen wil de openbare omroep na 1 december gebruiken om onder meer VRT NU verder uit te bouwen en te verbeteren.”

Wie dat te lezen krijgt, zou haast gaan denken dat ze daar in geldnood zitten.

Een miljoen besparen, maar aan de ander kant zenden ze daar heel veel sport uit

Soms op 2 netten gelijktijdig, waarbij we de vraag kunnen stellen, hoort al die sport op een openbare omroep.

Hoeveel miljoenen gaan daar naartoe op jaarbasis, dat krijgen ze niet gratis, die sportrechten moeten ze kopen, en we weten allemaal dat sportrechten peperduur zijn.

Dan is er nog zoiets raars aan de hand bij VRT Tv, buiten het nieuws, maken ze daar vrijwel niks zelf meer, alles wordt aangeleverd door duur betaalde productie huizen.

 

Ik heb een email gestuurd naar de NVA over deze kwestie, ik wacht nog altijd op antwoord.

 

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...