Ga naar inhoud


Internet snelheid Online


Gast arjan66

Aanbevolen berichten

Ik heb een abonnement van adsl 100mb bij Online. Als ik de speedtest doe, krijg ik dit resultaat. Ik heb er zelf weinig verstand van maar vind het raar dat de downloadsnelheid lager is dan de upload. Dit is toch meestal andersom? Wat vind een kenner van deze testresultaten? 

 

Vriendelijke groet,

 

Arjan 

internet snelheid.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Waarschijnlijk een niet zo goede kabel in de grond, welke de hogere frequenties teveel dempt. De upstream (upload) zit in het lagere frequentie deel van het totale ADSL spectrum, en de downstream (download) in het hogere deel. Dus als er teveel demping in het signaal zit in de hogere frequenties, dan zal de downstream lager worden, maar de upstream blijft ok... Zie het plaatje... (PTSN = analoge telefonie)

 

image.png.fba06784a0b0686983c12e6b632a46f3.png

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hoe is de test gedaan, via een bekabelde computer of via WiFi?

ADSL snelheden worden opgegeven tot een maximum, maar zijn niet gegarandeerd.

 

Een Ping van 48 ms. is ook niet super te noemen.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Verder wordt een abonnement begrensd door de techniek, wanneer je ver van de centrale zit op een kabel met veel adsl gebruikers, die allemaal tegelijk aan het downloaden zijn, zal je nooit die 100 Nb gaan halen.

 

Ik had een abonnement voor 16 Mb ADSL, door de afstand tot de centrale is de snelheid nooit boven de 1,5 Mb gekomen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14-11-2018 om 17:11 zei ceesv:

Hoe is de test gedaan, via een bekabelde computer of via WiFi?

ADSL snelheden worden opgegeven tot een maximum, maar zijn niet gegarandeerd.

 

Een Ping van 48 ms. is ook niet super te noemen.

 

De test is via wifi gedaan. Modem staat op 1 meter van de laptop.

aangepast door arjan66
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Steek dan eerst een kabel tussen de laptop en de router, dan zal je doorgaans zien dat de snelheid verdubbelt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14-11-2018 om 18:07 zei ceesv:

wanneer je ver van de centrale zit op een kabel met veel adsl gebruikers, die allemaal tegelijk aan het downloaden zijn, zal je nooit die 100 Nb gaan halen.

 

Bij kabel kan dit van invloed zijn, maar bij ADSL zou dit toch niet veel verschil mogen geven.

Je gaat met je twee draadjes tot aan de wijkkast en dan zou je toch hopen dat je op glasvezel terecht komt.

 

Mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Door de overspraak tussen de leidingen bij ADSL kan de prestatie negatief beïnvloed worden.

VDSL werkt daar al beter, omdat daar de overspraak component wordt gecompenseerd.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uur geleden zei arjan66:

Gebeld met provider, test gedaan en kabel naar modem gecontroleerd. Ook wel weer via wifi maar dit lijkt er meer op 😋!

 

Dit lijkt er ook nog niet op, 39 Mbps ipv 100Mbps.

Ik heb kpn en ook een 100Mbps en haal 95Mbps via de wifi en ook nog met vpn, wel dan niet met een waardeloze orginele experiabox, draytek modem en Linksys WRT3200ACM router met openwrt.

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Op 15-11-2018 om 19:34 zei ceesv:

Steek dan eerst een kabel tussen de laptop en de router, dan zal je doorgaans zien dat de snelheid verdubbelt.

Hiermee krijg je een beter beeld.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...