Ga naar inhoud


Blokken in beeld en stilstaand beeld


stevie-v

Aanbevolen berichten

Ik heb een vraagje ik heb een originele TVV kaart in mijn vu solo 4K en sinds enige weken heb ik blokken in beeld en stilstaand beeld.

Alle andere zenders op de 23.5 werken prima dus aan de LNB en installatie kan het niet liggen.

Ik heb al meerdere malen een heractivatie gedaan maar dat helpt ook niet.

Oscam 120 rev 11424 laat verder ook geen fouten zien:

Wel heb ik het gevoel dat hoe langer ik hem op de zender laat staan hoe beter het is, de blokken verdwijnen en het stilstaand beeld ook.

Helaas helemaal verdwijnen doen ze niet de blokken en de ECM tijden zijn gewoon goed rond de 340 ms.

(ecm) dvbapi_local (0100@00006C/5C00/ found (338 ms) by 2 (L/1/2/2) - VIJF TV

 

iemand enig idee waar ik dit moet zoeken?

————————————————————————

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

He he,  Ik zat net te kijken naar vitaya, en heb idd ook veel last van blokken, toen gezapt naar vier HD en het zelfde.

Heb dat enige tijd geleden ook eens gehad, maar toen lag het aan de LNB.   Noe TV op 23,5° is een vrij kanaal en die had ook last van blokjes.

De lnb is vervangen, en het probleem was opgelost. Maar nu heb ik weer last van blokken om de zoveel seconden op TVV.

Deze keer kan het de LNB niet zijn want Noe TV werkt perfect.

Ik werk met een VU zero en oscam als kaartlezer.

 

Edwin

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier geen problemen dus moet het lokaal gezocht worden.Mss staat lnb niet meer juist of is het de oscamversie.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het de lnb zou zijn had ik op Canaal Digitaal ook problemen moeten hebben maar dat werkt probleemloos.

 

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels een andere Oscam versie en daar hetzelfde probleem.

lnb vervangen en probleem blijft.

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zenders van Canaal Digitaal op dezelfde transponder als de TVV zenders werken probleemloos.

Ook heb ik even kaartje van mijn broer gehad en ook die kaart geeft dezelfde problemen hier maar bij hem thuis werkt die probleemloos.

De kaart kan ik uitsluiten, de lnb kan ik uitsluiten dus ik weet niet meer waar ik het moet zoeken.

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

gewoon allemaal bericht naar TVV sturen wat het probleem is 

van deze storingen en op welke zenders enz

zij mogen het oplossen ...het probleem ligt bij hen 

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook een kaart van TVV en CDS met OScam 11.424. Geen probleem behalve af en toe bij VTM. Dit is een bekend probleem bij TVV en dat ligt niet aan de ontvanger. Ik heb wel de officiële ECMHeaderWhitelist bij beide readers ingevuld.. Wellicht dat dit helpt?

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ouders hebben ook blokvorming bij vitaya, melden ze.

ze hebben 14,4 Db en geen ber.

het weer van voorbije nacht?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

ligt niet aan het weer van voorbije nacht sattv4iedereen 

storing is bij hen (dus daar melding@ maken 😊)

dit is een hele tijd geleden nogmaals geweest 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

VTM is momenteel niet naar te kijken. Zo erg heb ik het hier nog niet meegemaakt. Blokkerig, haperingen en géén fouten in de OScam log...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier al een week of drie last van, lnb vervangen, ander kaartje erin maar niks helpt.

Oscam zonder fouten en goeie ECM tijden, zenders van Canaal Digitaal op dezelfde transponder doen het perfect!

ik kan enkel bedenken dat het dan aan TVV ligt of zie ik iets over het hoofd?

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Miminsiku 

ik heb ook storingen op die zenders.....oscam en ook met de tvv cam dus maakt niet uit welke cam je gebruikt 

dus ook storing als de kaart in de modulle zit 

dus mail sturen naar TVV (simpel he)

ci-nieuw.jpg

tvv modulle en kaart.jpg

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei stevie-v:

Zenders van Canaal Digitaal op dezelfde transponder als de TVV zenders werken probleemloos.

Ook heb ik even kaartje van mijn broer gehad en ook die kaart geeft dezelfde problemen hier maar bij hem thuis werkt die probleemloos.

De kaart kan ik uitsluiten, de lnb kan ik uitsluiten dus ik weet niet meer waar ik het moet zoeken.

Ondertussen duidelijk geworden dat zijn zenders ook glitchen.

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...