Ga naar inhoud


Vantage 8000s maakt rotgeluid tijdens het zappen


Italieman

Aanbevolen berichten

Hoi Italieman

de Vrije Fries is een hardwerkende man, dus ik zou nu maar lekker gaan slapen en morgen zijn verslag afwachten; hij begint ongeveer om 03:00 uur te seinen, dus eerst moet je hem benaderen via PM, als hij wilt kan hij antwoorden, en het liefst ook direct via dit draadje, dat zou iedereen goed uitkomen.

 

De Vrije Fries is de beste.

fryslan boppe

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

En die Vantage 8000s koop je nu 'nieuw' voor €80... Hoe zuur is dat......

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de ontvanger weer terug van de dealer.

Nu staat de 2.55 software erin. En alle zender, inclusief alle Italiaanse HD zenders. Dat is nu dus gelukt.

 

Wat blijft is het stoorgeluid tijdens het zappen. Dat is met deze softwareversie dus ook zo.

 

Als ik de audio op Dolby Digital zet, dan is de decoder WEL stil tijdens het zappen.

Op PCM niet.

 

Alleen kan ik geen Dolby Digital luisteren omdat ik 2-kanaals heb. Ik heb deze instelling alleen even gebruikt om dit te testen.

 

Wellicht is het een lekkende condensator in het PCM audiocircuit van de Vantage.

 

Ik heb nog een Vantage besteld voor 59 euro nieuw in Duitsland. Zodra die er is, zal ik weer testen; kijken of deze het spoorprobleem tijdens het zappen ook heeft. 

VU+ Ultimo 4k, VTi, coaxial digital out, lineaire voeding, 2TB SSD, Cahors Big Bisat, 5 x Alps twin LNB

Canal Digitaal, Tivusat, Fransat, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu is de ontvanger ineens soms stil tijdens het zappen op PCM.

En is het geluid er ineens vaak wel op de Dolby Digital instelling.

 

Hopelijk zijn dit tekenen dat het toch een hardware probleem is. Een lekkende condensator of zo die zich wisselend gedraagt.

VU+ Ultimo 4k, VTi, coaxial digital out, lineaire voeding, 2TB SSD, Cahors Big Bisat, 5 x Alps twin LNB

Canal Digitaal, Tivusat, Fransat, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1-9-2018 om 01:48 zei Italieman:

Zou jij me kunnen vertellen of jij ook rare geluiden hoort als je met jouw software PCM audio inschakelt? (Dolby Digital uitschakelt, puur 2.0?)

Ik heb Dolby Digital aan en uit gezet, alsook SPDIF/HDMI-uitgang veranderd van Dolby Digital naar PCM, maar in alle situaties blijf ik normaal geluid, zonder gekke dingen doorgestuurd krijgen naar zowel de receiver (optisch dus bij mij), als naar de TV (met HDMI). 

HDMI Dolby Digtal staat uit bij mij, gezien mijn tv uit 2007 geen DD-ondersteuning heeft.

 

Goed te horen dat je 'Hotbird-probleem' inmiddels opgelost is, want die heb ik sinds enkele jaren niet meer. Kan dit dus niet testen. Ik scan altijd naar zenders via een blind scan, gezien de transponder-database intussen hopeloos verouderd is

 

Mijn receiver toont ook 'basis softwareversie' 02.55.02T-O (31 maart 2010). Ik dacht te herinneren dat dit toch 02.58.02 was, maar dat dit foutief getoond wordt. De kans is dus groot dat wij nu gelijk zitten. Alles begint wat ver in het geheugen te liggen ondertussen. Heel deze setup is naar de slaapkamer verbannen en staat maar heel af en toe aan.

 

Ondanks je problemen moet je echt wel fan zijn van deze Vantage, door het te wagen om zo'n nieuwe receiver te kopen, gezien deze al 10 jaar op de markt is. 😉

Samsung UE55KS8000 - Philips 55PUS8848/12 - VU+ Duo 4K SE - Vantage HD8000S - M7 DSR8141 - M7 SAT801 - SAB Explorer CISC
Multytenne Twin - Triax 64/Triple LNB - TV Vlaanderen Basic+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die rare zapproblemen van de Vantage waren mij nog niet eerder opgevallen.

En het moet dus haast wel een lekkende condensator zijn.

 

Verder past die Vantage qua uiterlijk goed bij de rest van de hifi.

Sommige mensen willen het altijd het nieuwste van het nieuwste.

 

Ikzelf vind de oudere dingen vaak beter van kwaliteit en mooier qua uiterlijk. Kwestie van smaak, denk ik.

 

Bovendien heeft de Vantage een coaxiale digitale audio uitgang en daar heeft VU+ blijkbaar nog nooit van gehoord.

Dus dat is en blijft ook een puntje.

 

Heeft nogal wat voeten in de aarde om iemand te vinden die een coaxiale digitale uitgang op een VU+ zou willen bouwen.

VU+ Ultimo 4k, VTi, coaxial digital out, lineaire voeding, 2TB SSD, Cahors Big Bisat, 5 x Alps twin LNB

Canal Digitaal, Tivusat, Fransat, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Italieman

Stuur een PM naar de Vrije Fries

 

Hopelijk stuurt de Vrije Fries het resultaat openlijk  op dit board; dan heeft iedereen er met een Vantage er wat aan.

 

Hou er wel rekening mee dat dit een hardwerkende man is, hij gaat pas seinen omtrent 03:00 uur omdat hij erg druk is.

aangepast door D-box

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed zo!

Ga er vandaag niet op zitten wachten daar hij zo hard werkt; ik denk dat je er om ongeveer 03:00 uur een response op krijgt.

 

 

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik helaas ook niet ik gebruik de softcam

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De tweede nieuwe (new old stock) Vantage is vandaag eindelijk binnengekomen.

 

Ook deze maakt een rotgeluid tijdens het zappen. Het is dus een softwareprobleem van de Vantage zelf. Heel fijn.

 

100 euro nieuwe Vantage en eerder al 20 euro nieuwe afstandsbediening weggegooid.

 

Beide Vantages kunnen naar de milieustraat.

En nu moet ik zogenaamd een Ultimo gaan kopen voor 600 euro, daar andere software in laten zetten, een harde schijf in laten bouwen en een coaxiale digitale op laten maken in de hoop dat deze geen herrie maakt tijdens het zappen?

 

Ik weet niet of ik daar iets voor voel...

VU+ Ultimo 4k, VTi, coaxial digital out, lineaire voeding, 2TB SSD, Cahors Big Bisat, 5 x Alps twin LNB

Canal Digitaal, Tivusat, Fransat, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je kan ook een keer de optische uitgang proberen, die schijnt verbeterd te zijn bij deze ontvangers. (Solo 4K)

Bij mij maakt die optische uitgang geen rot geluid bij het zappen, hij wordt keurig gemute.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De optische uitgang van de Vantage stoort ook. Heb ik getest. Op beide Vantages.

 

Als je ook een Vantage hebt,  vermoed ik dat je AV versterker het geluid keurig mute door allerlei relais die het stootgeluid van de Vantage herkennen als storing.

Een meer "high-end" achtige setup heeft dergelijke circuits niet.

 

Als je het over een VU hebt, dan klinkt dat goed.

 

Hoe dan ook, mijn Humax kabeldecoder maakt deze herrie niet, de DVD speler niet, Apple tv niet.

De Vantage is gewoon slordig gebouwd. Ondanks de 9(!) alle "Testsieger" "sehr gut" kreten en logo's van de diverse tijdschriften en websites op de verpakking.

Echt testen doen die jongens dus blijkbaar ook niet.

 

Ik zal een keer een VU van iemand lenen en kijken of deze ook stoort. Maar het zal nog even duren.

 

VU+ Ultimo 4k, VTi, coaxial digital out, lineaire voeding, 2TB SSD, Cahors Big Bisat, 5 x Alps twin LNB

Canal Digitaal, Tivusat, Fransat, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...