Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
Krk

VU+ ZERO, OSCAM en ZIGGO > TVHeadend of TV-Mosaic

Aanbevolen berichten

Op dit moment heb ik de volgende configuratie draaien:

- Een VU+ Zero box als smartcard lezer waarin de Ziggo kaart zit.

- OpenPLI is de firmware met OSCAM

- TV-Mosaic op Windows 10 met een HDHomerun 4 DVB-C tuner. Via NEWCAMD geconnect naar OSCAM

- Diverse Shield TV's met Kodi en tablets/smartphones waarop gekeken wordt.

Ik heb geen idee of alles ok staat. Qua updates van de kaart gaat het volgens mij wel OK, maar dat kan ik pas zien als de VU+ ZERO box opnieuw gestart wordt. Dan kan ik zien dat de CARDOK bijgewerkt is. Eerder niet. [Moet je dat niet gelijk kunnen zien?]

Als ik meer dan 2 (encrypted) kanalen tegelijk kijk of opneem, dan loopt alles vast na een minuut of 2.

Ik heb het idee dat er veel te veel in mijn config files staat én dat ik iets mis waardoor ik geen 4 tuners tegelijk kan gebruiken. De config is de volgende:

# oscam.conf generated automatically by Streamboard OSCAM 1.20-unstable_svn SVN r11400

[global]
disablelog               = 1
logfile                       = /dev/tty
preferlocalcards     = 1

[cache]

[newcamd]
port                          = 13000@0604:"PROVID"
serverip                   = 192.168.1.27
key                            = 0102030405060708090A0B0C0D0E
keepalive                 = 1

[dvbapi]
enabled                   = 1
au                             = 1
pmt_mode              = 6
request_mode        = 1
user                          = dvbapiau
boxtype                    = dreambox

[webif]
httpport                      = 8081
httphideidleclients   = 0
httpallowed                = 10.0.0.0-10.255.255.255,172.16.0.0-172.31.255.255,192.168.0.0-192.168.255.255,127.0.0.1

# oscam.user generated automatically by Streamboard OSCAM 1.20-unstable_svn SVN r11400

[account]
user                          = dvbapiau
pwd                          = dreambox
caid                          = 0604
au                             = lower_card
group                       = 1
ident                         = 0604:"PROVID"
keepalive                 = 1

# oscam.server generated automatically by Streamboard OSCAM 1.20-unstable_svn SVN r11400

[reader]
label                         = lower_card
description              = Ziggo
protocol                   = internal
device                       = /dev/sci0
boxkey                      = 11__7788
rsakey                      = 3C86____76A
detect                       = cd
mhz                           = 450
cardmhz                   = 600
au                              = lower_card
ident                         = 0604:"PROVID"
caid                          = 0604
chid                          = 0604:00FFE0,000024,000025,0001F4,000028,00000B,007FFD,000384,00FFD8,007FFE,00028A
group                        = 1
emmcache              = 1,3,2,0
auprovid                   = "PROVID"
ratelimitecm            = 4
ecmunique               = 1
ratelimittime            = 9000
srvidholdtime          = 2000

Het DVBJCAM.READER bestand zoals in TV-Mosaic wordt toegepast is de volgende:

[reader]
newcamd:192.168.1.27:13000:1/0604/0000:dvbapiau:dreambox:0102030405060708090A0B0C0D0E
audisabled = 0

samen met natuurlijk DVBJCAM etc in de plugins map per tuner

Wie heeft hier goede ideeën over zodat ik een goed werkende configuratie kan krijgen en 4 tuners tegelijk kan gebruiken?

Kees

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik gebruik geen TVHeadend maar een klassieke STB met 2 DVB-C/T2 tuners. Hierin draait OScam en daarmee gaat de autoupdate verder prima. Toch is er altijd één ChID die niet automatisch wordt weergegeven. De 'gewone' ChID's worden wel automatisch ververst. Het beeld valt echter nooit uit omdat de 000B, 0384 gewoon ververst worden.

De 'Server' heeft 2 interne tuners en wordt gebruikt voor kijken/opnemen. In de slaapkamers staan VU+Zero 4K DVB-C/T2 boxjes die kun code via home-sharing van de 'Server' krijgen. Dat gaat simultaan prima. Nooit problemen mee. Lijkt me dus niet dat er beperking op de kaart zit zoals bij Seca3 van Canal Digitaal.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Fijn dat leden van andere fora ook meekijken. Heb een tip gekregen wat de moeite waard is om te delen.

Het verhaal in een andere discussie neergezet

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.
Opgelet: Je bericht zal moeten worden goedgekeurd door een moderator alvorens het zichtbaar zal worden.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Log in om dit te volgen