Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
guppje29

DM900UHD DVB-C fbc tuner ??????

Aanbevolen berichten

Ik heb zonet ook een FBC kabel tuner voor de 920 UHD besteld en draai met OE 2.5/Gemini4.

De laatste updates, ben ik benieuwd of er iemand op het forum dit werkend heeft?

Of alleen met Openatv?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Gemini heeft geloof ik de nieuwste drivers dus zou wel werken. De meeste images werkt de tuner ook 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

vandaag de nieuwe FBC kabel tuner van Dreambox in mijn 920 gedaan, samen met de Bluetooth dongle die ik erbij had besteld.

Het was eigenlijk een plug and play situatie, want de twin kabel tuner ging er uit en de FBC erin, dus de Ziggo kabel lijst stond nog in de zenderlijst.

Opvallend is dat de temperatuur die via de skin wordt weergegeven, lager is dan met de twin tuner voor kabel, en de twin satelliet tuner met Multistream functie.

Het scheelt maar 4 graden, maar toch.

Na de installatie meteen maar een 8tal opnames tegelijk gemaakt van ongeveer een kwartier. Hierna de opnames stilgezet en afgespeeld.

Alles wat op mijn Ziggo kaart kan worden bekeken wordt keurig afgespeeld, netjes DM.

Ik ga nog wat testen met grotere opnames, maar mijn eerste ervaringen zijn positief.

Later zal ik hier nog wat ervaringen plaatsen.

Prettig weekend!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Na een 2tal weken getest te hebben kan ik alleen maar constateren dat de nieuwe FBC kabel tuner van Dreambox gewoon goed werkt en stabiel is.

Ook met meerdere opnames te gelijk, geen problemen.

Het heeft misschien wat langer geduurd dan de concurrenten voordat hij leverbaar is maar ik ben dik tevreden.

Zelfs het omschakelen van de FBC naar de twin Multistream tuner, en terug gaat goed.

Ik zeg erbij dat ik wel draai op de laatste OE 2.5, omdat dit mijn favoriete image is.

Op Openatv werkt de blindscan van de satelliet tuner niet, vandaar dat ik bij OE 2.5 blijf.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.
Opgelet: Je bericht zal moeten worden goedgekeurd door een moderator alvorens het zichtbaar zal worden.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Log in om dit te volgen  

• Wie is er online   0 leden

Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

• Gerelateerde inhoud

• Door Satje07
      Vraag over tuner aansturing db920 paar weken terug een Si169D speciaal voor stream zenders op b.v. 5 west.
      Had eerst als 2e tuner een kabel tuner erin en heb die eruit gegooid daar bovenstaande 2 X Sat en een 
      Kabel/terestial ingang heeft.
      In de 1e plaats als tuner 1 ingesteld en mij oude sat tuner als 2e.
      Kwam er snel achter dat de Si169D tuner geen blind scan doet, en dat is toch makkelijk.
      dus de boel omgedraaid, ingesteld in het menu en alles werkte goed incl. stream zenders.
      Wat niet werkt is als naar zo,n stream zender wil (dit is Tuner D) hier hij hier niet heen
      wil draaien,ik werk met met disec 1.2 en een Motec kast voor mijn 180 schotel die aan 
      tuner A verbonden is. Ik moet dan eerst naar een zender op die sat die op tuner A staat ingesteld.
      D staat ingesteld als "is gelijk  aan A" in het DB menu, maar dat werkt dus niet.
      met een splitter vanaf de Motec naar A en naar D werk ie maar met verlies aan DB 
      Iemand een oplossing hiervoor hoe het wel ingesteld moet.
      Ed Satje07 

• Door maja
      Welke software kan ik installeren op een dream 800HD pvr.?   Graag openATV of PLI.
    • Door hels
      Ik heb een tripple quad LNB blok (19.2, 23.5 en 28.2) met aangesloten een XT4000 en een XT7000. Beiden zijn Enigma2 ontvangers en ik kan alle kanalen vinden op alle Satelieten (ook alle Nederlandse op 23.5). Nu heb ik mijn zolder recentelijk opgeknapt en dacht: waarom niet die oude TV met mijn oude DM7000 hier neerzette; ik heb toch nog aansluiting over op bijn LNB blok.

Ik kan alle Duitsche zenders vinden op 19.2 en alle Engelse op 28.2. Ik heb zowel HD als SD kanalen gevonden maar natuurlijk alleen ontvangst op de SD kanalen want DM7000 is niet HD.

Het opmerkelijke is dat ik op de 23.5 maar 1 transponder kan scannen. Hier zit oa. TV-Letzeburg (oid) op. De Nederlandse kanalen op andere transponders kan ik niet vinden. Ook uit een kanalenlijst die ik met DreamboxEdit erop gezet heb zien helemaal niets...

Ik snap dat de meeste Nederlandse zenders HD zijn en ik die niet kan bekijken maar ik zou ze toch moeten kunnen scannen/vinden?

Op mijn DM7000 staat een OpenPLI van 2013.  Moet ik nog iets uploaden/aanpassen op mijn DM7000 om dit werkend te krijgen?

Het is verder geen super belangrijk issue maar het zou leuk zijn als ik ook de NL (SD) kanalen kunnen kijken (als die er nog zijn tenminste...).

Groet, henk
    • Door stanz
      Ik heb hier een Dm900 met OS2.5 Dream-Elite 6 en wil Ziggo scannen.
      Maar ik kan met (OS2.5) voor Ziggo gebied: 474 Mhz, 6875 SR, QAM64
      niet meer dan 100 ziggo zenders vinden.
      Ik kan nergens de Netwerk ID (05555) instellen.
      De OS2.5 Image van Dreambox wijkt duidelijk af van de Images van OpenATV. Daar zit géén Kabel scan in.
      Weet iemand waarom met OpenAtv 6.4 393 zenders zijn te vinden en bij de originele OE2.5 slechts 50 en bij de Compleet scan slechts 90 zenders?
      In etc/tuxbox/ is geen cable.xml.

In de OpenAtv 6.4 staat deze wel op die plaats. Ik heb de cable.xml daar uit gehaald en in de DM900 met OS2.5 software gezet (etc/tuxbox). Daarna een harde herstart gedaan (schakelaar uit en weer aan).
      Maar helaas weer maar 50 zenders gevonden.
      Ik heb allerlei Images gebruikt gebaseerd op OE2.5 en daar had ik het probleem dan de DM900 te weinig zenders vond.
      Images gebaseerd op OE.2.2 werden wel de 393 zenders gevonden.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid