Jump to content
  • ×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Similar Content

• By musicmannetje
      Na jarenlang een QUAD HD PLUS van Gigablue gebruikt te hebben vond ik het tijd voor een upgrade. Ik heb dus onlangs een UHD quad 4K aangeschaft met extra (dual) DVB-C tuner. Deze nieuwe box heeft een heus slot voor een CI+ modules, in mijn geval eentje van Neotion, geschikt voor ziggo.
      Ik heb de tuners ingesteld en een cable scan gedaan (network 5555, ziggo west). Tot zover weinig spannends. Voorheen gebruikte ik op mijn HD box de OSCAM om mijn smartcard te kunnen gebruiken, zodat ik niet alleen de FTA zenders van ziggo kon kijken. Omdat ik nu de mogelijkheid heb om de Neotion te gebruiken heb ik deze, inclusief ziggo kaart, in de UHD gestopt en met de CAM/CI optie in de settings zie ik ook dat er provider aan wordt toegewezen. Vervolgens de zenders van de provider toegevoegd aan de kanalenlijst in de CI configuratie, en ingesteld dat ik CAID 0602, 0604, 0608 wil gebruiken op de CI. Even herstarten, en alle ziggo zenders van mijn abbo komen snoeihard binnen. De euforie is van korte duur, want met het ontvangen van de encrypted kanalen, kan ik de FTA (NPO1, etc) niet meer kijken. Herstart ik de enigma, dan is situatie omgekeerd, in de tijd dat de CI nodig heeft om te initialiseren en kan ik wel FTA bekijken maar geen encrypted. Als de smartcard eenmaal in functie is, vallen de FTA zenders weer af.
      Nu heb ik geprobeerd om uit de lijst van zenders in de CI configuratie de FTA weg te halen, maar dit heeft niet geholpen (ook niet na een restart). 

Wellicht dat iemand een suggestie heeft voor een oplossing, voordat ik de Oscam installatie weer in ere ga herstellen (want die werkte perfect). 

Thanx,
      Patrick.
    • By Tuxxie
      Hallo allen, 

Ik ben op zoek naar bevestiging dat de GigaBlue UHD UE 4K ontvanger ook Canal Digitaal ondersteund. Ik verwacht het eigenlijk wel, maar ik kwam wel ergens een opmerking tegen dat de GigaBlue ontvangers (nog??) geen CD ondersteunen met een CAM module. Ik heb echter alleen in CD SmartCard en die zou gewoon in een CI slot moeten werken ... verwacht ik. 

Is hier ervaring mee? En gebruik je dan de stock firmware of eventueel een andere firmware als bijvoorbeeld OpenATV or OpenPLi?
    • By Satbeginner
      Momenteel draait mijn GB HD Quad plus op OpenMips 4.3. Helaas kan ik nergens zien welke bootloader versie ik heb. Deze is waarschijnlijker ouder dan laatste bootloader 4-11-2015.
      Waar kan ik dit zien op mijn STB? Mijn STB is van 2014.
      Voor Teamblue 6.3 heb ik laatste bootloader 4-11-2015 nodig?
    • By duitsland
      Ben benieuwd of de blindscan optie van de Gigablue ontvangers werkt met een Openpli image?
      In dit geval van het model Gigablue kabel UHD UE 4K.

Bedankt voor de antwoorden!

• Create New...

Important Information

Onze Terms of Use en Privacy Policy