Jump to content
Sign in to follow this  
ikbenjos

vu plus uno 4k checken of een recording descrambled is

Recommended Posts

Hallo Allemaal,

 

Ik heb onlangs een vuplus uno 4k se gekocht en ben er zeer blij mee.

Ik heb bijna alles ingesteld gekregen zoals ik het wil ūüôā

 

1 ding dat ik me nog afvroeg:

Is er een manier om te checken of een recording gedescrambled is?

Bij opnames heb ik 'do not descramble' opstaan, na de opname, wanneer de vuplus in standby staat, worden de opnames dan gedescrambled.

 

Alvast bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 uur geleden zei ikbenjos:

Hallo Allemaal,

 

Ik heb onlangs een vuplus uno 4k se gekocht en ben er zeer blij mee.

Ik heb bijna alles ingesteld gekregen zoals ik het wil ūüôā

 

1 ding dat ik me nog afvroeg:

Is er een manier om te checken of een recording gedescrambled is?

Bij opnames heb ik 'do not descramble' opstaan, na de opname, wanneer de vuplus in standby staat, worden de opnames dan gedescrambled.

 

Alvast bedankt!

 

Nog even specifi√ęren: ik zoek een methode om via command line, database, web call, ... te checken of een bepaalde recording descrambled is.

 

In de gui op de vuplus staat er een slotje wanneer de recording nog scrambled is.

Dit slotje verdwijnt na het descramblen, het wordt dus wel ergens bijgehouden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welkom op dit forum.

Als jij een opname maakt van een gecodeerd kanaal zoals b.v. van RTL4 HD en de Smartkaart direct in de interne kaartlezer gebruikt zijn de opnames onbeperkt houdbaar en terug te kijken zonder het uitvoeren van enige actie.

Gebruik jij echter de Smartkaart in een CI-Module dan is de opname maar beperkt houdbaar, dit afhankelijk van de opgenomen kanaal en Scrambel methode.

 

Waar staat de melding 'do not descramble' ?

Welke Image (software) gebruik jij in de UNO 4K?

Kun jij jouw opnames gewoon afspelen?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://wiki.vuplus-support.org/index.php?title=Datei:Einstellungen_Aufnahmen_3.png

 

kijk je eerst hoe je het √Ļberhaupt instelt, daar default/normaal de opname meteen gedecodeerd wordt

dus afwijken van de standaard doe je bewust

als je dan gecodeerd gaat opnemen, dan worden de opnames in standby gedecodeerd op dezelfde volgorde als de opnamen

en het ledje knippert tijdens de stanby totdat ie klaar is - > indien je dat proces onderbreekt door online te switchen blijven enkele films gecodeerd

 

het decoderen neemt evenveel tijd in beslag als de opname, ergo je moet effe rekenen wat je allemaal per timer hebt opgenomen en hoeveel standby tijd verstreken is

duidelijk?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 uur geleden zei J√ľrgen:

Welkom op dit forum.

Als jij een opname maakt van een gecodeerd kanaal zoals b.v. van RTL4 HD en de Smartkaart direct in de interne kaartlezer gebruikt zijn de opnames onbeperkt houdbaar en terug te kijken zonder het uitvoeren van enige actie.

Gebruik jij echter de Smartkaart in een CI-Module dan is de opname maar beperkt houdbaar, dit afhankelijk van de opgenomen kanaal en Scrambel methode.

 

Waar staat de melding 'do not descramble' ?

Welke Image (software) gebruik jij in de UNO 4K?

Kun jij jouw opnames gewoon afspelen?

 

 

Hallo J√ľrgen, bedankt voor je antwoord!

 

De melding do not descramble staat er bij wanneer ik een recording aanmaak via autotimer.

Ik heb VTI 14.x op de UNO 4k gezet

De opnames zijn gewoon af te spelen op de UNO 4k, maar ik wil na het descramblen reclame detecteren in de opname.

 

Ik kan de smartcard helaas niet in de interne kaartlezer gebruiken.

Ik heb een smartcard met CI+ module.

4 uur geleden zei Tonskidutch:

https://wiki.vuplus-support.org/index.php?title=Datei:Einstellungen_Aufnahmen_3.png

 

kijk je eerst hoe je het √Ļberhaupt instelt, daar default/normaal de opname meteen gedecodeerd wordt

dus afwijken van de standaard doe je bewust

als je dan gecodeerd gaat opnemen, dan worden de opnames in standby gedecodeerd op dezelfde volgorde als de opnamen

en het ledje knippert tijdens de stanby totdat ie klaar is - > indien je dat proces onderbreekt door online te switchen blijven enkele films gecodeerd

 

het decoderen neemt evenveel tijd in beslag als de opname, ergo je moet effe rekenen wat je allemaal per timer hebt opgenomen en hoeveel standby tijd verstreken is

duidelijk?

 

 

Hallo Tonskidutch, bedankt voor de duidelijke uitleg.

 

Het werkt inderdaad zoals je beschrijft, ik zou gewoon graag een manier hebben om te checken of een opname al dan niet descrambled is op een bepaald moment.  En dit zou ik graag uit een script doen, zodat ik na het descramblen reclame kan gaan detecteren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na nog wat zoeken heb ik toch een oplossing gevonden.

Via ffprobe (te vinden bij ffmpeg) krijg je sommige info enkel terug bij een gedescrambled recording.

 

scrambled:

PS E:\Recordings\vuplus> .\ffprobe.exe -v quiet -print_format json -show_format ".\CSI_ Miami - FOX -  - 20190111 2120.t
s"
{
    "format": {
        "filename": ".\\CSI_ Miami - FOX -  - 20190111 2120.ts",
        "nb_streams": 10,
        "nb_programs": 18,
        "format_name": "mpegts",
        "format_long_name": "MPEG-TS (MPEG-2 Transport Stream)",
        "size": "1270141536",
        "probe_score": 50
    }
}

descrambled:

PS E:\Recordings\vuplus> .\ffprobe.exe -v quiet -print_format json -show_format ".\CSI_ Miami - FOX -  - 20190111 2120.t
s"
{
    "format": {
        "filename": ".\\CSI_ Miami - FOX -  - 20190111 2120.ts",
        "nb_streams": 10,
        "nb_programs": 18,
        "format_name": "mpegts",
        "format_long_name": "MPEG-TS (MPEG-2 Transport Stream)",
        "start_time": "7091.148178",
        "duration": "2902.692000",
        "size": "2006360064",
        "bit_rate": "5529653",
        "probe_score": 50
    }
}

 

Ik ga nu checken of het veld 'duration' aanwezig is in de output van ffprobe.

Is het veld aanwezig, dan  is deze recording descrambled.

  • Bedankt 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is een mooie vondst ...

dat zullen anderen je in dank afnemen dat je het hier nog eens met oplossing erbij meldt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By hiburg
      Hallo,
       
      Ik heb een VU Plus Uno 4K SE in combinatie met Canal Digitaal, als Image gebruik ik VTI.
      Als ik nu via het menu zenders zoeken een fastscan doe dan heb ik daar niet de optie om LCN (logical channel number) aan te zetten. Daardoor (volgens mij) komen de kanalen achter elkaar doorgenummerd te staan en wijken deze af van de nummering die Canal Digitaal aanhoudt. Vb: foxsports 1 staat op 28, bij mijn buurman op 30 (die heeft een andere ontvanger).
       
      Weet iemand of en hoe ik LCN kan aanzetten of zit dit niet in VTI ?
       
    • By Mimisiku
      Ben op zoek naar diverse lcd_skins voor de VU+Ultimo 4K. Wil bewust géén LCD4Linux gebruiken, maar gewoon een vaste skin installeren die me (en mijn vrouw eigenlijk) het meest aanspreken..
    • By Elske
      vu+ duo 4k kabeltuner 
      als we een kabeltuner scan doen (kabeltelevisie van telenet) vindt deze
      de belgische zender 'caz' niet de rest van de zenders wel.
      dit probleem hebben we zowel op de vu+ en op de gigablue ontvanger
      iemand een idee waaraan dit kan liggen?
    • By Vriendje Stokvis
      Goedenavond
      Iemand die dit toevallig weet
      Ik heb sinds een aantal dagen  dat ik mijn duo 4k  geen beeld meer laat zien op de samsung tv.
      Ik zie dat de vu doorstart maar krijg uiteindelijk geen beeld op mijn tv te zien
      Hij zit  aangesloten op een yamaha rxv 681 hdmi out kabel naar ARC op de samsung en een hdmi kabel van duo 4k naar hdmi 2 van de receiver zo heeft het altijd gewerkt.
      Maar  nu sinds een paar dagen niet meer.
      Kan ik via webinterface aangezien de vu  op 2160 p staat dit aanpassen naar 1080 p wat mijn andere tv is zodat ik hem even kan testen op tv 2 ?
      Alvast bedankt
√ó
√ó
  • Create New...

Important Information

Onze Terms of Use en Privacy Policy