Ga naar inhoud


Heb advies nodig van jullie!!! :-) :-)


RickBrouwer

Aanbevolen berichten

Hoi leden,

ik heb even jullie advies nodig. Ik zal even mijn plan aan jullie uitleggen.

 

- Ik ben van plan om een schotel van 1,80m te kopen en deze wil ik dan draaibaar maken.

Op deze gaat een twin lnb erop. En de 2 kabels gaan gelijk naar de satellietontvanger.

 

- Dan wil ik mijn huidige Triax 88 schotel gaan gebruiken voor 7 graden oost (Digiturk).

Ook hier komt een twin lnb op en deze 2 kabels gaan ook naar de satellietontvanger

 

- Nu wil ik ook een 4K satellietontvanger kopen en deze laten voorzien van 2 FBC Dvb-s2 Tuners en 1 Dvb-c Tuner voor eventueel Ziggo. 

Alle 4 de kabels van de schotels wil ik op deze Tuners aansluiten. 

 

Ik wil als ik naar een satelliet kijk en ik wil opnemen dat ik in staat ben om meerdere transporters te kunnen opnemen.

 

> Stel Mijn vaste schotel staat afgesteld op Eutelsat 7 graden oost en 2 kabels die rechtstreeks van de Twin Lnb komen gaan gelijk naar de satellietontvanger en zijn op de 1ste Tuner aangesloten. En ik geef de opdracht aan mijn satellietontvanger dat hij verschillende transporters moet opnemen.

 

Dit zelfde voorbeeld gebeurd ook met de Draaibare schotel, ook daar gaan 2 kabels van de Twin lnb naar de ontvanger en worden op de 2e Tuner aangesloten. En ik geef het opdracht om voor die ene satelliet verschillende transporters op te nemen.

 

Nu mijn vraag.

Wat ik wil en van plan ben gaat dat wel werken??

 

En kan ik nou beter Dvb-s2X nemen of toch beter een FBC Dvb-s2 Tuner?

 

 

Wat is wijsheid?

Met vriendelijke groeten Rick Brouwer.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik denk dat het simpeler kan. Je kunt een unicable LNB kopen en die op je FBC tuner aansluiten. Je hebt dan maar 1 kabel per schotel nodig, en kunt meerdere transponders opnemen.

 

Je kunt ook een wideband lnb kopen, en die op je FBC tuner aansluiten. Dan heb je twee kabels (H+V) per schotel nodig maar dan kun je ook meerdere transponders opnemen.

 

Ik zou voor een unicable oplossing gaan. Minder kabels, en ook bruikbaar voor gewone DVB-S2 tuner, je kunt via een splitter zelfs meerdere tuners aansturen.

 

 

 

 

 

 

ET10000 + Wavefrontier T90 + OpenATV + DNS323

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7-11-2018 om 20:58 zei fbouwman:

Ik denk dat het simpeler kan. Je kunt een unicable LNB kopen en die op je FBC tuner aansluiten. Je hebt dan maar 1 kabel per schotel nodig, en kunt meerdere transponders opnemen.

 

Je kunt ook een wideband lnb kopen, en die op je FBC tuner aansluiten. Dan heb je twee kabels (H+V) per schotel nodig maar dan kun je ook meerdere transponders opnemen.

 

Ik zou voor een unicable oplossing gaan. Minder kabels, en ook bruikbaar voor gewone DVB-S2 tuner, je kunt via een splitter zelfs meerdere tuners aansturen.

 

 

 

 

 

 

Alleen de Unicable LNB kost 90 euro en ik heb al 2 Inverto Black Ultra Twin LNB's in bezit. Een FBC Tuner laat standaard jou toe om 8 transporters op de zelfde satelliet op te nemen met een Unicable LNB wordt dat 16 transporters als ik me niet vergis. Dat is wat ik heb gelezen in een mooi uitgelegde forumbericht van een member van dit site. 

 

Zal dan voor mij toch geldverspilling zijn als ik nou een Unicable LNB koop?? Wil ik mijn plan werkelijkheid laten worden moet de 180 cm schotel kopen. De Motor voor deze schotel. Dan de 4K satallietontvanger die ik dan laat uitrusten met 2 FBC Dvb S Tuners + met een Dvb-c Tuner voor Ziggo. Dus heb ik 3 Tuners nog nodig in de volgende satellietontvanger van mij. ....

 

Wat denk jij...

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden zei theboyk:

Rick,

 

Elke tuner gaat maar 1 kabel in. Dus of je een twin of quad of octo lnb gebruikt maakt niet uit.

Dan zou je nog 2 tuners moeten hebben en gebruiken om 4 kabels aan te sluiten op je ontvanger.

Of  2 dual dvbs tuners

Dus een LNB met 2x LNB In logo erop is een Dual Tuner. Maar dat zijn de meeste Tuners toch al? En als er nou 2x LNB In en op de onderste aansluiting zie ik Loop Out is dit nog steeds een Dual Tuner of niet??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus als ik een Unicable lnb heb dan kan ik al met een gewoone satelliet ontvanger meerdere transporters opnemen op de zelfde tijdstip en ben ik niet eens verplicht om een FBC tuner te bezitten. Als ik het goed heb begrepen natuurlijk... 

 

Als mijn conclusie klopt waarom zal je dan een fbc tuner kopen.. Inplaats van extra geld uitgeven ben je met 100 euro klaar je geeft alleen geld voor de Unicable lnb en je bent klaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rick,

 

Per (normale DVB-S2) tuner kun je alle zenders binnen dezelfde(!) transponder opnemen. Als je dus twee tuners in je ontvanger hebt (en twee kabels trekt), kun je van 2 transponders opnemen. Een FBC tuner is speciaal en heeft meerdere tuners in zich. Typisch kun je dan van 8 transponders tegelijk opnemen, mits je ontvanger dat aan kan en je de juiste LNB gebruikt.

 

Unicable LNB is voor rond de veertig euro te koop. Kijk maar eens in Duitsland via de vergelijkings site idealo.de, dan vind je meerdere aanbiedingen

 

 

 

 

 

ET10000 + Wavefrontier T90 + OpenATV + DNS323

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het verhaal over Unicable lnb is mij wel duidelijk inderdaad gaat er maar 1 kabel naar de ontvanger en kun je dat vooral met een switch verdelen naar meerdere ontvangers. En ook heb ik gelezen dat iedere(!) ontvanger die DiscQe ondersteund wel werkt met een Unicable lnb. Dat zeggen review sites..

 

Maar heb ik nou een FBC Tuner nodig of niet? 

 

Een FBC Tuner met een Twin Lnb gaat dat werken? 

 

En stel ik zal nu een Unicable lnb kopen ik sluit de kabel op mijn huidige Mutant hd2400. Dan zal mijn decoder meerdere transporters kunnen opnemen.  

 

En werkt een Unicable lnb ook met een draaibaare schotel?  Ook belangrijk dat ik zeker weet dat het gaat werken.. 

 

Groetjes Rick.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of je een FBC tuner nodig hebt hangt af van wat je zelf wilt. Voor elke transponder die je parallel wilt opnemen heb je een tuner nodig. Dus als je van max 2 transponders tegelijk wilt opnemen, is je twin LNB prima. Wil je van meer transponders tegelijk opnemen, dan heb je meer tuners nodig en in het ergste geval ook meer kabels.

 

Dus: van hoeveel transponders wil je tegelijk opnemen? 

 

ET10000 + Wavefrontier T90 + OpenATV + DNS323

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil en ga 3 of zelfs van 4 transporters opnemen. En mijn decoder kan fbc niet aan dus of ik ga een Unicable lnb aanschaffen of ik moet overstappen op een ontvanger die waar fbc tuner in kunnen en als ik heel simpel ga denken dan zal ik overwegen om een Unicable lnb te kopen en die te gebruiken,  ben dan in staat om met mijn huidige decoder met 1 kabel tegelijkertijd meer transporters op te nemen...  Alleen weet ik nog steeds niet of mijn denkwijze wel goed is.. 

 

Ook weet ik nog steeds niet of een Unicable lnb ook wel op een draaibaare systeem werkt..  De belangrijkste vraag voor is dit opdit moment.  Werkt een Unicable lnb ook op een draaibaare systeem?  Als iemand de antwoord weet dan hoor ik het zeer graag!!! 

aangepast door RickBrouwer
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zo lang je maar naar een satelliet tegelijk kijkt.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...