Ga naar inhoud


USB stick dvb-t naar dab+ veranderen


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

Dit is wel oud nieuws hoor. Die dingen zijn al heel lang te koop in de bekende Chinese winkels.

 

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator
6 uur geleden zei luisteraar:

Nu wachten op software voor de linux sat boxen

En de DAB hardware voor een sat box, met een ontvangst bereik tussen 950 en 2100 MHz.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik bedoel de dvb-t stick in de satontvanger doen dan heb je een ontvanger van 40mhz tot 1gig.

de software kan het werkdoen. 

als ik zin heb crosscompile ik het wel naar de arm4l processor van de 4k boxen enkel om de gui in/out maak ik me zorgen van de sat boxen

en de qt libraries moet ik omzijlen. 

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tonskidutch vertel niet zulke leugens over wat ik beweerd zou hebben.

of ik zin/tijd/nut zie in crosscompilen naar satboxen weet ik niet.

Mijn antwoord wat op antwoord van @ceesv dat het niet zou kunnen

mijn antwoord JA het kan.

1. kernel module schrijven zodat stick in goede mode aangesproken wordt

2. interface maken dat dab+ zenders in radio bouquet komt.

3.porteren zodat i/o met de hardware werkt.

 

Die aanvallen van jullie twee moet eens afgelopen ziijn

 

aangepast door luisteraar
  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik geef alleen maar aan, dat een tuner van een satelliet ontvanger geen DAB frequenties ontvangt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh, jawel hoor, de L-band.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wordt die al ergens gebruikt?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Suntech levert mondjesmaat hun nieuwe DAB+ USB stick voor de Dreambox. Het is een pilot want de software integratie is minimaal en werkt allesbehalve lekker. Waarom dat ding met een server moet verbinden is mij een raadsel. Ook komen de gescande DAB+ stations niet gewoon in een radio boeket terecht.

 

Kortom: het is er wel, maar nog in een semi-experimentele fase...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Mimisiku:

Suntech levert mondjesmaat hun nieuwe DAB+ USB stick voor de Dreambox. Het is een pilot want de software integratie is minimaal en werkt allesbehalve lekker. Waarom dat ding met een server moet verbinden is mij een raadsel. Ook komen de gescande DAB+ stations niet gewoon in een radio boeket terecht.

 

Kortom: het is er wel, maar nog in een semi-experimentele fase...

Fijn dat al iemand aan dat project werkt ,kan ik me met andere projecten bezighouden

Nu maar hopen dat dreambox het GPL maakt zodat wij met onze linux boxen er ook van kunnen genieten

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij Suntech werkte USB tuner ondersteuning maar erg wankel gedurende de jaren dat ik hun ken... ook voor windows platvormen overigens hetzelfde debacle

waarom zou men nu wel aan het redbook en bluebook kunnen voldoen met de drivers?

 

is enigma2 dan zoveel makkelijker met duizenden pagina's code?

 

niet dreambox maar dream on

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...