Jump to content

Edision OS mio 4K UHD

Crazy Sat
 Share
Followers 3

Recommended Posts

10 uren geleden, John van Dreumel zei:

Edision OS Mio 4K

Zie mijn vorig antwoord

Edited by cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

• Replies 142
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ja klopt die lijst gaat niet verder dan 68,5E . Dit is de uiterste satelliet die ik kan ontvangen in het oosten ( daarna staat het huis van de buur in de weg ). Vandaar enkel tot 68,5E. Maar zoal

De France3 regionalen zijn gecodeerd en zijn geen multistream zenders. Ik ontvang de F3 regionalen in HD met een Fransat kaart op 5°W  en in SD met een TNTsat kaart op 19.2°E (beide kaarten met

Ik heb hier ook de edision mio en heb er geen enkel probeem mee. Het vereist alleen wat tijd en inlezen om een enigma 2 ontvanger goed aan de gang te krijgen. Voordeel van deze ontvangers is ook dat j

Posted Images

Kan het zijn dat de tuner (ik gebruik tuner A), van de Edision MIO+ (maar ik ga er van uit dat deze tuner dezelfde is als die van de gewone Edision MIO), iets minder gevoelig is dan die van de sf8008? Ik heb namelijk heel af en toe blokjes op sommige zenders, waaronder die van de Franse Multistream op 5W, Terwijl ik hier vroeger geen last van had. 

Nog jammer is, dat de tuner B bij de MIO+ geen multistream ondersteunt. Ik ging er van uit dat tuner A en B beiden multistream aankonden en dat tuner A daarbovenop nog eens de S2X zenders op 33o ondersteunde. 

blijkbaar is de B tuner (de combi DVB-T2/C/S2) is dus maar een “domme” tuner zonder Multistream. 

Staat toch duidelijk in de omschrijving dat tuner B een S2/T2/C is

- Type: 4K UHD E2 Linux Combo Receiver DVB-S2X + DVB-S/T2/C met Multi Stream Support
- 1 x Tuner DVB-S2X
- 1 x Tuner DVB-S2/T2/C😁

Channel master 180 cm draaibaar 58 west tot 78,5 oost met lnb revolver met 2 keer C band lnb en 1 keer Ku band lnb

T90 schotel  sat posities 42, 39, 28, 23,5, 19,2 16, 13, 9, 4,8 en 0,8. PF Schotel 200 cm draaibaar van 31,5 west tot 78,5 oost met C band lnb

Ontvangers Octagon sf8008, Extrend 9500 en Edision Mio 4k

Hier op mijn edision enkel Tuner A DVBS-2x , Tuner DVB-T2/C

https://www.sat4all.com/forums/uploads/monthly_2021_04/WP_20210410_14_55_36_Pro.thumb.jpg.26491fcf7848ac3146b29c420e3fa6b1.jpg

Edited by cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

9 uren geleden, Plepkeshenkie zei:

Staat toch duidelijk in de omschrijving dat tuner B een S2/T2/C is

- Type: 4K UHD E2 Linux Combo Receiver DVB-S2X + DVB-S/T2/C met Multi Stream Support
- 1 x Tuner DVB-S2X
- 1 x Tuner DVB-S2/T2/C😁

Klopt. Maar een Multistream tuner is niet altijd een dvb-s2x tuner. Dit kan ook een dvb-s2 tuner zijn. Dat is nu net het onduidelijke. 

Nog een vraagje dat volgens mij niet enkel thuishoort bij dit topic maar evt voor alle OpenATV gebruikers nuttig kan zijn; 

Hoe kan ik op mijn EDISION Mio (met OpenATV 6.4) de functie van de "record" toets op de afstandsbediening zo aanpassen dat als ik op deze toets druk, er meteen een opname (van bijvoorbeeld standaard 120 minuten) wordt gestart. 

Als ik op de "record" toets klik, dan verschijnt er een menu met alle mogelijke opties om een opname te starten. Zeer fijn, dat er zoveel mogelijkheden zijn, maar naar mijn mening moet de "record" toets meteen een opname starten. Evt kan tijdens die opname, door bijvoorbeeld nog een keer op de "record" toets te drukken, of evt lang op de "record" toets te drukken, deze opties te voorschijn komen.

Ik zou zo bijvoorbeeld ook een opname willen stoppen door op de "stop" toets (het vierkant blokje) te drukken. 

Als ik naar het "key bindings" menu in openATV ga, kan ik op de "record" toets klikken en krijg ik een hele resem mogelijkheden om deze toets een functie te geven. Ik kan er zelfs de box mee uitschakelen als ik wil, enkel vind ik nergens mogelijkheden die met een opname te maken hebben + zie ik ook nergens alle reeds ingestelde mogelijkheden van deze toets die ik zou kunnen verwijderen of wijzigen. 

Heeft iemand van jullie hier meer ervaring mee?