Ga naar inhoud


SatelliteMagazine en SatellietForum.com. stoppen op 1 febr. na 20 jaar


Sprietje

Aanbevolen berichten

Ben ik wel met je eens wiz maar er worden wel veel zenders geschrapt door cd en er niks voor terug.

Ben een hobby satkijker net als velen hier maar heb haast de neiging om te kappen met die bedoeling met mn 250/250 up/down kan ik hoop zien

HP proliant dual processor rackserver met freebsd unix,HP small form factor desktop met ssd Linux mint ,raspberrypi3,HP gigabit switch,Draytek 2820,VU+DUO

Link naar reactie
Delen op andere sites


Aankomend jaar alleen maar slechtere programmas zie bijv. sbs en daar voor betalen.

Denk dat ik ga op zeggen en alleen schotel voor de feeds als ik verhuisd ben

aangepast door Leeuwarder78

HP proliant dual processor rackserver met freebsd unix,HP small form factor desktop met ssd Linux mint ,raspberrypi3,HP gigabit switch,Draytek 2820,VU+DUO

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24-12-2018 om 22:37 zei Sprietje:

Er zijn niet veel Nederlandstalige forums meer die zich bezig houden met satellietontvangst. Ik ken er nog 2 waar dagelijks vele vragen en antwoorden geplaatst worden.

 

 

Wat is de tweede naast sat4all? 

 

Verder eens met @wiz  Gewoon lekker satellietTV blijven kijken. Er zijn tientallen Engelse en Duitse FTA-HD-kanalen. En in de loop der jaren gaan er vast ook meer mooie FTA-UHD kanalen bijkomen. Je moet je alleen afvragen of je wel wilt blijven betalen voor reclamezenders zoals SBS en RTL. Maar dat mag ieder lekker zelf bepalen.  

 

Wel jammer dat het aantal actieve satelliet-hobbyisten zo verminderd is.  

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat is precies wat ik bedoel. Glas geeft via 1 medium direct toegang tot al de door jou gewenste diensten. TV, films muziek en telefonie zitten er nu al allemaal op. Straks ook je smart home. Heb je geen losse apparaten meer nodig.

Diezelfde diensten wil ik natuurlijk ook draadloos. Zie daar, 5G.

Te duur? Ja waarschijnlijk wel. Maar zo vind ik telefoons veel te duur en toch loopt de halve wereld met zo'n ding van 800 euro. Wil je het niet dan neem je het gewoon niet.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uur geleden zei Psychosammie:

Ik heb zijn pdf gelezen. Hij geeft een goede analyse. Sat ontvangst loopt op zijn eind. Ook lineair TV kijken is niet meer van deze tijd. De opkomst van 5G maakt die oude technieken ook overbodig. Daarom noemde ik DAB hier eerder al een leuk initiatief maar 20 jaar te laat.

DAB geeft misschien wel meer zenders met een betere kwaliteit maar het blijft gewoon ouderwets radio.

Allemaal wensdenken van jou. Je argumenten zijn meermalen weerlegd, maar je blijft jezelf maar herhalen. Hoe vaker je dit roept, hoe minder ik je geloof. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

De schrijver van het satelliet magazine constateert hetzelfde. Dat jij dat niet wil geloven is jouw probleem.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

..en de schrijver van het satellietmagzine is in dat opzichte representatief?

Persoonlijk vind ik het maar een persoon zoals jij en ik die slechts maar wat speculeert en hoopt dat zijn voorspellingen uitkomen.

..een soort van Piet Paulusma dus. 😀

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24-12-2018 om 22:37 zei Sprietje:

Er zijn niet veel Nederlandstalige forums meer die zich bezig houden met satellietontvangst. Ik ken er nog 2 waar dagelijks vele vragen en antwoorden geplaatst worden.

 

Noordzee vraagt: Wat is de tweede naast sat4all? 

 

Beste Noordzee

 

Het is een forum voor campers en zoals je waarschijnlijk wel weet hebben de meeste campers een automatisch zoekende satellietschotel op het dak staan.

Het is dus een heel andere manier van satellietontvangst dan wat op dit forum meestal besproken wordt. Hier gaat het bijna altijd om vaste opstellingen. Dat kan ook draaibaar zijn want die installatie staat ook op een vaste plaats.

In de camperwereld gaat het om mobile opstellingen dus die telkens op een andere plek staan opgesteld. Daar is speciale apparatuur voor nodig.

 

Vanaf afgelopen 1 november zijn daar 18 onderwerpen over satellietontvangst geplaatst, daar zijn 231 reacties op geweest en zijn deze onderwerpen 14.413 maal bekeken.

 

Ook onder de camperaars gaan steeds meer mensen via internet kijken. Dat is ook niet verwonderlijk want velen reizen tot Spanje en Portugal en daar kun je Canal Digitaal niet met een bescheiden schotel ontvangen. Een schotel waar het wel mee gaat is 85cm en die kost al snel meer dan €2000,-. Zodra de installatie niet goed meer werkt, denken er veel over om hun automatische schotel vaarwel te zeggen maar weten ook dat tv ontvangst via internet in die zuidelijke landen niet altijd mogelijk is.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...