Ga naar inhoud


internet snelheid met en zonder vpn


Aanbevolen berichten

Maakt het verschil  als ik een vpn gebruik of als ik geen vpn gebruik, qua internetsnelheid.

 

Ik vraag dit omdat ik op mijn vakantie adres weleens vpn gebruikte om naar ziggo app te kijken, maar deze was maar zeer matig te bekijken.veel stilstaand beeld etc.

 

Aangezien tegenwoordig in de E.U men naar de Ziggo app kan kijken zonder vpn, vroeg ik me af of dit enig verschil zou maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

-Een VPN versleutelt de informatie, hoe snel dit gebeurt hangt af van de gebruikte apparaten.

- Een VPN verbinding zal doorgaans een ander traject afleggen op het internet, dit kan langzamer zijn, maar ook sneller.

 

 

Uitproberen dus, wat sneller is

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard is de verbinding via een VPN veel trager, ik zelf heb 100 Mbs up en down via diverse betaalde VPN verbindingen haal ik noot boven de 6Mbs. En voor ceesv een VPN kan nooit sneller zijn dan je eigen verbinding, ik gaat er vanuit dat je dit niet bedoelde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nee, dat bedoelde ik niet, ik bedoel, dat er van A naar B vele paden zijn.

Jouw verbinding van A naar B kan sneller zijn, maar ook langzamer als de verbinding van A via de VPN tunnel naar B.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog nooit meegemaakt, maar zoals je aangeeft kan dit wel zo zijn. Maar hoe sneller je eigen verbinding is hoe minder de mogelijkheden zijn. Een VPN is leuk maar je snelheden worden dan behoorlijk beperkt. De eerste VPN die mij 100Mbs geeft voor een betaalbare prijs heeft mij dan ook direct als een klant, ondertussen droom ik heerlijk verder :)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden zei ceesv:

Nee, dat bedoelde ik niet, ik bedoel, dat er van A naar B vele paden zijn.

Jouw verbinding van A naar B kan sneller zijn, maar ook langzamer als de verbinding van A via de VPN tunnel naar B.

blitz10 heeft een eigen server draaien lijkt mij, dan gaat dat natuurlijk niet op...

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei Penthe:

Nog nooit meegemaakt, maar zoals je aangeeft kan dit wel zo zijn. Maar hoe sneller je eigen verbinding is hoe minder de mogelijkheden zijn. Een VPN is leuk maar je snelheden worden dan behoorlijk beperkt. De eerste VPN die mij 100Mbs geeft voor een betaalbare prijs heeft mij dan ook direct als een klant, ondertussen droom ik heerlijk verder :)

 

Ik gebruik ook een betaalde vpn, en ik lever iets van niks snelheid in, heb zelf 100Mbs download, ik kom zonder vpn bij de speedtest op 96Mbs uit, met openvpn op 93Mbs.

En in het begin 6Mbs met openvpn.

Ik gebruik zelf een draytek modem/router en die blokkeert schijnbaar de openvpn verbinding, omdat openvpn heel veel kleine bestandjes tegelijkertijd verstuurd ziet de draytek dit als onveilig en gooit daarom de verbinding omlaag, na dit was uitgeschakeld haal ik dus met openvpn gewoon bijna de volle bak aan snelheid.

Uiteraard heb ik ook wat moeten testen met servers bij de betaalde vpn service, er zitten ook trage bij natuurlijk.

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

het woord alleen al, betaalde vpn service!

mannen, luisteren (citaat; fons Jansen)

virtual private network van A naar B beiden zijnde jouw prive toestellen hoeft niet via een betaal service te gaan

 

het kan natuurlijk wel, maar dan doe je heel andere dingen dan van prive naar prive met de tunnel

(enkel als info voor die het ook denken te gaan gebruiken)

Carolina Carol Bela

Rosalia De Souza

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik een vpn om anoniem op internet te surfen tegenwoordig hoor je de gekste dingen en daar heb ik geen zin aan. 

Wat betreft de snelheid ja deze gaat omlaag zonder vpn heb ik 98 down 25 up ping 12 ms met vpn 77 down 23 up ping 13 ms bij een 80 mbit telfort abbonement. 

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Natuurlijk gaat de snelheid omlaag. Als je Pia gebruikt dan deel je de pia servers met de overige gebruikers, en de beschikbare cpu voor de encryptie ook. Daarnaast moet je zelf ook eerst de data encrypten en decrypten hetgeen natuurlijk niet snelheidsbevordelijk is.

Als je een eigen vpn server draait in je router dan zal je zien dat de snelheid drastisch verminderd omdat de cpu in de router dan alleen nog maar bezig zijn met het versleutelen van de data voor je vpn. Voor een 100 mbit internet verbinding zal dat nog wel meevallen, maar als je 1000 mbps hebt is het verschil significant.

Als je een 100 mb internet verbinding hebt zal dat allemaal nog wel kunnen, Voor de professionele markt zijn er routers die de encryptie in hardware doen zodat je geen snelheidsverschil hebt.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruikte de betaalde g** vpn om naar film1 go te zien. De verbinding was trager, maar snel genoeg om film te streamen. Soms was het zoeken voor een goede Nederlandse server.

Nu niet meer nodig, behalve in bepaalde ziekenhuizen en voor op open wifi netwerken.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uur geleden zei sattv4iedereen:

Ik gebruikte de betaalde g** vpn om naar film1 go te zien. De verbinding was trager, maar snel genoeg om film te streamen. Soms was het zoeken voor een goede Nederlandse server.

Nu niet meer nodig, behalve in bepaalde ziekenhuizen en voor op open wifi netwerken.

 

waarom doe jij niet eens mee aan de Digital Duel (nieuws; belgische overheid start quiz klik )

dan kunnen we weer wat leren van je!

 

 

Carolina Carol Bela

Rosalia De Souza

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Tonskidutch:

 

waarom doe jij niet eens mee aan de Digital Duel (nieuws; belgische overheid start quiz klik )

dan kunnen we weer wat leren van je!

 

 

Sorry, maar boardregels verbieden me de naam van de betaalde vpn te zeggen, vandaar enkel eerste letter.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...