Spring naar bijdragen
Eduard07

Binnenland Radio CyberGold stopt per 1 okt vanaf Jenny Baynton. En daarna?

Aanbevolen berichten

Vanaf 1 juli jl. zat Radio CyberGold uit Engeland ook op de 1602 Khz en dab+ vanuit Harlingen.

Er wordt nu aangekondigd dat per 1 okt. a.s. de relay via Friesland stopt.  

Ik kan hier nergens meer informatie over vinden. Wie wel?   

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ergens is en blijft het voor mij wat wonderlijk: dat je streekzenders hebt me nieuws dat specifiek uit die regio komt kan ik heel goed begrijpen. Ook dat je een nostalgiezender uit een bepaald land wilt ontvangen om daar exclusief alleen muziek uit de sixties te kunnen krijgen zonder bijvoorbeeld nederpop als je daar niet van houdt ook. Maar waarom er dan zoveel zenders naast elkaar opererend moeten zijn die allemaal zo'n beetje hetzelfde genre uitzenden is me een volslagen raadsel. Want eerlijk, wat ik me precies bij "Cybergold" zou moeten voorstellen? Geen flauw idee. Ik was recentelijk weer eens in Rotterdam en was er best verbaasd over hoe je al vanaf Utrecht die Caroline zender op 648 al heel goed kon beluisteren in de autoradio. Hier in het Oosten van Nederland is het slechts een schimmetje in de ruis.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Troost je Eduard!

Ik heb de stream al gevonden:

Cyber gold
http://185.80.221.113:8558/stream

Voor de volledigheid:
Cyber rock
http://185.80.221.113:8011/stream

Cyber hot hits
http://185.80.221.113:8002/stream

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb even naar die streams geluistert en heb het na minder dan een minuut diep zuchtend, schouderophalend afgezet.

Wat een k*t herrie. Het is één bonk geluid. Muziek met de digitale voorslaghamer platgeslagen.

Waardeloos.

Ik kan naar die klere herrie niet luisteren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Drs. IJzerbout:

Ik heb even naar die streams geluistert en heb het na minder dan een minuut diep zuchtend, schouderophalend afgezet.

Wat een k*t herrie. Het is één bonk geluid. Muziek met de digitale voorslaghamer platgeslagen.

Waardeloos.

Ik kan naar die klere herrie niet luisteren.

Inderdaad.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn vraag is wat er per 1 oktober gaat gebeuren op de dab frequentie en de 1602khz van de Jennie Baynton. De reacties hierboven geven daar geen antwoord op. Was mijn vraag zo onduidelijk? Excuus in dat de geval.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Satneef, dank, maar ik wil weten wat er per 1 oktober op de terrestriale  frequenties gebeurt. Van alle andere info over CyberGold ben ik wel op de hoogte en de meningen hierboven over de zender en muzieksoort van CyberGold zijn al helemaal off topic! 

bewerkt door Eduard07

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat vermoeden krijg ik nu ook 

Morgenvroeg weten we het.

Dus dan ook Seagull op dab+ de hele dag  Situatie zou dan vergelijkbaar worden met Caroline 648.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Radio Seagull nu op de 1602 kc

Sterkte is gelijk gebleven hier in Zwolle

bewerkt door Beetle

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites