Ga naar inhoud


USB stick dvb-t naar dab+ veranderen


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

Hoi,

ik zag in het internet een leuke mogelijkheid om je oude DVB-T stick die weldra niks meer waard is voor de TV kunt omvormen tot een DAB+ ontvanger,

gooi hem dus niet weg als de overstap naar DVB-T2 plaatsheeft gevonden in je regio

 

ik vroeg me eigenlijk af of iemand dat reeds gedaan heeft en zijn ervaring wil delen?

aangepast door Tonskidutch
  • Bedankt 1

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je dvb-t stick moet wel een geschikte chipset hebben. Mijn dvb-t stick is een Terratec CinergyTStickRC en heeft een Rtl2838uhidir chipset.

 

RTL-SDR driver in combinatie met welle.io geprobeerd. De Rtl2838uhidir chipset wordt gevonden, maar het zoeken naar zenders levert niets op.

 

In het filmpje is sprake van een RTL2832u chipset.

Link naar reactie
Delen op andere sites

o sorry

ik dacht dat je dat m.b.t. de chipset eerst had gecheckt voor de aanpassing met de drivers etc

als het zo kritisch is, betreffende de chip moet je natuurlijk wel ook even verder speuren op het internet inzake de resultaten en compatibiliteit

 

dat er meerdere chipsets zijn is bekend, met name die RTL2832 is bekend om zijn extra mogelijkheden inzake scannen en aansturen

dat zal misschien voor die ombouw in kwestie die ik op internet vond een voorwaarde zijn / kunnen zijn

 

daarom vraag ik ook jullie ervaringen ermee

 

 

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Tonskidutch:

 . . . oude DVB-T stick die weldra niks meer waard is voor de TV == knip ==

gooi hem dus niet weg als de overstap naar DVB-T2 plaatsheeft gevonden in je regio

Alleen de codering is veranderd, dus als je PC (of wat er aan de stick hangt) de juiste codec heeft dan kun je DVB-T2 bekijken.

Althans, met m'n "oude" Vu+ werkt dat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

O ja, even voor de duidelijkheid, ik ontvang dus DVB-T2 op de tuner in de Vu+ en dan via ethernet naar een PC.

VLC op een linux-ubuntu.

Die moest even zoeken naar de juiste codec maar toen werkte het.

 

( Een RTL-stick heb ik ook, maar die kreeg ik nog helemaal niet aan de gang op linux, wel op W10 maar toen viel de gevoeligheid me enorm tegen. )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...