Ga naar inhoud


Signaal verslechtert na enkele minuten [opgelost]


rotewerken

Aanbevolen berichten

Ik heb de volgende setup:

 

Meterkast met COAX aansluitpunt -> 50cm (originele Ziggo) kabel -> Hirschmann splitter (naar TV of Modem) -> 8M Hirschmann kabel -> Hirschmann professional versterker met 4x out -> 4x 30cm kabel naar 4x DVB-C tuner.

 

Ik heb een Raspberry Pi met TvHeadend en 4x DVB-C tuners. Dit werkt prima.

Echter, na een kwartier of zo, zwakt het signaal af. Dan wordt alles super blokkerig... De "continuity errors" beginnen dan ook op te lopen...

 

Ik heb al vanalles geprobeerd wat ik op internet kon vinden, maar het helpt niet.

Heeft iemand enig idee wat de oorzaak is hiervan?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Té hoge versterking. Niet meer dan 42 a 44 dB is voldoende! 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een gewone splitter, versterkt die ook?...

 

signaal sterkte wordt aangegeven als 80-100db. Lijkt te verschillen per zender.

SNR is ca 37

Zojuist zei Cobus R:

En is de voeding wel goed van de Raspberry PI levert die wel genoeg power?

 

Ik moet zeggen dat ik hier ook al aan dacht.

het is een 5V 3A voeding. 

 

Het gekke is dat het ook pas na een kwartier gebeurt. Reboot helpt...

desalniettemin zie ik geen swapping (RAM usage) of te dolle CPU

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden zei rotewerken:

Echter, na een kwartier of zo, zwakt het signaal af. Dan wordt alles super blokkerig... De "continuity errors" beginnen dan ook op te lopen.

Of mijn reactie ontopic is weet ik niet evt hoort het thuis onder linux.

Het probleem met die usb tuner kan ook zijn probleem met de usb date com en (tussen) buffering.

Je kan het een en ander test door:

1.als je blokkerig beeld hebt zap naar een andere zender als het signaal dan een tijd weer goed is ligt het aan de buffering.

2.Heb je dat probleem alleen op HD zenders en ook op SD zenders ? als het op de SD zenders wel goed gaat is de

data com snelheid over usb te laag zigo gebruikt op HD zeer goede beeldkwaliteit met hoge bitrates die over

de usb vervoerd moet worden.

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beetje vreemde manier van aansluiten, bovendien geef je helemaal niet aan wat voor spul je gebruikt. Ja hirschmann maar het gaat juist om de specs.

 

Een versterker is bedoeld om de kabel verliezen die nadien ontstaan op te heffen.  Jij stopt er eerst een splitter en 8 mtr kabel tussen en gaat dan pas het verzwakte signaal proberen te  versterken voor 30 cm kabel dan kun je oversturing verwachten.

 

Die versterker hoort thuis in de meterkast en dan kun je in woonkamer evt. nog een splitter gebruiken. Maar het is allemaal afhankelijk van de specs, Het rekensommetje moet uitkomen.  Je krijgt een bepaalde signaalwaarde binnen en bij de eindpunten moet je zorgen dat die signaalwaarde ongeveer hetzelfde blijft.

 

 

 

 

 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een versterker hoort voor de splitters te zitten daar begint het al mee.

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 22-2-2019 om 10:50 zei stevie-v:

Een versterker hoort voor de splitters te zitten daar begint het al mee.

 

Ik heb al vanalles geprobeerd. Geen verschil.

ik zelf vermoed dat de USB DVB-c tuners niet geniet stroom krijgen... ik heb een USB HUB met eigen AC besteld. Even kijken wat dat doet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18-2-2019 om 01:29 zei rotewerken:

Ik heb al vanalles geprobeerd wat ik op internet kon vinden, maar het helpt niet.

Heeft iemand enig idee wat de oorzaak is hiervan?

Heb je in  het proces van testen en uitsluiten ook getest met 1 ontvanger? Eventueel rechtstreeks aangesloten op het overnamepunt in de meterkast?

Op 25-2-2019 om 19:49 zei edbe:

Ziggo pruts teveel aan bun netwerken.

Is niet mijn ervaring dat Ziggo prutsers zijn. Integendeel.  

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziggo prutst niet zozeer, maar communiceert slecht. Gisteren een deel van de zenders weg. Moest onieuw scannen.. SIDs zijn hetzelfde gebleven.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...