Spring naar bijdragen
KJParabool

Combinatie Eutelsat 9 (Joyne) en Astra 19 ontvangst in Zuid Spanje

Aanbevolen berichten

Bij een Triax 78 moeten de lnb's op een afstand staan van 109mm hart op hart.

Bij een Spaanse schotel van 90x100cm moeten de lnb's op een afstand staan van 140mm h.o.h.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Beste Sprietje,  ik wil je zeer hartelijk bedanken voor je waardevolle en gedetailleerde technische adviezen..

Dat jij de tijd en energie hebt om al die forumbijdragen te beantwoorden want ik ben je ook nog op een paar andere forums tegengekomen (met een andere naam), geweldig!

Jij hebt mij een hoop wijzer gemaakt in satellietschotel aangelegenheden.  Je bent nooit te oud om leren is het gezegde, en ik kan dat als 76-jarige volledig onderschrijven.

Het motto "Als je niks vraagt kom je ook niks te weten" van Jörgen Raymann dat ik vaak hoor in zijn radioprogramma op BNR gaf mij ook een zetje om mijn vragen op dit forum te stellen.

Wat ik nu van jou meegekregen heb over dit onderwerp ga ik nog eens rustig overdenken. Over een maand vertrekken we weer naar Spanje en tegen die tijd weet ik hoe ik e.e.a. zal gaan doen.

Mvg,

Kor

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Beste Sprietje,

Al browsend op internet kwam ik een aantal documenten tegen van jouw hand over de achtergronden van satellietontvangst o.a. "Wat weten we van onze offsetschotel?"  en "LNB-afstanden berekenen bij een offsetschotel". Dit laatste document is zeer van toepassing op de huidige discussie.

Beiden zijn vrij technisch van aard en gaan dieper op de materie in. Maar door een helder taalgebruik en de vele duidelijke illustraties, ondanks het gebruik van formules, zeer verhelderend en leerzaam.

Vooral het eerste document is een aanrader voor iedere geïnteresseerde en minder ervaren gebruiker, zoals ik, die meer over satellietontvangst wil weten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Onlangs hier   0 leden

Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

Belangrijke informatie

Onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid