Ga naar inhoud


Vantage 8000s maakt rotgeluid tijdens het zappen


Italieman

Aanbevolen berichten

20 uur geleden zei Italieman:

Hoe dan ook, mijn Humax kabeldecoder maakt deze herrie niet, de DVD speler niet, Apple tv niet.

Zijn deze apparaten getest geweest via exact dezelfde weg als de Vantage? Dezelfde D/A-omzetter, dezelfde ingang op jouw versterker? Dus bvb. de kabeldecoder eens wisselen met de satellietdecoder, zonder enige AV-bekabeling te veranderen?

Ik weet niet hoeveel geld je er nog aan wilt uitgeven, maar na een tweede Vantage nog eens spreken over 600 euro + bijkomende kosten begint het een duur grapje te worden om 'wat Italiaans bij te schaven'.

Als het echt maar meestal om spraak te doen is en je een gewone stereo-setup gebruikt, zou ik in jouw geval gewoon de RCA-aansluitingen gebruiken van de Vantage. Als het bronsignaal toch maar 192 kbps MP2 is, denk ik sowieso niet dat je een 'audiofiele' kwaliteit mag verwachten, op welke manier je satellietontvanger ook aangesloten is.

Samsung UE55KS8000 - Philips 55PUS8848/12 - VU+ Duo 4K SE - Vantage HD8000S - M7 DSR8141 - M7 SAT801 - SAB Explorer CISC
Multytenne Twin - Triax 64/Triple LNB - TV Vlaanderen Basic+

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

De Humax kabeldecoder en de Denon 2930 en de Apple TV zijn niet alleen getest volgens dezelfde set-up, maar staan gewoon permanent zo aangesloten.

En de 2 voorgangers van de Humax hadden dit probleem ook niet.

 

Het ligt puur aan de Vantage(s). Via RCA aansluiten gaat hem niet worden. Het maakt de wereld uit in kwaliteitsverschil en tussen de andere bronnen schakel ik ook door middel van een speciaal digitaal audio schakelkastje. (Audio Authority 1177a)

 

Het is inderdaad een duur grapje.

Maar het belangrijkste is natuurlijk dat iemand bij Vantage lekker kon uitslapen en 5 minuten heeft bespaard. Dat mag een ander flink geld, tijd en irritatie kosten, natuurlijk!

Ik betaal ook zowel kabel als Canal Digitaal x 2, 1 x in satellietontvanger hier, 1 x in televisie in Italië.

 

Afstandsbediening Vantage (omdat de "oude" (nooit gebruikt) ineens heel raar plakte) € 20,00

Nieuwe Vantage € 60,00 + verzending

 

Ultimo 4k met dual tuner € 650,00

SSD - € 200,00

Coaxiale digitale uitgang op Ultimo € 150,00 + heen en weer rijden tussen Drenthe en Rhenen

ORF kaart (eBay) - € 250,00

Fransat kaart + lezer - € 120,00

Tivusat kaart + lezer - € 100,00

VU+ Bluetooth afstandsbediening - € 50,00 

 

Morgen Bigsat schotel + LNB erbij + twee keer 8-weg Disecq switches omdat de Fransen weer zonodig op 5 West moeten zitten, ondanks dat het keihard gecodeerd is.

Moet iemand van Groningen voor komen want in Drenthe is er verder niets meer op satellietgebied.

Kosten € 375,00

 

Ruim € 2.100,00 in totaal. Belachelijk duur natuurlijk.

 

En die Ultimo heeft dan niet eens een 2,1 processor zoals de Duo 4K deze wel krijgt en geen S2X tuners.

Kreeg die Duo 4K maar 2 ingebouwde kaartlezers... Maar daar hoef je niet op te wachten, want dat gaat niet gebeuren.

 

En dan de "oude schotel" + installatie, de nutteloze Vantage + inbouw HDD destijds nog niet eens meegerekend.

 

Maar naar Nederlandse televisie kan ik vrijwel niet meer kijken. 1001 Talentenjachten, Gouden Kooi, Utopia. Sorry....

Dan maar Engeland, Duitsland, Oostenrijk, Frankrijk en Italië kijken. Daar is altijd wel wat moois te zien.

Vriendin is Oostenrijks en tweede huis staat in Italië, vlak bij de Franse grens. Dus op zich een zinvolle set up qua talen...

 

 

 

 

 

VU+ Ultimo 4k, VTi, coaxial digital out, lineaire voeding, 2TB SSD, Cahors Big Bisat, 5 x Alps twin LNB

Canal Digitaal, Tivusat, Fransat, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ultimo 4k is aangesloten en Bigsat schotel is vandaag geïnstalleerd.

De Ultimo is stil tijdens het zappen. Het stootgeluid ligt dus puur en alleen aan de Vantage(s).

 

Helaas werkt 5 west niet op de bigast vanwege een boom op ongeveer 8 meter afstand. De schotel heeft op zich vrij zicht, maar toch pakt 5W niet. Jammer. Oude schotel ernaast gezet en deze apart op 5 west gezet.

 

Raar gezicht. Bigsat + nog een schotel. Maar het is blijkbaar niet anders.

 

Wel jammer is dat OpenPLI software blijkbaar niet van zichzelf een Fransat CAM kan ontcijferen. Alleen Canal Digitaal.

Graag hoor ik hoe ik ervoor kan zorgen dat de Fransat kaart werkt en alle kaartlezers goed zijn ingesteld.

 

Als iemand uit de buurt van Emmen kan helpen, dan hoor ik het graag.

 

Alvast bedankt.

 

 

aangepast door Italieman

VU+ Ultimo 4k, VTi, coaxial digital out, lineaire voeding, 2TB SSD, Cahors Big Bisat, 5 x Alps twin LNB

Canal Digitaal, Tivusat, Fransat, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Maak voor de Fransat  Cam een nieuw onderwerp aan in

CI, CI+, (soft)cams en smartcards

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet nodig om voor de Fransat Cam een nieuw onderwerp aan te maken.

 

Alhoewel ik een bedrijf uit Groningen heb ingeschakeld om in Emmen mijn Triax met 4 koppen te vervangen door een Bigsat met 5 koppen om ook de Franse zenders te kunnen ontvangen, en ik nu ZOWEL een Bigsat met 5 koppen ALS een Triax op 5 West in mijn tuin heb staan (hoe lelijk wil je het hebben), ontvang ik NUL zenders op 5 West.

 

De Ultimo vindt helemaal niets.

 

Ik heb nu een rekening betaald van 1200 euro en heb geen Franse zenders. Dit is gewoon volstrekt achterlijk.

 

Satelliet is echt voor gearheads. Ontvangers die hinderlijk storen tijdens het zappen, Cams die niet werken, satellieten die niet gevonden worden.

 

 

aangepast door Italieman

VU+ Ultimo 4k, VTi, coaxial digital out, lineaire voeding, 2TB SSD, Cahors Big Bisat, 5 x Alps twin LNB

Canal Digitaal, Tivusat, Fransat, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Prima.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...