Spring naar bijdragen
ketupa

Externe harde schijf in ext4 herformateren om op PC/Mac te gebruiken

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een rare vraag : ik heb onlangs een externe harde schijf gekocht om aan mijn Linux STB (Octagon SF4008) te hangen. Daarom heb ik de schijf in ext4 vanuit de box (image OpenATV 6.1) geformateerd.

Nu wil ik deze harde schijf voor andere doeleinden gebruiken, namelijk op mijn mac. In ext3 of ext4 geformateerd, wordt de schijf logischerwijze door de PC/mac niet herkend. Ik zoek dus een oplossing om de schijf vanuit de box naar een gebruikelijk PC/mac formaat te formateren.

Is dit mogelijk ?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei ketupa:

Hallo,

Ik heb een rare vraag : ik heb onlangs een externe harde schijf gekocht om aan mijn Linux STB (Octagon SF4008) te hangen. Daarom heb ik de schijf in ext4 vanuit de box (image OpenATV 6.1) geformateerd.

Nu wil ik deze harde schijf voor andere doeleinden gebruiken, namelijk op mijn mac. In ext3 of ext4 geformateerd, wordt de schijf logischerwijze door de PC/mac niet herkend. Ik zoek dus een oplossing om de schijf vanuit de box naar een gebruikelijk PC/mac formaat te formateren.

Is dit mogelijk ?

Sorry, is reeds opgelost. Weet niet hoe het komt want ik had eerder al geprobeerd, zonder succes. Maar deze keer heb ik gewoon de harde schijf op mijn mac aangesloten en ik kon de schijf herformateren...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als je een EXT4 schijf onder Windows wilt gebruiken kun je het programma "EXT2FSD" installeren. Dan kun je hem als een driveletter mounten.

gegroet,

tommiedepommie

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

is niet nodig dat EXT2FSD want ook al erg oud

dan mount je zo een linux drive

moet het wel elke keer opnieuw doen na herstart van de pC

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites