Ga naar inhoud


USB stick dvb-t naar dab+ veranderen


Tonskidutch

Aanbevolen berichten


Hier lopen spraak verwarringen door elkaar.

Standaard kan die dvb-t stick alleen dvb-t ontvangen.

Nu hebben ze iets gevonden dat die chip van de usb stick in een modus

gezet kan worden dat die raw kan ontvangen tussen 40mhz en 1 ghz.

Dat ontvangen raw signaal kan software omzetten om dab+ te ontvangen.

Of er ook al software is dat raw dvb-t2 kan omzetten weet ik niet technisch wel

mogelijk.

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden zei luisteraar:

Hier lopen spraak verwarringen door elkaar.

qua nederlandse taal is meervoud en enkelvoud niet mijn probleem inzake de commentaren betreffende dvb-t2 tuners

er is betreffende mijn topic geen spraakverwarring

alleen kees 321 heeft een ander topic voor ogen

 

ik heb het in dit topic over een USB stick voor DVB-T die men kan hergebruiken voor DAB+

daar het toestel blijkbaar afhankelijk van de chipset meer kan en dus hergebruikt kan worden

kijk naar de youtube film en vindt ook de site met software, drivers en tools.

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei Tonskidutch:

afhankelijk van de chipset meer kan en dus hergebruikt kan worden

Heb momenteel geen tijd om dat zelf helemaal uit te testen (andere software projecten)

Algemeen kan gezegd worden dat meerdere types chipsets in raw mode gezet kan worden

waardoor de software de dab+ kanalen er uit kan filteren.

Is dus niet enkel beperkt tot 1 chipset .

Is een interessant thema wat ik op de voet ga volgen ,mijn dvb-t stick gooi ik dus niet weg 😁

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het was niet mijn bedoeling om deze discussie te kapen of zo, maar bij gebrek aan de mogelijkheid tot zijtakken op dit en alle ander "moderne" fora ontkom ik er niet aan om dit in de lopende discussie te vragen.

https://en.wikipedia.org/wiki/Conversation_threading

 

Maar goed, ik vraag me al langer af wat er nu in het stickje gebeurd en wat er in de PC gebeurd.

En idd, als ik (nu wel !) naar de link kijk daar staat daar ook dat men in duitsland alle stickjes weg kon doen, en dat artikel had ik ook al in de papieren versie gezien  😆

Maar aangezien ik het met de Vu+ zo voor elkaar had dacht ik . . , daar te snel, te makkelijk over.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11-10-2018 om 12:39 zei Melchiorskystar:

RTL-SDR driver in combinatie met welle.io geprobeerd

las net dat je wel de originele windows drivers van RTL moet hebben bij dat model

maar genoeg gespeculeerd, ik krijg een test exemplaar van een kennis, om het zelf eens te proberen... ;)

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei Tonskidutch:

las net dat je wel de originele windows drivers van RTL moet hebben bij dat model

maar genoeg gespeculeerd, ik krijg een test exemplaar van een kennis, om het zelf eens te proberen... ;)

Was met mn mobieltje. In Playstore welle.io geinstalleerd, vervolgens rtl-sdr driver, want daar vroeg ie om.

Gelukkig ondersteunde m'n mobielte Usb on the go, dus met een klein kabeltje kon ik zo mn usb dvb-t stick verbinden met mn mobiel.

Dus niet met mn pc geprobeerd ;).

Zou ook nog niet weten hoe... maar jij stelt dus dat de originele windows rtl-sdr driver wel 'mijn' chipset ondersteunt... zou er nog eens naar kunnen kijken, bedankt voor de tip in ieder geval.

aangepast door Melchiorskystar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik al jaren de DAB player van Andreas Gsinn en werkt met diverse USB-stickjes. Mooi programma.

Er zijn diverse drivers te downloaden, daar zitten ook tekstbestanden bij voor welke sticks die geschikt zijn. De ID's die daarin genoemd worden zijn uit te lezen in Apparaatbeheer in Windows.

 

Zou grappig zijn als DAB+ ook zou werken op Enigma2.

 

Via de Welle.io app op Android heb ik het ook werkend, echter de USB-stick vreet stroom, batterij was in ruim een half uur leeg (wat normaal meer dan een dag duurt), dus ik ga eerst een snoertje maken dat de stick gevoed wordt. Tevens een betere antenne aansluiten.

 

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uur geleden zei wapper:

Is natuurlijk niet alleen de chipset(die kunnen vaak verschillende technieken aan om kosten tedrukken alleen andere demod en tuner benodigt), de tuner moet ook geschikt zijn en vaak zijn die dat net niet, er zijn idd uitzonderingen en vaak met een Realtek chip.

 

Mijn usb-stick in de aanbieding voor een tientje gekocht paar jaar terug. Geen idee of dat wat over de (on)mogelijkheden van de chipset zegt?

 

Wel even geprobeerd of ik er dvb-t zenders mee kan ontvangen en dat kan, met Aerial TV 1.42 van Martin Marinov, alleen kun je daar maar 30 minuten gratis mee kijken, daarna 2,49 of zo betalen. 

 

Het beeld is alleen niet zonder haperingen. Ligt niet aan de antenne, want de tv kan wel zonder haperingen de dvb-t zenders weergeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

on1bes, deed het hier ook... klik

omdat het me wel een beetje boeide ging ik op zoek middels startpage.com

maar hij zelf heeft al de dvb-t2 stick en op dat gegeven van de RTL DRS ben ik gaan zoeken en heb die methode gevonden voor DAB+

 

let wel ik besef dat ik niet kan zeggen elke dvb-t kan naar dab+ op de site van RTLDRS staat een overzicht naar de software en een link naar compatibele hardware

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik gebruik de R820T2 heeft de rtl chip of die T2 aan kan zoals op type staat ?

SDR werkt met die stick ook op linux

Kan wel melden dat de usb stick veel ongevoeliger is als de TV

Net zo als bij jou via stick haperingen via tv en dvbt2 tuner vu geen probleem.

Voor ontvangst dab+ via usb stick zal je een goede antenne nodig hebben

[107533.588321] usb 1-4: New USB device found, idVendor=0bda, idProduct=2838
[107533.588327] usb 1-4: New USB device strings: Mfr=1, Product=2, SerialNumber=3
[107533.588332] usb 1-4: Product: RTL2838UHIDIR
[107533.588335] usb 1-4: Manufacturer: Realtek
[107533.588338] usb 1-4: SerialNumber: 00000001
[107533.764091] usb 1-4: USB disconnect, device number 11
[107534.075735] usb 1-4: new high-speed USB device number 12 using xhci_hcd
[107534.236702] usb 1-4: New USB device found, idVendor=0bda, idProduct=2838
[107534.236708] usb 1-4: New USB device strings: Mfr=1, Product=2, SerialNumber=3
[107534.236712] usb 1-4: Product: RTL2838UHIDIR
[107534.236715] usb 1-4: Manufacturer: Realtek
[107534.236718] usb 1-4: SerialNumber: 00000001

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...