Ga naar inhoud


Grote bestanden naar cloud uploaden gaat niet in I.E 11


Aanbevolen berichten

Sinds kort kan ik geen bestanden groter dan 4 GB uploaden naar mijn cloudopslag.

Precies op 4GB stopt het met een foutmelding.

Extensie mkv of pcv of what ever gaat niet meer. Voorheen geen probleem.

De browser veranderen van I.E.11 naar Firefox en probleem verholpen.

Is hier een zinnige reden voor?

alvast dank

mvg

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites


Daar ben ik ook nieuwsgierig naar!!!

 

Ik gebruik al enkele jaren zowel iCloud als Google Drive als opslag en dat bevalt mij prima.

Gebruikthuis ook wel een NAS maar als ik oo pad ben heb ik natuurlijk niets aan een NAS.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook bij een cloud gaat de stekker er soms uit, en dan is je data opeens niet meer toegankelijk, en heb je al die tijd voor nop afgedokt ( gemakzucht noemt men dat).

Er zijn al meerdere cloud bedrijfjes over de kop gegaan, en dan zijn ze opeens niet meer te bereiken.

 

Nas is overal toegankelijk, en trouwens wat zou er niet stuk kunnen gaan het blijft techniek, hier loopt een DS1010 al een 8 jaar zeer behoorlijk, de opvolger DS919+ is nu bezig zijn taak aan het overnemen.

 

Tegenwoordig is een Cloud in recente Nassen standaard ingebouwd en in enkele minuten geconfigureerd, en je bent zelf volledig de baas erover.

 

 

https://www.computeridee.nl/workshop/overal-bij-uw-nas/

 

Synology

 

Het stappenplan

Find Synlogy
  1. Open http://find.synology.com in een internetbrowser om de gebruikersinterface van de NAS te openen. Bijvoorbeeld Google Chrome, Safari, Firefox of Internet explorer. Doe dit op een computer die met hetzelfde netwerk verbonden is.
  2. Ga hier vervolgens naar het configuratiescherm.
  3. Kies voor 'QuickConnect'.
  4. Schakel het selectievakje 'QuickConnect inschakelen' in.
  5. Log in met een Synology account. Indien je nog geen account hebt is deze hier direct aan te maken.
  6. Kies na het inloggen een naam voor je NAS waarmee je deze van buiten je netwerk kunt benaderen en vul deze in bij 'QuickConnect ID'.
  7. Laat het selectievakje bij 'automatische port forwarding' aangevinkt.
  8. Klik op geavanceerd en zorg ervoor dat de selectievakjes voor zowel DSM als de mobiele applicaties aangevinkt zijn.

 

Dus Tonski voorleer met je gebruikelijke onzin af te komen, neem eens vooraf wat info op, dat scheelt dan weer wat desinformatie op het forum.

 

aangepast door Tripleboy
  • Like 1

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Voor jou zijn er speciale aluminium hoedjes.

En zolang jij met jou computer aan het internet bent aangesloten weet ik waar jou computer woont.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb al vaker erover geschreven: reeds sinds de aanschaf van de nieuwe NAS QNAP TS 251+ met 8 GB geheugen heb ik in 2016 een QNAPCLOUD ingesteld.

maar daar gaat het hele vraagstuk niet over tripleboy

dat is iets heel anders op jOUW NAS dan waar de vraagsteller het over heeft

 

het gaat over de certifikaten en protocollen die inmiddels alleen door moderne browsers ondersteund worden

vandaar dat je zinsnede

Op 17-6-2018 om 19:58 zei Tripleboy:

Ik heb een NAS, zo blijf je de Baas over wat je upload.

mij vreemd leek en ik dus wel moest vragen ter opheldering

 

ik heb het nu gelezen, dank daarvoor, het heeft er niets mee van doen

 

Eternal Alexander

Vangelis

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een en ander kan ook met een NAS Mycloud, daar heb je gelijk in.

 

De kwestie is echter dat indien jouw NAS niet ook een externe backup heeft je nog steeds alleen een aardige WAN toegang hebt gevonden om van overal aan de Fysieke NAS te komen maar je data eventueel helemaal foetsi is bij hardware malfunction van die Locale NAS

 

dat is met een Cloud anders want afhankelijk van je Cloud wordt de server space / data-ruimte gehostet op verschillende fysieke plekken op het continent en over de aardkloot verspreid

die bij een hardware probleem van een fysieke server onmiddellijk van de ene mount migreren naar een andere die wel werkt

(ik beschrijf het eigenlijk nog te simpel daar de citrix omgeving en exchange hitech materiaal en ICT kent)

 

en bij die cloud protocollen is de veiligheid belangrijk, dus moet men een geupgrade en veilige browser gebruiken

waar geen enkel lek in zit (vooralsnog bekend lek)

 

de bestandsgrootte en ook de aantal bestanden wordt meteen in een onveilige omgeving als "nono" bestempeld door de server zelf (als is gelijk met niet wenselijk) dus je kunt geen upload verrichten

 

dus jouw Cloud op de NAS is niet een duurzaam instant gehouden DATA Cloud met backup fasciliteiten

 

 

 

Eternal Alexander

Vangelis

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...