Ga naar inhoud


Vraag aan Glasvezel gebruikers: Is jullie Enigma2/Linux ontvangers zichtbaar in het Netwerk?


RickBrouwer

Aanbevolen berichten

Dag leden,

 

Al een tijd vraag ik mij iets af..

Namelijk ik heb ooit eens gehoord dat Enigma2/Linux ontvangers bij Glasvezel niet meer zichtbaar is omdat ze VPN verbinding gebruiken..

Ik heb dus een Enigma2/Linux satellietontvanger en ben van plan om over te stappen naar Glasvezel alleen vraag ik me dus af of vanuit mijn Pc en op mijn telefoon, op de Netwerklocaties zichtbaar is?? Opdit moment gebruik ik Ziggo en opdit moment als ik op mijn pc naar Netwerklocaties ga dan zie ik mijn Mutant HD2400 staan, zelfde op mijn telefoon is het zo.

Dit is mijn vraag aan alle Glasvezel gebruikers die een Enigma2/Linux satelliet/kabel ontvangers.

 

Met vriendelijke groeten Rick.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb geen glas maar koper, het lijkt mij dat dit een fabeltje is dit omdat het modem het signaal omzet naar je netwerk. 

Het maakt volgens mij niks uit alleen je modem is anders. 

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb glas en zie mijn ontvanger in mijn netwerk.

 

Niet dat het iets met elkaar te maken heeft.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb geen klachten.

 

2 uur geleden zei RickBrouwer:

alleen vraag ik me dus af of vanuit mijn Pc en op mijn telefoon, op de Netwerklocaties zichtbaar is?

 

maar ik snap nog steeds de samenhang niet.

Wat heeft je netwerk met de manier waarop een externe verbinding bekabelt, te maken?

VPN heeft niets te maken met glas, koper of 4G verbindingen.

 

Dus geef nu eens aan wat jij denkt wat het probleem is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal je dat vertellen. Tijd geleden op een paar forumsites had ik dat zo gelezen en volgens sommigen was het zo dat onze eigen ontvangers niet meer zichtbaar zou zijn in het netwerk omdat schijnbaar die glas-provider de boel dicht gooit en dus niet meer toegankelijk en zichtbaar is in jou Netwerk dan. Fabeltje of niet maar het bleef wel hangen bij mij en ik dacht van dat ga ik na vragen onder andere aan jullie experts! Eerlijk gezegd dat was eigenlijk voor mij de reden dat ik bleef hangen bij Ziggo... (Ik ben wel tevreden met hun maar ik vindt dat ze te duur aan het worden zijn....) Maar als het gewoon een fabeltje is dan kan ik gerust overstappen dan. 😉 😉

aangepast door RickBrouwer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het type externe verbinding is onbelangrijk voor het zichtbaar zijn en via FTP toegankeljk zijn van je ontvanger via je eigen thuis netwerk.

Pas wanneer je vanuit je vakantie adres of bij de buren je ontvanger wilt benaderen, dan kan de externe verbinding roet in het eten gooien.

Als alles op je thuis netwerk nu werkt zoals je wilt, dan verandert er niets bij een overstap naar een andere provider.

Alleen als de nieuwe provider een dicht getimmerd modem levert, die veel intern verkeer blokkeert, dan zouden er problemen kunnen ontstaan.

Voor zover mij bekend is er geen provider, die zoiets standaard doet.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dus een beetje een klok-klepel van horen zeggen verhaal.

 

Er zijn providers, die een eigen NAT bijhouden, waardoor het "interne" provider netwerk een eigen IP range heeft.

Het IP adres wat je dan ziet is niet je publieke ip adres.

Maar dit staat los van Glas, koper of draadloos.

Mijn FTTH provider heeft, omdat de IPv 4 adressen wereldwijd opraken geen exclusieve IPv4 adressen voor de gebruikers, wel heb ik een statisch publiek IPv6 adres(sen).

Wanneer ik toch een publiek statisch IPv4 adres wil hebben is daarvoor een service beschikbaar.

Bij mijn glasprovider is er een vrije keuze van hardware, ik heb zelf een Fritzbox in gebruik die ik zelf naar believen kan configureren.

Daarmee ben je een stuk beter af als bijvoorbeeld de KPN met hun dichtgetimmerde boxen.

 

Maar nogmaals, het heeft niets met glas of koper te maken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad klop-klepel verhaal.  In je eigen netwerk (LAN) is altijd alle apparatuur zichtbaar en daar heeft de provider niks mee te doen.  Alleen als jij zelf met extra routers gaat beginnen en de boel op een verkeerde manier aansluit kan het zijn dat deel van je apparatuur in een apart subnet komt te staan en daardoor niet in het hele LAN meer zichtbaar is.

 

Verder denk ik dat TS dingen door elkaar haalt. Legitieme IPTV zoals KPN op hun eigen dichtgetimmerde boxjes aanbiedt werkt via een apart VLAN en dat kan niet zomaar werken op een enigma2 doos.  Dus denk aub niet dat je met je enigma2 doos KPN IPTV kunt gaan kijken.

 

 

 

 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dit lijkt mij meer op zijn plaats in thuisnetwerken, ik heb hem verplaatst.

 

Ikzelf heb glas van tweak, een eigenwijze provider. Ze leveren een router mee, maar je mag je eigen apparatuur aansluiten, en dat heb ik natuurlijk gedaan. Alleen bij problemen moet je even de router ompluggen en als het probleem dan nog steeds bestaat gaan ze aan de slag. Tot nog toe geen onoverkomelijke problemen tegen gekomen.

 

Zoals al eerder is aangegeven maakt het geen fluit uit op je eigen netwerk of je glas hebt of niet, alles wat je nu ziet zie je straks ook. Alleen als je een dicht getimmerde router krijgt zit je vast aan wat de provider vindt van hoe jouw netwerk eruit zou moeten zien.

 

 

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

samen gevat als je overgaat naar glas krijg je een ander internet modem. 

Wat wel kan veranderen zijn de ip adressen van jou apparaten op de lan. 

Als alles op dhcp staat zal je weinig tot niets er van merken. 

je sat ontvanger zal een nieuw ip krijgen. 

je krijgt ook een ander wan adres. 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik ben 2 maanden geleden overgestapt op glas, en gebruik nog steeds hetzelfde modem wat ik ook gebruikte voor ADSL en 4G.

De Fritz!box 7490

Er is dus niets veranderd, je samenvatting klopt niet.

Mijn sat ontvanger heeft nog steeds hetzelfde ip adres.

 

En doorgaans verandert, afhankelijk van je ADSL/4G provider je wan adres elke 24 uur.

Tenzij je een statisch wan adres optie kunt kiezen.

 

Heb je zelf eigenlijk FTTH?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als het oude modem aangesloten kan worden blijft alles bij het oude enkel dat de monteur die glas inschakeld een nieuw modem zal neerzetten. 

bij mij een soort gelijke situatie ging over op vdsl2 en er moest het modem van provider er op mijn fritz werd op het netwerk geweigerd maar kon wel via pppoe de fritz via modem provider inloggen. 

TS zal vermoedelijk ook wel met oude modem met bv pppoe kunnen aanmelden. 

Als dat noodzakelijk is kunnen we ts wel er bij helpen als modem het kan. 

we vernemen het wel. 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
40 minuten geleden zei luisteraar:

TS zal vermoedelijk ook wel met oude modem met bv pppoe kunnen aanmelden.

Je antwoorden kloppen niet.

 

Ik hoef bij FTTH niets aan te melden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...