Ga naar inhoud


disecq instelling 2e ontvanger


Jetje

Aanbevolen berichten

Beste Forumleden

Hier een vraag van Jetje uit Cambrils en Amsterdam ik heb een tweede SAB ontvanger voor gekocht en bij mijn zoon in de slaapkamer geplaatst dit in verband met zijn invaliditeit als hij zich niet goed voelt  hij vanuit zijn bed tv kan kijken heb deze met een extra coax kabel op de Qaud LNB aangesloten en een automatische installatie uitgevoerd  en dit is prima gegaan.

Het probleem is nu als beide ontvangers aan staan bevriest het beeld van beide ontvangers en als er één ontvanger uit staat heb ik weer perfect beeld (maakt niet uit welke ik uitzet) Ligt dit misschien aan de disecq instellingen of moet ik een automatische installatie doen terwijl de andere ontvanger aanstaat.

Graag advies

Prettige jaarwisseling en veel gezondheid toegewenst

Jetje

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Ik ben bang dat je de LNB moet vervangen.

Wanneer je nog ongebruikte aansluitingen hebt kan je die misschien proberen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hebben de ontvangers ieder een eigen kaart?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Jetje

 

Het probleem wat je beschrijft, komt me totaal onbekend voor. Ook mijn enige gedachte zou zijn dat de duo-lnb niet in orde zou zijn maar ja, als beide duo-lnb's hetzelfde probleem hebben, moet het wat anders zijn. Het zijn waarschijnlijk gewoon Canal Digitaal duo-lnb's, die hebben 4 aansluitingen.
Misschien is het probleem dat je signaal te zwak wordt als je 2 ontvangers gebruikt. Staat de duo-lnb wel juist afgesteld?

De kop van de Astra 23,5 moet in de klem staan en de duo-lnb moet precies 23° schuin gezet worden, de vrijhangende kop van de Astra 19,2 lager. Gebruik daarvoor bijgevoegde hoek.

 

hoek van 23 graden.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Sprietje en Ceesv

Signaal kwaliteit was op beide ontvangers ongeveer 76%

Ga eind januari weer terug en zal het opnieuw afstellen 

hou jullie op de hoogte.

Bedankt alvast voor de genomen moeite

Groet jetje

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Toch lijkt het erop, dat de LNB's defect zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Cambrils wat iets onder Tarragona ligt en allemaal niet heel ver van Barcelona ligt, zit je een behoorlijk eind van de grens waar je met een schotel van 60cm de Astra 23,5 kunt ontvangen. Ik vind een signaalkwaliteit van 76% dan ook maar aan de magere kant. Dat moet bij een goede afstelling van de schotel beter kunnen.
Maar zoals Cees ook al schrijft, lijkt het er toch veel op dat het probleem grotendeels aan de duo-lnb ligt.
Je gebruikt maar 2 aansluitingen, dus zou je aan een duo-lnb met 2 aansluitingen genoeg hebben. Die zijn namelijk goedkoper dan duo-lnb's met 4 aansluitingen.

Gebruikt je daar wel een schotel van 60cm breed en 68cm hoog waar de duo-lnb voor gemaakt is?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Sprietje

ja die gebruik ik ga de hele installatie opnieuw afstellen en neem voor de zekerheid een nieuwe lnb met twee aansluitingen mee.

Hoop alleen dat ik aan de hoek van 23 graden kan komen de laatste  afstellingen welke ik van jou heb gekregen kwam ik niet verder dan 21 graden

de 19,2 hoorn kwam stijf tegen de houder aan (misschien een beetje uit vijlen zodat ik aan de 23 graden komen)

Nogmaals bedankt voor het advies

Groet Jetje

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Die Duo LNB's komen soms al defect uit de doos, of zijn enkele uren na in gebruik name al defect.

Er zou een electrische isolatie tussen de uitgangen moeten zitten waardoor ontvangers elkaar niet kunnen beïnvloeden.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb hetzelfde probleem bij mensen gezien met 2 maxdigital xp1000 op dezelfde lnb, nieuwe lnb maakt dan ook niet uit, ook al getest, ontvangers op een andere locatie aangesloten, probleem blijft zich voordoen zodra de maxdigital xp1000 zich op een en dezelfde lnb worden aangesloten.

Een ander merk ontvanger op dezelfde lnb samen met een xp1000 is dan ook geen probleem.

Misschien eens proberen met een ander merk.

Dit is wat ik meegemaakt heb uit eigen ervaring, wil niet zeggen dat het voor jullie ook wil helpen natuurlijk.

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het is gissen, maar dan zou bijvoorbeeld de LNB spanning beduidend boven 18 Volt moeten liggen, of het niveau van de 22 KHz te hoog moeten zijn.

 

Eens 100 meter extra Coaxkabel tussen ontvanger en LNB aansluiten?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...