Ga naar inhoud


Beste schotel voor woonboot


Janusp

Aanbevolen berichten

 

5 uur geleden zei ceesv:

Kan de woonboot toch iets bewegen in de meertouwen, of kan die iets overhellen wanneer meerdere bewoners aan een kant van de boot staan, of kan door voorbijvarende schepen en de deining de woonboot iets bewegen, zal je de schotel het beste op de wal kunnen zetten.

 

De openingshoek van een schotel is 1 - 2 graden, meer beweging zal tot blokjes of beelduitval leiden.

 

Dit zal valt best mee vallen. Als ik rond vaar langs de Amstel en Duivendrechtsevaart, dan zie ik best veel woonboten zie zijn voorzien van een schotel installatie. En sommige zijn voorzien van een externe antenne van Digitenne. Anders hoor ik de woonboot bewoners wel vloeken indien er geen beeld is als ik langs vaar 🤣.

 

4 uur geleden zei Janusp:

Gewoon 1 satelliet. B&r of fuba?

 

4 uur geleden zei Tonskidutch:

mijn voorkeur is Fuba qua degelijkheid

 

Mee eens. Icm een duo lnb zodat u zowel de astra 1 en 3 kunt ontvangen op een 65cm schotel. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik zou denken aan een soort zelfnivellerende constructie en daar een kleine schotel op gemonteerd. Dus een mast die scharnierend in twee ringen hangt, met een flinke ballast onderin. Net als een ouderwets vloeistofkompas op een schip. Dan vang je in ieder geval de variatie in elevatie en skew op. Maar ja, daar moet je wel zin in/tijd voor hebben en ook een beetje handig zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...