Ga naar inhoud


Terug inversie, ofwel Atmosferische Condities


astro iris

Aanbevolen berichten


Is het daarom dat ik lees op het dab+ forum dat iemand nog meer dab+ radio zenders ontvangt?

Ik mag van iemand eens testen, maar de testen zullen vertekend zijn vrees ik.

Als ik op bepaalde plaatsen sta van mijn studio, valt joe 80's weg. Benieuwd wat het zal worden bij normaal?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op dit moment krijg ik hier TV signalen binnen van Picardië Frankrijk en dat is toch al heel ver weg. dus mijn binnen antennes werken toch perfect hé. Maar om nu testen te doen zal dat een vertekend beeld geven, best wachten op normaal weer. Trouwens hier komen nu alle Nederlandse FM zenders binnen vanuit Zeeland, met DAB+ zou dat waarschijnlijk ook zo zijn , maar gezien ik nog geen DAB+ heb kan ik dat niet bevestigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uur geleden zei astro iris:

Vandaag en nu nog steeds is er inversie, waardoor je veraf gelegen tv en radio kanalen kunt ontvangen. Voor de amateur gouden tijden, echter ook vaak slechte ontvangst van dichtbij gelegen zenders.

 

Wat is "terug" inversie ?  Komt daar wat terug?  Iets wat weg was?

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

De TS woont vermoedelijk in België, ik heb ook een aantal Belgische vrienden, daar wordt het woord terug vaker gebruikt dan het woord opnieuw zeg maar. Zij zeggen bijvoorbeeld ik heb de korte broek terug aangetrokken i.p.v. opnieuw aangetrokken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk, die inversie, behalve voor de lucht buiten en vooral voor astma-patiënten.

Maar bij inversie stond ik vroeger vaak op het dak om de hark te draaien om Denemarken, België, Oost-Duitsland en Engeland (zonder geluid) te ontvangen.🙂

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 6-1-2019 om 01:46 zei Zilverster:

@All,

 

Is dit niet iedere 11 jaar …..

 

Gr.

 

 

Zilverster.

Nee, dat is het niet, je doelt hier waarschijnlijk op de zon cyclus. Maar inversie is een koude luchtbel die zich aan de grond ophoudt met erboven warme lucht. Indien je hoort in de weerberichten dat de luchtdruk heel hoog is en dat het warmer is op de Ardeense hoogtes dan aan de kust, dan is de kans groot op inversie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Voor de liefhebbers van ver afgelegen radio en tv stations ontvangen, vandaag is er weer inversie. Ik ontvang hier in Ieper tal van ver afgelegen radio stations, zoals bijvoorbeeld NPO2 Westdorpe (100 km). Minder leuk aan het luisterplezier is de zeer slechte kwaliteit van de lucht.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Prachtig die Inversie , en geniet van je ontvangst , hier in de omgeving Gorinchem , is de DAB + ontvangst zeer slecht , dus de Nederlandse radio zenders blijven stotteren niet om aan te horen , dus dan toch maar luisteren via internet , helaas , die DAB+ radio is weggegooid geld.

aangepast door dreka1
Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minuten geleden zei dreka1:

Prachtig die Inversie , en geniet van je ontvangst , hier in de omgeving Gorinchem , is de DAB + ontvangst zeer slecht , dus de Nederlandse radio zenders blijven stotteren niet om aan te horen , dus dan toch maar luisteren via internet , helaas , die DAB+ radio is weggegooid geld.

 Wat voor antenne gebruik je? Ik heb perfecte ontvangst!  Van alle Nederlandse randstad + zuid ensembles. Tevens DAB Vlaanderen I en II. VRT doet het helaas de helft van de tijd niet meer omdat er een andere provider is die vanaf veel lagere masten uitzendt. Toch gisteravond nog op 95% Nu geen VRT> Locatie Ridderkerk. 

Gisteravond laat ook de Waalse DAB+ even gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28-12-2018 om 21:36 zei minplus:

Leuk, die inversie, behalve voor de lucht buiten en vooral voor astma-patiënten.

Maar bij inversie stond ik vroeger vaak op het dak om de hark te draaien om Denemarken, België, Oost-Duitsland en Engeland (zonder geluid) te ontvangen.🙂

De grootste luchtvervuiling tijdens inversie ooit?

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Great_Smog_of_London

 

De winter inversies zijn veel zeldzamer dan deze in de zomer maar voor de lange afstand ontvangst zijn ze waanzinnig!

1 uur geleden zei dreka1:

Prachtig die Inversie , en geniet van je ontvangst , hier in de omgeving Gorinchem , is de DAB + ontvangst zeer slecht , dus de Nederlandse radio zenders blijven stotteren niet om aan te horen , dus dan toch maar luisteren via internet , helaas , die DAB+ radio is weggegooid geld.

Komt dat door de inversie met gelijk kanaal storing uit België??

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei OFDM:

De grootste luchtvervuiling tijdens inversie ooit?

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Great_Smog_of_London

 

De winter inversies zijn veel zeldzamer dan deze in de zomer maar voor de lange afstand ontvangst zijn ze waanzinnig!

Komt dat door de inversie met gelijk kanaal storing uit België??

Inversie kan inderdaad storing geven, doordat andere ver afgelegen zenders op hetzelfde kanaal uitzenden. vooral als die nog eens liggen in hetzelfde richtgebied.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...