Spring naar bijdragen
imac-rvd

Satelliet TV RTL zenders komen niet binnen

Aanbevolen berichten

Op 18-9-2018 om 16:48 zei beeheap:

Hmm, de K 330 Cu W Lte is toch een prima kabel dacht ik?

image.png

De kern is wel van koper, maar de mantel van aluminium?

Koperen mantel lijkt me beter; maar ik heb niet paraat welke kabels dat hebben.

Groet,

A33

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 22-9-2018 om 18:31 zei imac-rvd:

Conclusie: de sterkte van het signaal is erg verbeterd nadat de LNB in de juiste hoek is gezet en de versterker is weggehaald (ging gemakkelijker dan ik dacht), maar het is allemaal nog niet perfect. Hiervoor moet dus de LNB worden vervangen (ik zag een klein barstje aan de bovenkant van de LNB) en dat ga ik ook nog doen tijdens mijn volgend verblijf hier. Ik denk niet dat ik de hele coaxkabel compleet zou laten vervangen.

Er kan ook nog een negatief effect zijn van een verschoven LOF in de LNB (zoals ook ceesv al noemde), waardoor de TV langer moet proberen om een 'lock' te krijgen op de RTL.

Kan je kijken of bij de LNB-instellingen voor 23oost ergens de waarden 9750 en 10600 staan? Of een keuzemogelijkheid 'LNB universeel'? Dan kunnen we kijken of we de verschoven LOFs van de LNB met andere instellingen in je ontvanger op kunnen vangen. Een andere LNB is dan niet meteen nodig, maar de LNB zal verder niet het eeuwige leven meer hebben....

groet,

A33

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Beste a33

Natuurlijk heeft Koka 9 TS/Eca een koperen vlechtmantel. Niet alleen dat dit minder elektrische weerstand heeft, ook als je schroefconnectoren gebruikt heb je veel minder kans dat je de draadjes afsnijdt tijdens het opdraaien.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Onlangs hier   0 leden

Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

Belangrijke informatie

Onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid