Ga naar inhoud


Terug inversie, ofwel Atmosferische Condities


astro iris

Aanbevolen berichten


Op 1-7-2019 om 15:38 zei OFDM:

Ja ik ken het heel goed maar als de storing in DAB zodanig is dat er niet meer naar te luisteren valt dan lijkt mij toch een frequentie planning fout gemaakt. Spreek je dan over ontvangst binnen het doelgebied van het Nederlandse VHF kanaal?

Nee buitenlands doelgebied.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb in het grensgebied met België en Duitsland dat nog niet kunnen vaststellen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Voor de duidelijkheid, ben je dan met je ontvanger in het betreffende buitenland of in Nederland?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een ingewikkelde probleemstelling..

 

Welke zenders storen in welk gebied welke zenders? Zoals ik het nu zie storen Nederlandse zenders de Belgische zenders op Vlaams grondgebied?

 

Wanneer komt de inversie terug trouwens? Ik vind het wel weer saai zonder maar jij bent nu terug tevreden over de ontvangst?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dacht deze morgen dat de inversie even terug was, maar was van heel korte duur. Trouwens waarnemingen of storingen over buitenlandse zenders zijn steeds ingewikkeld. Hier aan de Franse grens bij inversie, duwen de Hollanders de Fransen uit de ether, even later worden de Hollanders weggeduwd door de Engelsen  Bij een vriend van mij aan de Nederlandse grens is het omgekeerd, altijd raar dergelijke situaties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze morgen in Menen korte ontvangst gehad van Mux2 kanaal 47, 682 Mhz van TvVlaanderen via DVB-T2.

Het is wel gissen van welke zendmast het signaal afkomstig was.

 

 

0705Satfeeds-DX_42.jpg.5eaffac0f030decdfac2b75241454e2b.jpg522878039_TvVlaanderenFrequentiesDVB-T2.png.d3c8d995292cec96b51b917cf82be66d.png

Edision Piccollo Benelux Edition
Cahors Big Bisat :13°E, 19,2°E, 23,5°E, 36°E, 39°E, 46°E, 52,5°E            Triax 88 cm: 7°E, 2°E

Triax 64 cm: 42°E   Triax 78 cm:  4°W  Maximum E-85:  28,2°E, 21,5°E, 16°E, 10°E, 5°E, 1°W, 5°W                                                                                                                                        Maximum E-85: 14°W, 22°W, 30°W       

Visiosat 90 cm: basis 7°W die draaibaar is van 70,5°E tot 45°W                            DVBT-TNT     DAB+

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Was woensdag en ook nog gisterenmorgen weer van dat. Een vrije radio presentator meldde mij woensdag dat hij overstelpt was met vragen van luisteraars, dat ze hun vertrouwde radio station , niet meer konden ontvangen. Hij meldde me ook dat ze een tijd geleden een ontvangstrapport kregen uit Zuid Scandinavië van hun zender Kompas uit Oostende met "slechts" een vermogen van 100W.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afgelopen donderdag ochtend op DAB+ weer veel stations uit het buitenland. Zo kwamen de muxen uit duitsland en engeland behoorlijk duidelijk binnen op een klein actief antennetje in de auto.....zo'n pioneer plak raamantenne.

IK heb nog even kunnen genieten van Radio BOB op het vakantieadres..

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Door het krachtig hogedrukgebied zijn er momenteel weer gunstige toestanden om verre zenders te ontvangen.

DAB+ 7A Valenciennes en 5B Calais uit Frankrijk

DAB+ 9D, 11C en 12C uit Nederland

Hier in Menen momenteel 155 DAB+ radiozenders te ontvangen.

Ook via DVB-T (TNT) is het Franse regionale pakket uit Picardie te ontvangen.

0823Satfeeds-DX_1.jpg

0823Satfeeds-DX_2.jpg

aangepast door Satfeeds-DX
Edision Piccollo Benelux Edition
Cahors Big Bisat :13°E, 19,2°E, 23,5°E, 36°E, 39°E, 46°E, 52,5°E            Triax 88 cm: 7°E, 2°E

Triax 64 cm: 42°E   Triax 78 cm:  4°W  Maximum E-85:  28,2°E, 21,5°E, 16°E, 10°E, 5°E, 1°W, 5°W                                                                                                                                        Maximum E-85: 14°W, 22°W, 30°W       

Visiosat 90 cm: basis 7°W die draaibaar is van 70,5°E tot 45°W                            DVBT-TNT     DAB+

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...