Ga naar inhoud


Vantage 8000s maakt rotgeluid tijdens het zappen


Italieman

Aanbevolen berichten

Hoi weer,

 

Ik zou niet eens weten hoe ik een backup moet maken.

En software in een decoder zetten met harde schijf die voor een decoder is zonder harde schijf lijkt mij een beetje eng.

 

Ik heb sowieso een BLIND SCAN moeten doen om Rai 1,2,3 te kunnen vinden op Hotbird. Heel wonderlijk.

Nog wonderlijker is dat hij het vertikt om Rete 4, Canale 5 en Italia 1 te vinden in HD op Hotbird. Wat je ook doet. Vindt niks.

 

Dat apparaat is gewoon schroot en het bedrijf Vantage is terecht failliet.

 

Totaaltv heeft dat ding in maart 2016 nog bejubeld; nog geen 18 maanden geleden dus. Maar ze weten denk ik niet eens hoe ze moeten testen. Zenders op Hotbird vinden, coaxiale digitale uitgang die keiharde bijgeluiden geeft tijdens het zappen. Optische uitgang maakt trouwens dezelfde herrie.

 

Zielig allemaal.

VU+ Ultimo 4k, VTi, coaxial digital out, lineaire voeding, 2TB SSD, Cahors Big Bisat, 5 x Alps twin LNB

Canal Digitaal, Tivusat, Fransat, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

De satellites.xml of dergelijke zal wel flink verouderd zijn. Wil hem best eens testen voor je... Je zal met een nieuwere ontvanger natuurlijk beter geholpen zijn...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is ook de beste oplossing.. Alhoewel..... die HDD zal ook de nieuwste/grootste niet meer zijn.. Wil die Vantage best even uitproberen...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga morgen even langs een speciale dealer met die Vantage. Toch blijft het een raar verhaal.

 

1. Je kunt handmatig frequenties ingeven, maar toch werkt deze functie niet goed.

2. Een ontvanger hoort gewoon het digitale audiosignaal niet af te sluiten tijdens het zappen, maar te "muten". Dit is een beginnersfout van jewelste. En dat zit in de software.

 

Overigens kent ook de Horizon Box van Ziggo een dergelijke beginnersfout; daarbij werkt de volumeregeling niet via de digitale audio uitgang.

Die hoef ik dus ook niet. Met gevolg dat ik geen gratis filmnet heb gekregen bij mijn Vodafone telefoonabonnement. Lekker eerlijk weer.

 

Ik heb naar een VU gekeken. Helaas heeft die alleen optische digitale audio uitgang. Coaxiaal klinkt beter en daarom had Vantage die destijds beide. Dat deden ze wel goed.

Dus zo'n VU zou ik dan weer een coaxiale uitgang moeten laten geven. Kost ook weer.

 

Nu weet ik wel dat high-end audio "dood" is en de meeste mensen het niets kan schelen hoe hun audio en video klinkt, maar toch is dat geen reden voor fabrikanten om dit soort beginnersfouten te maken.

 

Die Vantage is gewoon nog nooit gebruikt en kostte behoorlijk wat destijds. Die HDD die ik erin heb laten zetten ook.

 

VU+ Ultimo 4k, VTi, coaxial digital out, lineaire voeding, 2TB SSD, Cahors Big Bisat, 5 x Alps twin LNB

Canal Digitaal, Tivusat, Fransat, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
13 minuten geleden zei Italieman:

Helaas heeft die alleen optische digitale audio uitgang. Coaxiaal klinkt beter

Eh, heb je daar een verklaring voor?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is proefondervindelijk ondervonden, steeds weer. De hele high-end hifi-wereld weet het. XLR is de beste digitale verbinding, dan coax (RCA), dan optisch.

Je merkt het sowieso al heel snel aan de laagweergave (bassen; lage frequenties).

 

Voor relatief korte afstanden dan. Voor signalen die de oceaan over moeten, is het natuurlijk een ander verhaal.

 

Men vermoedt dat het komt omdat het signaal eerst optisch gemaakt moet worden, en daarna weer terug. 2 x omgezet = verlies. In elk geval een groter verlies dan het voordeel van glasvezel over de kleine afstand tussen twee apparaten die relatief dicht bij elkaar staan.

 

Een voordeel van optisch is wel dat het bepaalde (elektrische) storingen voorkomt. Een computer bijvoorbeeld, maar soms (bij niet zo netjes gebouwde) kabel- en satellietontvangers is optisch wel een voordeel. Maar dan dus niet omdat het beter klinkt, maar omdat de kans op overgedragen storingen kleiner is.

VU+ Ultimo 4k, VTi, coaxial digital out, lineaire voeding, 2TB SSD, Cahors Big Bisat, 5 x Alps twin LNB

Canal Digitaal, Tivusat, Fransat, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch bekruipt me de vraag waarom iemand een ontvanger koopt voor €400 om die vervolgens jaren in de kast te laten staan. Iedereen weet inmiddels dat juist electronica heel snel devalueert. Extra zuur dat er dan nog zoveel software fouten in blijken te zitten en de fabrikant niet meer bestaat....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De ontvanger heeft wel aangesloten gestaan. Alleen was het toen nog niet mogelijk, zover ik wist, om de Italiaanse zenders te zien.

Dus stond er inderdaad maar een beetje te staan.

Ik moest het toen allemaal kopen omdat ik de tuin nieuw aanlegde. 

 

En ik heb ook gewoon het 3-1 pakket van Ziggo, dus het was puur extra.

Het idee was om er Franse en Italiaanse televisie mee te kunnen kijken voor de talenkennis.

Frans is een apart verhaal. Schijnt alleen via 5 graden west te kunnen. Dus 2 schotels of zo.

 

Mediaset Italië is sowieso pas sinds een paar maanden in HD (!) en RAI 1.2.3 HD was steeds gecodeerd.

 

In de betere electronica wereld geldt gek genoeg, hoe ouder hoe beter. Hifi had ruwweg tot en met 1998 zijn gloriedagen.

Mijn versterker, luidsprekers en DAC en nog wat digitaal geweld zijn nu 14 jaar oud en nog steeds top. (Lavardin IS versterker, Ensemble PA1 silver, Monarchy Audio DIP upsampler, Apogee Mini-DAC met eigen voeding).

 

De Pioneer 5090 plasma is ook pas net verslagen door OLED.

 

Ik verwacht verder ook niet zo veel van die Vantage. Alleen goed beeld (heeft-ie), coax digital out (heeft-ie).

 

Nou alleen nog alle zenders van Hotbird kunnen ontvangen. Dat irritante geluid tijdens het zappen moet ik dan maar voor lief nemen, denk ik.

 

Het is gewoon jammer allemaal. Die Vantage was destijds gewoon het beste wat er was, volgens de reviews.

Zoals ik al zei, de laatste review die jubelde is nog geen 18 maanden geleden, dus zo antiek is dat ding niet.

aangepast door Italieman

VU+ Ultimo 4k, VTi, coaxial digital out, lineaire voeding, 2TB SSD, Cahors Big Bisat, 5 x Alps twin LNB

Canal Digitaal, Tivusat, Fransat, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

Reviews zijn inderdaad betrekkelijk en misleidend. Net zoals de fabrikanten van ontvangers, zo blijkt.

 

Ik had ook even onderzoek gedaan destijds en in Duitsland bleek de Vantage destijds erg populair en stond deze goed bekend.

 

Helaas is de markt van satellietontvangers nogal "vluchtig" of liever gezegd: "labiel".

 

Ik ben begonnen met een Nokia Mediamaster 9500s toen ik in het buitenland woonde, eind 1996.

Zelf nog probleemloos een digitale audio coax (RCA) uitgang op laten maken. Werkte perfect. Tot en met december 2007, toen ik weer naar Nederland verhuisde.

 

Daarna was het zogenaamd Inverto. Bleek vol problemen te zitten. Bouwen volgens mij niet eens meer ontvangers.

Toen ben ik er even uit geweest. Had kabel-tv en heb bedrijven opgestart.

 

Toen was ineens weer Vantage zogenaamd de beste. Blijkt echter ook vol problemen te zitten. Failliet.

Daarna Gigablue. Blijkt ook niet je van het. Kapotte dit, slecht gesoldeerde dat. Lijkt me ook een eindig verhaal. Geen idee waar het vandaan komt, maar de gebruikerservaringen ruiken naar een Chinees product.

 

Nu is VU+ weer de "new kid on the block". VU+ website zegt 2014 (!) in de footer en geen woord te lezen waar het vandaan komt. Lijkt me dus ook Chinees. Als het Duits zou zijn, zoals hier en daar wordt beweerd, dan zou dat wel op de website staan en zou er geen jaartal van nu bijna 5 jaar geleden op staan....

 

Volgend jaar of het jaar erna is het dus weer een ander merk...

Een echt goede ontvanger bestaat gewoon niet. VU+ "ultimo". Ja? Ultimo? Geen digitale coax uitgang? Echt geen ultimo dan...

 

Voor mijn huis in Italië dacht ik dat de SONY Oled A1 (A1, dan lees ik: "dit is hem") het zou zijn. Geen losse ontvanger meer nodig. Dus niet. De Sony heeft maar 1 CI slot. Dus NOG geen Franse televisie, al zit ik zo'n beetje aan de grens van Frankrijk... Italiaans via DVB-T2, Nederlands via Canal Digitaal en Frans kan WEER niet omdat er geen extra slot in de televisie zit....

 

Bijzondere jongens, die satellietjongens...

Dit is er dus ook een oorzaak van dat mensen gaan rommelen met decoders en alles illegaal open zetten. Legaal kan helemaal niet, al gooi je er nog zo veel geld tegenaan.

 

Zolang ik niet zeker weet dat een VU+ geen bijgeluiden maakt via de digitale audio uitgang op PCM, en ik niet zeker weet dat deze uitgang "volume-geregeld" is, heeft het geen zin om weer een andere ontvanger te kopen.

 

Laat staan er een SSD in te laten zetten. HDD is echt van gisteren, geen idee waarom iedereen dat nog plaatst in satellietontvanger, vooral omdat je steeds hoort en leest dat die ontvangers zo warm worden. Die Vantage ook. Zet er eens een SSD in! Kun je het draadje van de ventilator waarschijnlijk gewoon doorknippen...

 

Ik heb thuis zelfs een SSD Nas.... Al onze computers zijn SSD.

 

HDD wordt warm, maakt geluid en is storingsgevoelig.

Zo duur is SSD niet meer, hoor...

 

 

VU+ Ultimo 4k, VTi, coaxial digital out, lineaire voeding, 2TB SSD, Cahors Big Bisat, 5 x Alps twin LNB

Canal Digitaal, Tivusat, Fransat, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je geprobeerd om de ontvanger eens met RCA te verbinden naar de versterker?

Hier gebruik ik enkel de optische uitgang.

Voor mij is de 02.58.02-firmware (uit 2010) altijd de beste gebleven, ondanks er recentere uitgekomen is. Dit is de laatste firmware waarbij de TV Vlaanderen en Canal Digitaal-smartcards werken via de interne kaartlezers. Latere firmwares (vanaf 02.75 ergens) deden een schijfcontrole tijdens het booten en het duurde 5 minuten eer ik beeld had, om maar te zwijgen over de andere beperkingen door het verplichte gebruik van een CI-module.

 

Ik kan je nog aan oudere (en ook de laatste) firmware helpen, maar ik betwijfel of dat nut heeft in jouw situatie, gezien je nu op de laatste versie zou zitten. Het is ook aan te raden om terug te keren naar de fabriekinstellingen en een power cycle te doen na het plaatsten van nieuwe firmware.

 

 

Ik kan je zeggen dat de gevonden review echt niet uit 2016 dateert, ik dat dat er gewoon iets fout is gelopen met het archief van de website. Ook de afbeelding en het aantal sterren dat de receiver gekregen heeft is verdwenen. Vandaag zouden dit niet veel sterren meer zijn. Zij gaan echt geen receiver uit 2008 beginnen reviewen. In die periode was dit in theorie een luxe-ontvanger, maar er was toen nog heel weinig keuze voor een HD Twin PVR. Over de stabiliteit ervan ga ik maar zwijgen. De ontvanger was er zelfs eens in geslaagd om mijn volledige harde schijf te wissen na een timer-opname. Werkt wel goed voor het blind scannen.

 

Samsung UE55KS8000 - Philips 55PUS8848/12 - VU+ Duo 4K SE - Vantage HD8000S - M7 DSR8141 - M7 SAT801 - SAB Explorer CISC
Multytenne Twin - Triax 64/Triple LNB - TV Vlaanderen Basic+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Italieman

Neem via PM contact op met de Vrije Fries, Hij heeft ook jouw ontvanger en ik hoor alleen positieve geluiden over jouw ontvanger. 

 

Het zou natuurlijk nòg leuker zijn als de Vrije Fries op dit board zijn instellingen, firm en sys zou mededelen, maar ik weet niet of dat hij er zin in heeft (of tijd voor heeft); het is een hardwerkende man, hij post meestal om een uur of 3 's-nachts.

aangepast door D-box

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Amazor,

 

Hartelijk dank voor je reactie. Ik heb ook het vermoeden dat oudere software dit probleem niet heeft. Dit is precies wat ik ga proberen morgen bij de dealer; terug gaan naar een oude software versie zodat de herrie tijdens het zappen wellicht voorbij is. Mijn software heet 2.83, gedownload in april 2012.

Ik weet nu in elk geval welke versie waarschijnlijk het beste is en wellicht kom ik daar nog wel op terug, mocht de dealer morgen die software niet hebben!

 

Alleen dan ook nog proberen de Italiaanse HD zenders te programmeren kan een uitdaging worden omdat dat met de huidige (nieuwere) software maar niet wil lukken.

Maar voor het zelfde geld werkt dat ook wel met de oudere software en is die nieuwere software destijds zo erg in de haast gemaakt dat ook dat fout is gegaan...

 

Ik heb nu 2 CAM en 2 kaarten (Canal Digitaal en Tivusat (Italië)). 

Wellicht dus een idee om naar oudere software te gaan en te kijken of de Canal Digitaal kaart met de interne kaartlezers kan werken. Nooit geweten dat dit kon.

Fabrieksinstellingen heb ik al een paar keer gedaan. Hoofdschakelaar om aan de achterkant ook.

 

Via de optische uitgang heb ik hetzelfde geluidsprobleem tijdens het zappen. Via de RCA hoogst waarschijnlijk niet, maar ik heb alles digitaal aangesloten. Dat klinkt in zo'n set echt 100x beter. Bovendien zou ik dan handmatig de versterker om moeten schakelen naar een analoge ingang. Dat is echt jaaaaren geleden.

 

Ik kan nog proberen via een HDMI splitter en dan een HDMI naar coax converter. Kijken of het via de HDMI uitgang beter gaat. Maar dit is omslachtig, 2 extra producten kopen en kleine kans op slagen....

 

Die opname problemen heb ik inderdaad over gelezen. Dat is (was?) ook een puinhoop.

 

Zou jij me kunnen vertellen of jij ook rare geluiden hoort als je met jouw software PCM audio inschakelt? (Dolby Digital uitschakelt, puur 2.0?)

 

Ik hoop trouwens maar dat oude software installeren überhaupt kan....

 

VU+ Ultimo 4k, VTi, coaxial digital out, lineaire voeding, 2TB SSD, Cahors Big Bisat, 5 x Alps twin LNB

Canal Digitaal, Tivusat, Fransat, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste D-Box,

 

Bedankt voor de tip. Ik zal contact opnemen met De Vrije Fries, mocht het dealerverhaal niet lukken. 

 

Maar er zijn weinig (geen?) mensen die een satellietdecoder (laat staan een Vantage 8000s) via PCM, 2-kanaals stereo op een aparte digitaal-analoog omzetter hebben aangesloten.

 

En daar zit 1 van de 2 problemen. (naast bepaalde HD zenders op Hotbird niet kunnen vinden...)

 

VU+ Ultimo 4k, VTi, coaxial digital out, lineaire voeding, 2TB SSD, Cahors Big Bisat, 5 x Alps twin LNB

Canal Digitaal, Tivusat, Fransat, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...