Ga naar inhoud



Tonskidutch

Aanbevolen berichten


Ik ben aan het twijfelen, dit toestel ziet er wel leuk uit.

Wat ik mij bijv. afvraag: sommige sites bieden deze ook in een configuratie aan met een HDD (en eventuele installie van OpenPLi/OpenATV).

Ik heb nagevraagd en de site waar ik het gevraagd heb, gebruikt HDD's van 5400 rpm.

Is dit voldoende snel, als je rekening houdt dat je veel opnames tegelijk kunt doen, en misschien ondertussen nog iets bekijken?

Op dit moment heb ik een Dreambox 8000, die nog altijd werkt, en daarin heb ik een 3.5" 7200 rpm harddisk zitten.

Indertijd waren de 5400 rpm harddisken voor laptops bedoeld, en waren toch een bottleneck, je kon ook laptops krijgen met 7200rpm harddisks, maar die gaven wel meer warmte af.

 

Dus, wat kun je dan best doen?

Systeem kopen met meegeleverde 2Tb harddisk of zonder kopen en dan zelf een 2Tb 7200 rpm installeren?

Zal je hier iets van merken als je bijv. files van de harddisk over de Gigabit Ethernet overzet naar een PC bijv.  tov. het 5400rpm model?

Zou het tot haperingen kunnen leiden als je veel opnames tegelijk doet op het 5400 rpm model?

Geven 7200rpm harddisks veel meer warmte af, en zou dit een probleem kunnen vormen in de case van de Duo 4K?

 

En hoe zit het met de geluidsproductie?

Zijn daar verschillen te verwachten, want per slot van rekening staat dit toestel in de woonkamer.

 

Een SSD is natuurlijk ook nog een mogelijkheid, maar dan kost die op zich al evenveel als de basisconfiguratie van de Duo 4K.

aangepast door zzzzzz

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de VuDuo4k al een tijdje draaien en kan met gemak 12 kanalen gelijktijdig opnemen op een NAS.

Als dat al op een NAS lukt, zal dit via SATA, ongeacht welke hdd erin zit, toch echt geen enkel probleem mogen opleveren.

 

Waarom moet je een snelle harddisk monteren als het netwerk de bottleneck is?

Als je al een schijf in een receiver gaat bouwen, wat ik als de grootste onzin beschouw maar niet iedereen heeft een NAS ;) , neem dan een 2.5 inch geval die ook nog eens lekker stil is.

2 uur geleden zei Shigaclone:

Heb deze tuner nu ook besteld maar er staat niets of nergens vermeld dat de FBC DVB-C / T2 tuner nog niet leverbaar is. 

 

Rudy 

Die tuner is gelijk aan die in de Ultimo4k zit en is dus al een hele tijd leverbaar....

Pli Core Member

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Sommige oudere 7200 rpm HD schven zijn langzamer in opslag snelheid als moderne 5.400 rpm schijven.

 

Maar in alle gevallen zijn ze snel genoeg om je opnames op te slaan.

Een 7.200 schijf is overkill voor je satelliet ontvanger.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Tech:

 

Die tuner is gelijk aan die in de Ultimo4k zit en is dus al een hele tijd leverbaar....

 

Volgens mijn leverancier  is dat niet zo. Zij waren daar ook vanuit gegaan. Maar afgelopen donderdag kwamen ze erachter (toen ze met mijn ontvanger bezig waren) dat die tuner niet compatible is met de VU+ DUO 4K. Zij hebben toen contact opgenomen met de leverancier en daar hoorde ze van dat er een nieuwe DVB-T2-tuner uitkomt in januari 2019. 

 

Of heb jij soms een DVB-T2 tuner draaien in jouw VU DUO 4K? 

 

 

aangepast door Noordzee

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een high gain LNB gebruikt en het signaal daardoor te sterk is...dan vervang je die toch gewoon voor een LNB die minder sterk signaal genereert of je plaatst er een demper tussen...High gain LNBs zijn enkel aan te raden als je een hele lange kabel er aanhangen hebt, bij bijna alle gewone satellietopstellingen in woningen is de demping te laag voor een high gain lnb en krijg je miserie als het signaal uit de scope van de tuner van de ontvanger is.

 

En SD kanalen zijn wat ze zijn...daar kan zelf de allerbeste ontvanger niet toveren.

aangepast door Clemens-vuplus

docendo discimus

Link naar reactie
Delen op andere sites

@dany Ik heb weinig aan het verhaal van @Clemens-vuplus toe te voegen. De kwaliteit van de SD-kanalen is niet anders dan ik gewend was met mijn vorige ontvanger. De ontvangststerkte van de zenders van de vier satellieten die ik kan ontvangen, is ook niet anders dan ik gewend was. 

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste clemems-vuplus

mijn vorige ontvanger vu+ duo2 heeft zwak signaal met high gain lnb ( inverto black ultra singl lnb )
ik gebruikt regelaar DR 0-20 (20dB) om het signaal te versterken

bedankt voor reactie

 

Beste Noordzee

Ik weet niet wat uw vorige ontvanger is, maar door mijn ervaring met veel Linux-ontvangers is er altijd een verschil in beeldkwaliteit

bedankt voor reactie

 

MVG

aangepast door dany
Link naar reactie
Delen op andere sites

welke kan dat niet?

 

de discussie over de signaal kwaliteit en signaal weergave op een enigma 2 receiver aangesloten op een of andere LNB is een ander topic

hier gaat het over de  DUO4K

 

aangepast door Tonskidutch
sorry Shigaclone, was voor de voorganger bedoeld

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vergeten te vermelden heb momenteel de laatste pli voor de vu+ duo 4k er op staan. 

Vaak de melding afstemmen mislukt op de satelliet signalen en hij geeft dan aan 0db na 4 seconden 100% signaal ook bij npo1 free to air. 

 

Via de kabel geen problemen zeer snel beeld. 

Is dit een image probleem? 

Of een satelliet tuner probleem? 

Met mijn vorige dreambox 7020hd geen problemen mee gehad. 

 

Rudy 

aangepast door Shigaclone
Typo fault

LG Oled 65 C8

VU+ DUO 4K

Moteck VBOX-II

Echostar 120 cm. Jaeger actuator heavy duty version.

Link naar reactie
Delen op andere sites

goedemiddag

ik heb de ontvanger gekocht .. bijna alle images getested

 

beste shigaclone .. het is openpli image probleem

de oplossing is ga naar lcdlinux setting ( lcdlinux enabled .... yes of groen ) en maak het no in plaats van yes of ( red in plaats van groen) en daarna save of opslan en vergeet niet te restart de ontvanger ... klaar

 

de ontvanger heeft goede signaal en goede beeldkwaleteit ook  , maar ik denk hij heeft probleem met usb 3.0

  de ontvanger vanaf de achterkant leest de USB 3.0 en leest het soms niet , ik heb openmultiboot getested maar lukt niet goed

MVG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook al ongeveer een week deze ontvanger (1xDVB-S2X FBC en 1xDVB-C FBC, 2Tb harddisk).
Momenteel OpenATV, op de Portugese radiozenders op Hotbird (Hotbird : 11334H, DVB-S, QPSK, 27500, 3/4) zit er een vreemd probleempje, geen idee of dit ook zo is met andere distributies.

Er is ontvangst van de zender, met de bitrate viewer zie ik ook normale bitrates, maar het is totale stilte bij live luisteren.

Neem ik het op, dan kan ik het achteraf wel afspelen.

Ik denk dat ik nog wel zal terugkeren naar VTI, omdat daar FCC actief is, en dan kun je rapper zappen.

FBC werkt heel goed op de kabel, 8 onversleutelde zenders tegelijk op 8 verschillende multiplexen tegelijk werkt perfect.

Op satelliet lijkt mij dat al minder nuttig, want je moet opdelen volgens satelliet, high-frequency/low-frequency, Vertikaal tegenover Horizontaal.

Dan is de kans dat ik een tuner uitspaar al veel kleiner.

Op satelliet heb ik nog niet veel getest, wel eens afgestemd op een paar 4K demo/verkoops zenders, en dat werkte.

 

De leverancier had de DVB-C FBC tuner overigens in het verkeerde slot geplaatst, waardoor de DVB-C tuner weliswaar als FBC getoond werd (8 virtuele tuners) in het image, maar zich voor de rest gedroeg als een twin tuner.
Van zodra er iets van een 3e mux zou opgenomen worden, mislukte die opname.

De DVB-C FBC tuner moet in slot A zitten.

 

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...