Ga naar inhoud


satellietkoppen


landa

Aanbevolen berichten


  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

ik dacht dat het over de LNB's en de schotel ging...

Zeker de schotel is toch langer houdbaar dan 15 jaar...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11-12-2018 om 09:00 zei landa:

Kunnen je satellietkoppen (astra 19,23,28 en hotbird) er in 1 keer mee ophouden?

de kaart van canal digitaal gecheckt : werkt

de ontvanger gecheckt: werkt

de kabel gecheckt: werkt

Wat blijft er nog over?

 

Hoe heb je precies de ontvanger en de kabel gecontroleerd? Op deze manier geeft dit weinig specifieke info.

(Regelmatig schrijven mensen: "alles al geprobeerd", en dan blijkt vaak iets simpels mis te zijn, wat ze dus niet hadden geprobeerd. Een concrete opsomming van wat iemand gedaan heeft, levert veel meer info dan een "conclusie" die is gebaseerd op onduidelijk onderzoek.)

 

Maar eerst maar eens aannemend dat dat inderdaad allemaal in orde is, zou de volgende stap zijn: diseqc switch ertussenuit, en LNBs zonder switch ertussen aansluiten.

Verandert dat iets?

 

Iets vernieuwen, alleen maar omdat het oud is, lijkt me nogal zin-vrij, tenzij je natuurlijk graag geld over de balk smijt.

 

Groet,

A33

 

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ooit eens een geval gehad wat hier erg op leek.

Signaal was 0, maar de koppen waren goed en de ontvanger ook.

De kabel zelf leek ook in orde en vanaf de ontvanger naar de schotel visueel gecontroleerd, maar bij meting was er toch een soort van weerstand te meten...

Wat bleek achteraf, de kabel liep door de kelder, door een muurtje, en juist midden in het muurtje was de kabel door muizen behoorlijk beschadigd.

Het muurtje bestond uit holle betonblokken, dus ergens zat er dus een muizennest in zo'n blok waar toevallig de kabel doorheen liep.

..of eigenlijk hadden de muizen hun nest gemaakt waar de kabel langsliep, zodat deze voldoende voedsel hadden. (muizen eten vrijwel alles)

 

Tijdens het onderzoeken kwam ik op het idee om eens aan de kabel te trekken waar deze de keldermuur in ging en je raad het al, ik hield alleen de kern over.. de mantel was geheel weg geknaagd.

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden zei wanderer:

toch even nagaan of de storm de schotel niet heeft doen veranderen van stand....maw of alles nog wel goed gericht staat....

Dat zou mijn tip ook zijn...

Ik heb hetzelfde fenomeen ook van een kennis gehoord die plots geen beeld meer had... ook was er geen storm geweest... Het "kon" alleen maar de LNB zijn volgens hem...

En toch was het de glazenwasser die met zijn ladder een tik tegen de schotel gegeven had, waardoor deze net genoeg kon verschuiven...

Mijn tip is, markeer nauwkeurig hoe de schoten nu afgesteld staat, zodat je hem gewoon in exact dezelfde positie terug kan zetten mocht dit niet het probleem zijn, en probeer hem dan een klein beetje te draaien in beide richtingen van je markeerstreep...  Grote kans dat alles dan weer goed is.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

zou je eventueel er eens een andere ontvanger kunnen aanhangen 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12-12-2018 om 20:08 zei Sprietje:

Dat kan, zie bijlage

 

Zo zag de kabel er ongeveer uit. :D

 

Dus misschien zou voor de topicstarter eens de optie zijn om de kabel te controleren.

..en wat anderen al opperden, de schotel opnieuw uitrichten. Glazenwassers maken er ook wel eens een sport van om een schotelantenne een klein tikje te geven, al dan niet bewust. ;)

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast stellarium

Als zou blijken, dat het probleem toch in de coaxkabel zit en je die zou moeten vervangen , neem dan meteen een goede coaxkabel , namelijk de Hirschmann Koka 9 TS, 

of heb je die misschien al ?

De naam van de coaxkabel , die je hebt, vind je vermeld op de coaxkabel zelf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...