Ga naar inhoud


Geen TVV ontvangst meer


muesli

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben enige tijd niet in het land geweest en bij mijn terugkeer thuis kan ik nu geen enkele TVV zender meer ontvangen. De andere zenders (FTA) zoals Duitse kanalen werken wel nog allemaal. Is er iets veranderd met Astra? Moet er iets aangepast of veranderd worden op mijn ontvanger (VU Plus Duo met OpelPLi)? Ik heb het toestel enkele keren aan- en uit gezet en ook de TVV kaart er eens opnieuw ingestopt maar zonder resultaat. Als ik naar de signaalzoeker ga zie ik nochtans goede sterke ontvangst voor TV één bvb. Ik heb ook een fastscan gedaan voor TVV maar ik kreeg als resultaat: 0 zenders gevonden.

Moet er iets opnieuw opgeladen worden? Hopelijk niet te ingewikkeld want ik ken van die Sat ontvangers weinig of niets.

Bedankt voor alle tips en hulp.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


in de softcam kun je vaak kijken via het webinterface of zelfs plugin voor de DUO softcam

of de entitlements geactualiseerd zijn geworden (dus een nieuwe maand in de tiers staat)

 

als je dat weet hoeven we enkel te kijken naar opnieuw activeren

 

in uit stand van de VU Duo krijgt de kaart immers geen updates

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste muesli

 

Ik ga er van uit dat je een duo-lnb hebt. Omdat je de Duitse zenders wel ontvangt, ziet het er naar uit dat de schotel niet verdraaid is anders kon je de Duitse zenders ook niet meer ontvangen.
Het kan zijn dat de zenders van de Astra 23,5 niet gedecodeerd kunnen worden. Kijk daarom eens even of je een paar ongecodeerde zenders van de Astra 23,5 kunt ontvangen. Dat zijn van de TV Vlaanderen fastscanlijst de volgende zenders:
positie 14  Infokanaal
positie 119 TV Drenthe

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je kaart zal niet actief zijn, die heeft de afgelopen tijd de nodige activatie updates gemist.

Je zal de kaart moeten reactiveren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het hangt er natuurlijk vanaf hoelang hij niet meer in het land is geweest.

 

Als de fastscan geen zenders vindt dan zit hij nog met een heel oude zenderlijst waar de meeste TVVlaanderen zenders nog op Astra 19° zitten.

Als het heractiveren niet lukt zou ik er eens een andere zenderlijst inzetten ofwel de volledige Astra 23.5° laten scannen.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Ceesv,

Hoe doe je dat (een kaart reactiveren)?

 

1 minuut geleden zei jeevanhoof:

Het hangt er natuurlijk vanaf hoelang hij niet meer in het land is geweest.

 

Als de fastscan geen zenders vindt dan zit hij nog met een heel oude zenderlijst waar de meeste TVVlaanderen zenders nog op Astra 19° zitten.

Als het heractiveren niet lukt zou ik er eens een andere zenderlijst inzetten ofwel de volledige Astra 23.5° laten scannen.

 

mvg

Ik denk het niet want alles werkte nog goed in augustus toen we vertrokken. En de TVV zenders zitten op Astra 23.5 (nagekeken).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Kijk hier eens

Kaartreactivatie TVV

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo ceesv,

Bedankt voor de link.

Ik heb het geprobeerd maar zelfs na 2 à 3 uren gebeurde er niets. Dan alles opnieuw opgestart maar ook zonder resultaat.

De fastscan toont wel dat er meer dan 700 zenders gevonden werden (lijstversie 28) maar ik kan geen enkele gecodeerde zender ontvangen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe de kaartreactivatie eens in een gecertificeerde ontvanger voor TVV.
Daarna de kaart terug in jouw  VU Plus Duo en je hebt (hoogstwaarschijnlijk) beeld.

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei muesli:

Hallo ceesv,

Bedankt voor de link.

Ik heb het geprobeerd maar zelfs na 2 à 3 uren gebeurde er niets. Dan alles opnieuw opgestart maar ook zonder resultaat.

De fastscan toont wel dat er meer dan 700 zenders gevonden werden (lijstversie 28) maar ik kan geen enkele gecodeerde zender ontvangen.

 

Doen wat Crazy Sat zegt en gegarandeerd heb je beeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat

Dan moet ik waarschijnlijk naar een TVV verkooppunt een dezer dagen. Ik zal eens opzoeken waar die zijn en hopelijk niet al te ver weg.

 

Hoeft niet persé . Ken je niemand in je buurt die ook TVV kijkt met een kaart via een gecertificeerde ontvanger ? Gewoon vragen of je de kaartlezer even mag "lenen" met jouw kaart erin. Laat hem op VTM staan en vraag een reactivatie aan.

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden zei Crazy Sat:

 

Hoeft niet persé . Ken je niemand in je buurt die ook TVV kijkt met een kaart via een gecertificeerde ontvanger ? Gewoon vragen of je de kaartlezer even mag "lenen" met jouw kaart erin. Laat hem op VTM staan en vraag een reactivatie aan.

Ik denk dat ik hier de enige ben die met schotelantenne kijkt in de hele buurt. Iedereen heeft Belgacom TV of Telenet  (reeds vroeger navraag gedaan).

Dus best een verkooppunt zoeken denk ik. Tenzij er iemand hier op het forum in de buurt van Herzele (Oost-Vlaanderen) woont?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...