Ga naar inhoud


LNB voor 19.2 en 28 oost op triax 60 cm


maja

Aanbevolen berichten

Heb de zoekfunctie gebruikt dus automatisch laten zoeken Mutant HD 51 vindt 28.2 niet . Bij een tv met satontvanger vindt deze op diseqc 2/4 astra1 en 28.2  dat zou dus eigenlijk niet kunnen. Die zwager van mij heeft Ziggo en heeft eigenlijk 23.5 niet nodig. Ik had hem voorgesteld 2 twin lnb's een voor astra1 en een voor 28.2 is dit geen betere optie. Ik vind trouwens de triple lnb erg zwaar voor triax 64.

aangepast door maja
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator
21 minuten geleden zei maja:

Bij een tv met satontvanger vindt deze op diseqc 2/4 astra1 en 28.2

Heeft hij ook gekeken welke zenders er op die positie zitten?

 

Grote kans dat het zenders zijn die alleen op Astra 1 zitten.

 

Meerdere transponders hebben dezelfde frequentie op Astra 1 en Astra 2.

Dus wanneer je denkt naar Astra 2 te kijken zie je Astra 1 programma's.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden zei ceesv:

Heeft hij ook gekeken welke zenders er op die positie zitten?

 

Grote kans dat het zenders zijn die alleen op Astra 1 zitten.

 

Meerdere transponders hebben dezelfde frequentie op Astra 1 en Astra 2.

Dus wanneer je denkt naar Astra 2 te kijken zie je Astra 1 programma's.

Ja dat is mij bekend want als ik de tv met satontvanger laat zoeken dan leest die astra 1 in. Nu heb ik van mijn multifeed  schotel de astra lnb 28.2 los gemaakt en de tv met satonvanger daar op laten zoeken daarmee kreeg ik alle zenders van 28.2. Toen heb ik de triple lnb aangesloten op deze ontvanger en via diseqc geprobeerd signaal te krijgen dan krijg ik op 2/4 astra  1 signaal en heel even beeld van een BBC zender die niet op astra 1 zit. Volgende geprobeerd Digisat pro meter er tussen gezet met op receiver van TV BBC geen signaal.

Hetzelfde met Mutant HD51. Dus ik denk dat de triple lnb niet goed werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik al geprobeerd maar staat goed uitgericht.

43 minuten geleden zei Tonskidutch:

maja, check ook eens wat in je satellite.xml staat betreffende de satelliet positie 28,2 of 28,4

Screenshot_140.jpg

    <sat name="28.2E Astra 2E/2F/2G" flags="1" position="282">

Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minuten geleden zei Sprietje:

Staat de schotel wel goed uitgericht?

Ontvang je de Astra 19,2 wel op de kop van de Astra 19,2?

Vouw eens even aluminiumfolie over de koppen van de Astra 23,5 en 28,2 zodat je alleen ontvangst op de Astra 19,2 kunt hebben.

 

 

Of, een andere manier om te testen hoe het nu uitgericht staat (welke LNB op welke diseqc positie):

1 uur geleden zei maja:

Heb de zoekfunctie gebruikt dus automatisch laten zoeken Mutant HD 51 vindt 28.2 niet

Welke diseqc posities vindt de Mutant voor 19E en 23E?

 

groet,

A33

 

Edit.

Of had je dat al gecheckt, en sloeg de tekst "Heb ik al geprobeerd maar staat goed uitgericht." daarop?

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die

DSC_3989.JPG

DSC_3988.JPG

27 minuten geleden zei a33:

 

 

Of, een andere manier om te testen hoe het nu uitgericht staat (welke LNB op welke diseqc positie):

Welke diseqc posities vindt de Mutant voor 19E en 23E?

 

groet,

A33

Poort B en C

 

Edit.

Of had je dat al gecheckt, en sloeg de tekst "Heb ik al geprobeerd maar staat goed uitgericht." daarop?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is er met de schotel gebeurt?

Ik zie een flinke beschadiging.

Is die ooit gevallen?

De kans bestaat dat de schotel vervormt is waardoor hij de signalen niet goed meer bundelt.

Leg de schotel eens op een vlakke tafel. De buitenrand moet overal precies op de tafel aanliggen. Controleer dat eens met een stuk papier dat 4x dubbel gevouwen is.

beschadiging.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

48 minuten geleden zei maja:

Welke diseqc posities vindt de Mutant voor 19E en 23E?

 

Poort B en C

 

Kijk, dan wordt het begrijpelijk. Dan ontvang je nu 19E met de 23E-kop (de middelste kop), en 23E met de 28E-kop. 28E is dan inderdaad niet te ontvangen.

 

Hele schotel moet dus nog wat naar het oosten gedraaid worden.

Als je op de middelste kop (23E) uitricht, moet je er wel voor zorgen dat diseqc dan op B staat ingesteld!

 

groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei maja:

Dat begrijp ik niet de middelste staat op 23.5 tenminste daar ontvangt hij het signaal van tele luxemburg. Als ik de kop voor 23.5 en 28.2 afdek ontvang ik gewoon 19.2 en dat is de laagste.

 

Je 'B en C' resultaat laat echter wat anders zien; als de triple LNB is bedraad zoals normaal, zoals Sprietje al aangaf.

 

Je ontvangt RTL tele letzebuerg? Op 23E, en met diseqc B? Of met diseqc C?

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...