Ga naar inhoud


Geen weergave slideshow bij DAB zenders


tweety86

Aanbevolen berichten

Welke radio gebruik je?

Ik heb mijn DAB radio's met displays verkocht, dus kan het niet testen.

Ik gebruik die Pioneer set nu met internet radio via Tune In.

Ben dat DAB geklungel een beetje beu.

Fotoo-tje Noordzee?

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

@dunhans

 

OK, dat kan. Een beetje late reactie. Ik was dit topic even uit het oog verloren.

Mijn ontvanger is een Pure Sensia 200D Connect. 

Op de foto's Veronica, KINK en 3FM Alternative. 

 

 

IMG_1231.JPG

IMG_1232.JPG

IMG_1233.JPG

aangepast door Noordzee

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Noordzee, 

Diezelfde radio heb ik ook gehad, maar ik heb ze allemaal gekocht en na een aantal maanden weer verkocht via de bekende plaats op de mart.

Kijk nog wel af en toe of er iets voor me bij staat, en ook kijk ik naar nieuwe modellen, maar het valt me op dat er heel weinig uit komt met een kleurendisplay.

Ik gebruik mijn Pioneer microset, maar helaas doet die niks met de slideshows op zijn DAB tuner, ondanks het mooie kleurenscherm.

20190701_141408.jpg

aangepast door dunhans
Foto toegevoegd.
  • Like 1

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Normaal gesproken is er in onze regio geen ontvangst mogelijk op de regionale zenders. Maar door het warme weer nu even wel. 

Ook op b.v. Radio M Utrecht wordt een plaatje weergegeven: 

 

 

IMG_1252.JPG

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

@noordzee,    Ik zag een mooi wit DAB+ radiootje staan, een "ArtSound R3" 

 

Dus ik mail de producent met de vraag of dit model JPG en  PNG slideshows weergeeft........

 

Helaas moest ik wachten op antwoord tot 31 augustus, want de productverantwoordelijke was met vakantie.

 

Dus heb ik het maar besteld, en weer terug gestuurd, want ook dit model geeft alleen het logo/slideshow door van Belgische zenders.

 

Jammer......

 

20190718_184106.jpg

20190718_183934.jpg

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is de TechniSat DigitRadio 110 IR V3.0 niets voor jou? 

Daar zijn de plaatjes zichtbaar op!  

 

Bij een bekende Nederlandse radiowinkel zie ik die radio staan voor 169,99.

 

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de Auna Iadapt 320 gehad en die beviel me wel kwa mogelijkheden, maar die moest dan weer op een aparte versterker.

 

Ik ga mijn Pioneer set eerst proberen te verkopen en dan koop ik de  Auna Connect CD Internetradio Digitale radio set, dan weet ik in ieder geval dat het display ook bij nederlandse zenders alles weergeeft, bovendien kan je de slideshow beeldvullend weergeven.

Jammer dat die cd speler erin zit en dat die versterker maar 2x 20 watt is, dat is -denk ik- nogal weinig om mijn JBL TLX 5000 torenspeakers van voldoende power te voorzien, maar dat ga ik eerst uitproberen.

Ik heb sinds kort ook een slimme speaker, prima vol geluid, maar MONO, en ook niet te koppelen met die Pioneer set, ja dat is ook weer jammer. toch?

 

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zie ook niet alle >slides en berichten< op de pC met een DAB+ stick en welle.io.exe beta 3 software

heb er echter niet zo'n moeite mee (ik luister :grin: )

 

er zijn massa's oplossingen en kwa kosten kun je zelfs heel goedkoop één prima hifi set met de pC koppelen

ook voor de andere kamers middels bleutooth / NOBSound

 

eigenlijk loopt zelfs alles via mijn pC als ik wil

de spotify op pC naar de Teufels via de Denon in het thuisnetwerk

de Denon app op pC voor de AV-receiver via het thuisnetwerk

de welle.io met dab+ stick op de AV-receiver of per Bleutooth speakers

de XS4ALL IPTV voor televisie op de pC of op de telefoon per wifi

de foto's en films op de NAS per DLNA op de televisie of de pC in het thuisnetwerk

 

je hebt waarschijnlijk al een pC? :grin:

 

ik vergeet de VU+ satelliet / kabel receiver die ook per netwerk overal te gebruiken is

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb het Auna connect systeem aangeschaft, alles werkt goed, alle slideshows en logo's van zowel nederlandse als belgische dab zenders worden weergegeven en kunnen ook beeldvullend worden weergegeven.

De ontvangst is voldoende met de vaste telescoopantenne, de set staat beneden in de woonkamer. Ik heb op DAB, FM en Internet elk 40 presets, de bediening gaat vlot en eenvoudig. De 2 x 20 watt versterker heeft géén enkel probleem met mijn oude JBL TLX5000 torenspeakers, het geluid is prima en kan voldoende hard.

Dus ik ben er tevreden mee, één druk op de powerknop en ik heb muziek, ik luister vaak naar radiozender "EVERGREEN" van de VBRO en bij elke song wordt op het display een plaatje getoond van de artiest. (niet omdat het moet, maar omdat het kan) en ik vind het leuk.

20190810_162533.jpg

20190810_165017.jpg

aangepast door dunhans
Foto's erbij geplaatst
  • Like 1

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ziet er prima uit. Veel plezier met die radio! 

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die slides lijken een bijzaak als het alleen om een zenderlogo gaat, maar de Duitse PO zendt niet alleen een logo, maar ook - in serie geschakeld - een slide over het programma dat draait, het nummer dat wordt afgespeeld, het weerbericht en eentje met de hoofdpunten van het nieuws mee.

Wat ik in Duitsland wel mis, is eentje met de actuele verkeersinformatie. Die wordt wel steeds opgelezen door de presentator, maar een slide met verkeersupdates zou ik nuttiger vinden dan het weerbericht voor de gehele dag. 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Die verkeersinformatie staat al op het screen op het dashboard en wordt verwerkt door je navigatie in een alternatieve route, zichtbaar op je HUD.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uur geleden zei Eduard07:

Wat ik in Duitsland wel mis, is eentje met de actuele verkeersinformatie. Die wordt wel steeds opgelezen door de presentator,

hetgeen veel veiliger is dan die popups en meldingen, je weet men wil juist kijken naar dat spul ontmoedigen wegens de hoge aantallen ongelukken door te weinig aandacht voor de wegsituatie

 

en daarom is deze klassieker met DAB+ nu ook de Top voor in de auto

Screenshot_132.png

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei Tonskidutch:

hetgeen veel veiliger is dan die popups en meldingen, je weet men wil juist kijken naar dat spul ontmoedigen wegens de hoge aantallen ongelukken door te weinig aandacht voor de wegsituatie

Zoals ik aangaf, zijn slides met nieuwsupdates en programma-info er al. Dus klopt je stelling niet meer, want die leiden dan ook af. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 9 maanden later...
Op 2-2-2019 om 10:08, Noordzee zei:

Aha, dat is de verklaring. 

Ik heb ook een Pure radio (Sensia 200D Connect), tot enkele maanden geleden deed de slideshow het wel. Maar nu al een tijdje niet meer.

Net even getest, er is geen software-update beschikbaar. 

 

Zou je wat voor mij willen doen als je toch contact hebt met Pure?: Vragen of ze de software voor de Pure Sensia 200D Connect dan ook willen updaten.  

 

 

 

Beste, heb deze Sensia net als jij en sinds enige tijd kan ik bepaalde zenders niet meer ontvangen. Enkel hun embleem verschijnt maar geen ontvangst meer. Weet jij soms raad of heb jij ook dit probleem of blijkt ons apparaat mss niet up-to-date ? Alvast bedankt vr je antwoord. 

Mvg,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...