Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
Gast

Xsarius Sniper

Aanbevolen berichten

Gast

Weet iemand, die net als ik in het bezit is van een Xsarius  Sniper H.265 satelliettuner , of je hier ook satellieten kunt toevoegen, of verwijderen ?

In de korte handleiding wordt daar niet over gesproken en ga er dus vanuit , dat dat niet kan.

Als je het installatie menue opent met alle beschikbare  satellieten en je gaat naar een bepaalde  satelliet en je drukt dan op de oké knop, dan zie je een geel  V teken voor de betreffende satelliet . Weet iemand , waar dat voor dient ; is dit, om de satelliet vast tezetten o.i.d. ?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.
Opgelet: Je bericht zal moeten worden goedgekeurd door een moderator alvorens het zichtbaar zal worden.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Log in om dit te volgen  

• Wie is er online   0 leden

Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

• Gerelateerde inhoud

• Door Rikie
      Hallo iemand dit wel eens gehad,
      geen beeld op de gecodeerde zenders wel geluid.
    • Door Avion
      Mijn Topfield SRP-2401 CI+ kan niet meer opnemen en op timeshift staan. Het kan de harde schijf niet zijn. Ik heb een nieuwe harde schijf ingebouwd... resultaat niets.
      Maar....ik heb eens rond gekeken en nu blijkt dat de Topfield receivers niet meer te koop zijn. Hoe komt dat??? Want als mijn Topfield niet meer te repareren is wil ik een nieuwe kopen. Ik vind het een geweldig apparaat.
    • Door alanya
      Hallo allemaal,
      het onderwerp is al eerder voorbij gekomen , maar ik kom er niet meer uit.
      voor ons vakantiehuis heb ik de TF7700 uit de mottenballen gehaald en aan de schotel gehangen.
      helaas nergens Canaldigitaal te vinden.
      - schotel staat goed, sat ontvanger in Philips TV ziet alles keurig. 
      - in TF zit fw 23031
      er zat fastscan in , die is nu uit menu verdwenen .
      22kHz staat uit en kan ik niet aanzetten
      bij frequenties kan ik niet de juiste selecteren.

welke FW kan ik het beste in deze ontvanger zetten..

alle suggesties om dit beestje weer aan de gang te krijgen zijn welkom
    • Door pel
      Probleem als ik deze Topfield standbye zet: de standbye knop wordt kennelijk door een lampje erachter rood verlicht. Dat was nooit zo. Nog een keer er op drukken laat de ontvanger weer starten. Geprobeerd om via hoofdschakelaar dit verschijnsel er uit te krijgen: helpt niet. Stekker er nacht uit gehad: probleem blijft. Vanuit de standbye stand wil het automatisch decodeerprogramma niet meer starten. (Overige instellingen om 'm te laten starten staan goed)

Ben terug gegaan naar Fabrieksinstellingen en alles opnieuw ingesteld, maar probleem blijft.

Het probleem ontstond na een handmatige fastscan wat ook al vreemd verliep. De ontvangers (keuze 1, 2 of automatisch) stond op automatisch maar de fastscan stond alleen in ontvanger 1 en ontvanger 2 bleef leeg. Dat was eerder niet zo: de fastscan stond dan in beide ontvangers. Ook problemen met de LNB om het nog gecompliceerder te maken?
      (Maar daar zou ik door satellietwinkel nog naar kunnen laten kijken. (bijv. doorneten?)

Hoofdprobleem is nu echter die rare rode lamp die achter de standbye knop gaat branden als ik ontvanger standbye zet.

Iemand enig idee?
    • Door LEM
      Beste hobbyisten of gewone sat TV kijkers,

Na ruim 14 jaar redelijk tevreden satelliet te hebben gekeken met de receivers van Topfield (eerst de TF-4000PVR, dan de TF-5500PVR in SD en uiteindelijk de SRP-2401CI+ voor HD), ben ik toe aan een nieuwe stap in de vorm van een nieuw soort receiver.

De tijd (en Canal Digitaal vooral) hebben mijn installatie ingehaald waardoor ik mijn hele installatie (schotel, standaard, kabels, switches, CAM's, LNB's, etcetera) opnieuw opgebouwd heb. Of althans, hij staat nu, maar de 'finishing touches', daar zal ik deze herfst nog wel even mee bezig blijven.

Ik ben van 4 satellieten (Astra 2, Astra 1, Hotbird & Thor) naar 8 gegaan (Astra 3, Eurobird 9, Astra 4/Sirius, Hispasat en en dit zal nog wel oplopen naar 10 (Hellas sat 2, Eutelsat 5 of 7 West), het huidige maximum van mijn diseqc switches.

Ik gebruik nog steeds 2 Topfield SRP-2401CI+ HD ontvangers, maar ik merk dat er toch wat probleempjes zijn. De hoeveelheid kanalen die ingelezen en gesorteerd kunnen worden natuurlijk, problemen met de aansturing van de 10-1 diseqc switchen en bepaalde instellingen in LNB setup zoals FEC en frequenties (voor circulaire LNB bijvoorbeeld) die op de Topfields niet gemaakt kunnen worden.

Dus ik wil een echte hobby ontvanger hebben. Niet persé met meer dan 2 tuners (hoewel de optie misschien altijd nuttig kan zijn), maar wel met een oneindig groot kanalen geheugen en alle mogelijke instellingen om lekker mee te spelen. PVR ja, diseqc aansturingen, Conax en SECA 3 decodering (ik heb CAMS daarvoor: Technisat Conax 4.0 en Canal Digitaal v.1.3), maar het moet wel een betrouwbare machine zijn, snel zappen en minstens de beeldkwaliteit en geluidskwaliteit van de Topfields hebben. Oh en de de mogelijkheid om met behulp van de mobiele telefoon of de laptop data te kunnen uitwisselen. Al waren het maar de transponders en zenderlijsten.

Nou zie ik door de bomen het bos even niet meer. Ik zie diverse XTrend modellen, en VU+ modellen en Mutant modellen, sommigen al geschikt voor 4K, maar mijn Philips 21:9 TV is nog gewoon Full HD. En zal dat voorlopig ook wel zo blijven, want ik ben veel te veel gecharmeerd van dat niet meer geproduceerde, rare beestje aan de muur ! Ik las over voedingen die kapot gaan en slechte condensatoren die bol gaan staan, insteek tuners die oververhitten en de geest geven, transcoderingen (?) die alleen met bepaalde processorsnelheden lekker gaan, enzovoorts, enzovoorts.

Ik kom daarom nu terug naar jullie om om raad te vragen, suggesties te vragen. Ook omdat alles zelf nalezen en opzoeken me nu gewoon even teveel tijd kost met jonge kinderen in huis en zo. Ik moet serieus tijd vrijmaken om alleen maar even een forum te bezoeken. Dat was 10 jaar geleden wel anders.

Ik heb nu al een lichte voorkeur voor een Clark Tech XTrend model, maar welke ???

Is de ET-10000 een goed idee, of is de ET-8500 nieuwer en capabeler ? Of is dat de ET-9500 of de 7500 of de 9200. Het duizelt me even, ik geef het toe.

Of toch naar de concurrentie van VU+, onbdanks dat ik las dat die hun software updates een beetje verzaken en dan waren er die condensatoren nog.

Mutant, dat is dan weer een onbekend merk. Dat is vast om die reden niet zo verstandig.

Topfield, tja, die lijkt niet meer zoveel te doen. Geen nieuw model in elk geval.

Voorbereid op de toekomst is misschien maar deels noodzakelijk en haalbaar, ik zie wel in dat 4K niet zinvol is waarschijnlijk, maar extra geheugen en extra processorkracht ? Of een eSATA poort, tja, wie kan en wil me daar specifiek iets wijzer over maken hier ?

Is 200 euro voor een ET-10000 een goed idee, of toch beter iets meer voor iets anders ?

Kun je ook internetradio op bepaalde modellen krijgen ? En wifi ? Bluetooth ? Is het wel zinvol ?

Bij voorbaat dank aan een ieder die wil reageren.

Ik zal een andere keer in Schotelpark wat over mijn oude en huidige schotel installatie gaan schrijven. Dat zal dan wel een beetje 'showing off' worden, want dat klungelen vind ik grotendeels leuk om zelf uit te zoeken. ;-)
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid