Ga naar inhoud


Makkelijke diseqc vraag


chez

Aanbevolen berichten

6 uur geleden zei Sprietje:

Je kunt ook deze nemen. Een hele goede maar niet in Nederland te koop, wel in Duitsland voor €28,-/stuk

Ik zag ze op Amazon.de ook staan, maar daar dan wel voor € 39,88.

Waar zijn ze in Duitsland te bestellen voor € 28,00 per stuk?

CAHORS Big BiSat met Twin LNB's 5xRELOOK RE-T1EC & 3xVENTON Rocket EXL-T 

op 8 Satellieten:  05.0˚W / 04.8˚E / 09.0˚E / 13.0˚E / 16.0˚E / 19.2˚E / 23.5˚E / 28.2˚E

PANASONIC OLED TX-65JZW984 4K UHD / VU+ SOLO-4K UHD / VANTAGE 8000-S HD

Latitude: 52.2933 / Longitude: 4.9827 / AVATAR: IntelSat bij Langendorf (D) Foto 01 Sept. 2010

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ben benieuwd of de traagheid van schakelen komt door een switch-probleem, door de gehanteerde diseqc instellingen, of door een lock-probleem (van LNB/receiver).

Maar goed, daar gaat dit draadje niet over.

 

Axing schakelprotocol komt overeen met de onderste twee protocollen op het plaatje van de emp-centauri. Dus als jij de dip-switches van de emp anders hebt ingesteld, moet je ook je diseqc instellingen aanpassen als je op de axing overgaat.

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei dirk044:

Waar zijn ze in Duitsland te bestellen voor € 28,00 per stuk?

Dat mag ik hier niet melden, maar Sprietje vergeet te melden dat voor die 27.88 er nog 12.90 aan verzendkosten bijkomt...

Je zal in ieder geval volgens mij ca 40 euro kwijt zijn, waar je hem ook bestelt ;)

 

 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom nu zo negatief Sverige. Het klopt dat er €12,90 verzendkosten worden berekend maar hij heeft er 2 nodig, dus per switch zijn de verzendkosten maar €6,45. Bovendien betreft het voor dat bedrag verzendkosten voor een pakket met maximale afmetingen van 120 x 60 x 60 cm en een maximaal gewicht van 30kg.
Die twee switches kunnen in een envelop dus als je even belt kan het mogelijk een stuk goedkoper.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben helemaal niet negatief, Sprietje...  Ik bestel zelf vrijwel altijd in "het buitenland", en ik weet dus dat je altijd naar de totale kosten moet kijken.... waar je ook bestelt.

Ik weet ook dat het vrijwel altijd voordeliger is om internationaal te shoppen, en ik ´raad iedereen altijd aan om dat te doen!  Zeker! Maar ik vond het een tikje misleidend om niet het totale plaatje te vertellen...

Bij sommige bedrijven kan je inderdaad eens bellen en ze proberen zo ver te krijgen dat ze voor jou van hun regels afwijken... Bij een klein bedrijfje heb je dan meer succes dan bij een groter bedrijf...   

Ik was ook even uit het ook verloren dat je 2 stuks nodig had, en dan is het inderdaad daar iets voordeliger... correct. Maar zoals je dus ziet, is het altijd een kwestie van rekenen wat je kwijt bent, en soms is het dus zelfs verstandig om meer voor het verzenden dan voor het produkt zelf te betalen, als de totale prijs maar voordeliger is...

Wat je uiteraard wel kan doen, is kijken welke andere spullen je nog nodig hebt, en hoe het met de prijs daar zit... en die gewoon meebestellen. Zo doe ik dat ook altijd... ik heb lijstjes liggen voor dat soort dingen.

 

Ik geloof niet echt dat ze die switches in een Maxibrief oid zullen gaan verzenden ... of beter gezegd, ze zullen dat misschien wel doen, maar ik geloof niet dat jij dan slechts 7 euro gaat betalen, wat de werkelijke kosten zijn. Het is in veel gevallen "geven en nemen" met de verzendkosten. Veel mensen vergeten ook de benzine- en parkeerkosten te calculeren als je naar een fysieke winkel zou rijden...  Als je dat doet loont online kopen in het buitenland nóg meer!

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...