Ga naar inhoud


satellietkoppen


landa

Aanbevolen berichten

Kunnen je satellietkoppen (astra 19,23,28 en hotbird) er in 1 keer mee ophouden?

de kaart van canal digitaal gecheckt : werkt

de ontvanger gecheckt: werkt

de kabel gecheckt: werkt

Wat blijft er nog over? We kunnen wel 4 nieuwe koppen kopen, maar is dat het probleem, het vreemde is dat ze het alle 4 niet meer doen.

wie zet ons op het goede spoor?

bij voorbaat hartelijk dank

Landa 😊

 

aangepast door landa
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

4 koppen defect lijkt mij wel heel erg toevallig, maar bij een blikseminslag kan het gebeuren al is dat erg zeldzaam.

Bij 4 koppen denk ik aan een zogenoemde Disecq switch, een klein kastje bij de schotel waar alle kabels vanaf de koppen bij elkaar komen en dan met een enkele kabel naar de ontvanger.

 

Leg eens uit hoe je installatie er uitziet?

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast stellarium

Heeft u de F-connector , waarvan de kabel van de  Disecq Switch naar de satelliettuner gaat,  ook gecontroleerd ? Misschien is er water in deze F-connector gekomen ?

Welke Discecq  Switch heeft u ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de signaalsterkte onder de 20% staat, dan kun je er van uit gaan dat de lnb's en de diseqc-switch geen voeding krijgen van de satellietontvanger.

Mogelijk is een van de F-connectors niet goed op de coaxkabel gemonteerd.

Meet de coaxkabel eens door met een multimeter.

Natuurlijk eerst de spanning van de satellietontvanger af.

Dan de F-connector los maken van de ontvanger.

Nu de F-connector losmaken bij de diseqc-switch en de middenader met een stukje aluminiumfolie contact laten maken met de F-connector.

Nu beneden met de multimeter controleren dat de weerstand tussen middenader en schroefdraad F-connector nul is.

 

Test ook meteen even of er wel 13 of 18 volt voedingsspanning op de F-connector aansluiting staat van je ontvanger.

Even een spelt midden in de F-connector steken en nu meten of je 13 of 18 volt gelijkspanning hebt tussen de spelt en de schroefdraad. Uiteraard moet je de ontvanger dan wel even aan zetten.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee geen geluid en beeld, Ventura

Stellarium en Sprietje, dank voor het mee denken van verschillende opties,

ik ga dit voorleggen aan een huisvriend die komend weekend langs komt.

mochten er nog eventuele opties komen dan hoor ik het graag.

Voor nu alvast iedereen hartelijk dank.

mocht de oplossing erbij zitten dan laat ik het weten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier een voorbeeld hoe een F-connector op de coax gemonteerd moet worden.

Let op: coaxkabels en F-connectors zijn er in verschillende diameters. Ze horen wel op elkaar te passen, d.w.z. als je de F-connector er op schroeft, moet dat niet al te gemakkelijk gaan anders trek je hem er zo weer van af. Te zwaar er op schroeven is ook niet goed. Mogelijk heb je een ander type connector die er niet opgeschroefd worden.

Coax voorzien van schroef F-connectors.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is best oud.. De boel vervangen kan wel eens helpen.. Een schotel kan na verloop van tijd krom trekken, zeker wanneer men de schotel probeert te richten door aan de spiegel te draaien.

Voor 5-6 tientjes heb je een nieuwe schotel met 4 koppen, ik zou dat eens overwegen.

aangepast door drz

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...