Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
daddycool57

DSR8121HD Software laden via het “Hidden Service Menu”.

Aanbevolen berichten

Om te proberen diverse problemen op deze ontvanger te counteren heb ik middels het hidden service menu een “Recovery/appstore recovery” gedaan.

Na het inladen van het eerste deel gaat het echter fout; ik kom op het “eerste installatie”  scherm, taalkeuze, HD lijst inladen, signaalcontrole en kanalenlijst inladen. 

Wanneer de kanalenlijst opnieuw op het scherm verschijnt en ik druk op OK geeft de ontvanger aan: “update mislukt druk OK om blijven”. 

Na het indrukken van OK begint de ontvanger opnieuw aan “eerste installatie”, dus taalkeuze etc.

Iemand een tip om dit te verhelpen?

Noot: ik bezit ook een M7 DSR8141 ontvanger met naar ik meen dezelfde software; kan ik deze overzetten naar de DSR8121?

Alvast bedankt voor de tips!

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Dan is de software waarschijnlijk uit de lucht (hetzij tijdelijk, hetzij permanent wegens EOL). De firmware van deze ontvangers is notoir slecht/instabiel. Hoe vaak je ook update; ze blijven instabiel en dat voor een gecertificeerde bak. Moraal van dit verhaal: Sinds de komst van Seca3 er er geen stabiele officiele bak geweest die stabiel werkte. Schop dat ding gewoon de kliko in en koop een andere ontvanger..

Software van de 8141 kan niet in een andere bak (vice versa)

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Een vriend heeft een probleem met een DSR8121/41.

Als ie zijn toestel aanschakelt krijgt hij geen zender in display... en geen beeld!

 

Trekt hij de HDMI kabel uit DSR en start dan op,  dan heeft hij de zender in DSRdisplay, en kan ie zappen, nu de HDMI inschakelen werkt alles perfekt.

Ruikt dit naar een gemiste update?

Kan iemand een laatste update leveren op USB stick?

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
Ter informatie is dit de software die is ingeladen
Hardware versie 018.207
Software versie 3.6.13
Nagraguide versie 5.6.8.6
NP versie 5.6.7.5
CAK versie R-BOFAB-ACXDA-CDBAD
CAO versie R-BODAC-ABPAW

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Support op deze apparaten is al lang ingetrokken. Updates gaan er nooit meer komen.. Problemen die er na de laatse update nog inzaten, blijven er ook in. Advies: koop een ander apparaat

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Was het niet zo dat de ontvanger vast ingesteld moest worden op 720P of juist op 1080i i.p.v. auto?

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Het was sowieso softwarematig een brakke ontvanger (alle Philips, Pace bakken van de serie 7121, 8121 etc). Sinds de 'gecertificeerde' bakken van CDS hun intrede deden alleen maar ellende. Met een eigen ontvanger ben je altijd beter af geweest..

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat probleem heb ik vaker gezien bij dat ding, is niets aan te doen, gewoon de ontvanger altijd aan laten staan.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Nee, gewoon een 'echte' ontvanger kopen waar wél support op geleverd wordt...

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
MISSCHIEN HEEFT ER IEMAND NOG IETS AAN?????
 
 
Lees eerst het bericht onder deze posting alvorens deze actie uit te voeren!!!

Het komt soms voor dat de Philips DSR7121/DSR8121 satellietontvanger niet meer wil starten. 

1. De ontvanger blijft hangen in INIT; Probeer dan eerst een nieuwe download. Deze is te forceren door pijltje links op het voorpaneel ingedrukt te houden terwijl de spanning op het toestel wordt gezet (220V stekker achterin steken).

2. De ontvanger geeft alleen de klok weer; Probeer dan een reset. Wacht totdat de klok met de satelliet is gesynchroniseerd en dus de juiste tijd in het display staat! Druk wanneer de ontvanger stand-by staat de volgende toetsen snel achtereenvolgens in op je afstandsbediening van de satellietontvanger: rood-rood-blauw-rood. Haal nu de ontvanger uit stand-by door op de aan/uit knop op je afstandsbediening te drukken. Doe dit alles binnen 2 seconden.

Als dit bovenstaande niet werkt gaat onderstaande zeker werken (bij mij wel in ieder geval 😉 )

Zet de decoder op stand-by en wacht totdat de klok (met de juiste tijd) verschijnt in het display van de ontvanger.

- Druk nu op de "groene toets" op de afstandsbediening van de satellietontvanger en wacht tot het "Hidden-Menu" zichtbaar wordt. Dit duurt +/- 10seconden.
- Voer nu de pincode "756839uumm" in. (Let op: "uumm" is de huidige tijd zichtbaar boven pincode invoerveld).
- Selecteer "Recovery".
- Selecteer  "appstore recovery" en blijf op "OK" toets drukken(confirm) wanneer er vragen op beeld verschijnen tot het toestel zijn recovery gedaan heeft.
- Wanneer het beginscherm van het hidden menu weer verschijnt druk je op "EXIT" om uit het hidden menu te gaan.
- Het toestel begint het tweede deel van de software-update in te laden. (er staan weer kanalen in en je denkt dat de ontvanger klaar is !!! maar dat is NIET zo)
- NIET VERGETEN !!! Na de update selecteert u de fabrieksreset via het gewone menu van de satelliet ontvanger. (menu-instellingen-satellietontvanger-pincode 1234 - uitgebreide instellingen - fabrieksinstellingen - OK toets!)
- Ontvanger wordt nu compleet gereset en na de eerste installatie (volg de instructies op het scherm Kies een HD lijst als je een HD pakket hebt en SD kanalenlijst bij een SD abonnement.  Hierna zou alles weer  in orde moeten zijn.
 
 
Problemen na update DRS 71xx/81xx 

Nieuwe oplossing voor problemen vastlopen 7141:
Nagra (de ontwikkelaar van de software voor de DSR-7141) heeft bevestigd dat de ontvanger niet vastloopt wanneer de HD-resolutie op 1080i gezet wordt. 
Het doorlopen van het hidden-menu zoals hierboven beschreven biedt geen oplossing, en voer deze alleen uit als de ontvanger totaal is vastgelopen. Volg daarna de stappen zoals hieronder beschreven.

Let op: dit werkt alleen met een HD-resolutie op 1080i, de ontvanger loopt met een HD-formaat op automatisch, 720p en 576p nog steeds vast. 

 
 
  • Druk op de menuknop op de afstandsbediening van de ontvanger
  • Selecteer Instellingen en druk op OK
    • Selecteer A/V Instellingen en druk op OK
    • Selecteer 1080i en druk op OK
      • Ga naar met de pijltjestoetsen naar onder en selecteer ‘Bevestig’.
      • Druk op OK om de instellingen op te slaan.

    Opmerking: wanneer SCART is aangesloten is de optie 1080i niet beschikbaar. De enige manier waarop de bovenstaande instelling gewijzigd kan worden om is door de ontvanger tijdelijk met HDMI aan te sluiten, de instelling te wijzigen, en de ontvanger vervolgens weer met SCART aan te sluiten.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.
Opgelet: Je bericht zal moeten worden goedgekeurd door een moderator alvorens het zichtbaar zal worden.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Log in om dit te volgen  

  • Wie is er online   0 leden

    Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

  • Gerelateerde inhoud

    • Door Dizzylizzy26
      Hallo,
      mijn Philips Dsr 8121 is soms gloeiend heet ; heb apparaat opengemaakt,  stof eruit,  harde schijf losgekoppeld (ben wel opnames kwijt, wat volgens mij niet normaal is)  waar dient anders een harde schijf voor ??
      maar het is de "fan" de boosdoener
      Heb al gezocht om het type fan te vinden, om dit "beestje" te vervangen,  
      Is er iemand die het type "fan" kent aub ?  
       
      Ik lees hier niets anders dan negatieve dingen over deze decoder, maar bij mij doet hij al 12 jaar dienst .... 
       
      graag seintje
      dank bij voorbaat
      Lieve,
       
    • Door Danidan
      Ik heb een satelietontvanger van philips type DSR8121 en als ik een programma wil opnemen dan gaat het rode lampje van opname branden maar als ik de opname wil bekijken dan is er niets opgenomen en heeft de opname heeft maar 1 min geduurd.
      Mijn hdd is niet vol en ik kan de opnames die er nog op staan nog wel bekijken.
      Wat kan ik hier aan doen?
    • Door Jan Ambers
      Ik krijg de 8121HD binnen, en installeer opnieuw de software en zenderlijsten, en alles verloopt perfekt
      Ik selekteer VRT1 en krijg beeld en geluid.
      Ik wens via AB Canvas te nemen selekteer die en hij blijft op 1 staan en verder werken.
      Vanaf nu werken geen toetsen meer op AB en frontplaat tuner
      De menu van zenders selekteren blijft op scherm staan.
      Toestel z'n netspanning onderbreken en opnieuw opstarten, kan ik rap ARD of ZDF selekteren en daarna idem: blijft hangen!
      Ben ik ietsje traag in selektie van een zender (toetsendender) dan kan ik op de menu zenderlijst die zender selekteren, maar de zender van bij opstart blijft spelen met zenderkeuzemenu in beeld en de laatst gekozen zender geselekteerd, maar schakelt niet om....
      Hoe die oplossen? 
    • Door sattv4iedereen
      Hi,
      moeilijke bevalling. Mijn ouders hun philips dsr ontvanger met 2 tuners, begint kuren te krijgen.
      Vanavond keken ze naar een hd, naar het journaal. Het was alsof iemand bij de vrt, de beelden in slowmotion had geplaatst, maar niet het geluid. Beeld blijf ook af en toe stilstaan.
      Op één sd, geen probleem. bij bepaalde FTA duitse soms even een blokvorming.
      meestal lost zich dat op met de stekker er even eruit te halen en herop te starten. Soms is ook een fabrieks reset nodig. Maar de problemen verergeren. Tijdens een korte test met zijn kaart op mijn vu met oscam op de werkloze kaartlezer, had ik geen probleem op één hd kunnen waarnemen. toch heb ik even de signaalsterkte opgeropen, en er een schreeshot van genomen, en had volgende waarde:

      omdat ik en mijn kameraad nagenoeg dezelfde opstelling hebben, een triax met een tvv lnb (ik denk 78), even de waarden vergeleken, en hij had er 78, wat bij mij toch veel minder is.
      Dus is de vraag waar zit het probleem?
      Schotelpark?
      Ontvanger?
      Tvv? Acht ik weinig kans toe, daar de kaart het in mijn uurtje testen, het perfect deed.
      bekabeling en/of connectoren?
      lnb?
      Mocht het niet zijn aan die philips dsr, maar toch een schotelprobleem zijn, open ik dan een nieuw topic in schotelpark?
      Want nu was dit voor mij een moeilijke zaak om te weten, waar plaats ik het, maar niet bij TVV, omdat de kaart het bij mij doet, en niet direct in schotelpark, omdat mijn vu ook niet dwaas deed. Dus dacht ik dan maar hier. Mijn excuses bij een verkeerde redenering en dus verkeerd forumgedeelte.
    • Door honkahuis
      Wij hebben een nieuwe LG49UB850V LED TV gekocht, echter als wij onze DSR8121HD decoder met Canal Digitaal kaart via HDMI aansluiten op tv slaat de decoder vast na 30 seconden op Init....
       
      Hebben alle HDMI poorten van tv getest met Play3 en werken allemaal prima.
       
      Heb de decoder nu verbonden via speciaal meegeleverde stekker bij tv ( van hdmi naar scart ) en via de scart ingang op de decoder de apparaten met elkaar verbonden. Nu kan ik alle zenders ontvangen maar niet in HD beeld waarvoor ik deze tv heb aangeschaft!!!
       
      Heb ook een nieuwe CI-module aangeschaft van canal digitaal en deze in het CI-slot van de tv gedaan en na wat instellingen op de tv de satelliet zenders gezocht via ook nieuw aangeschafte Duo 4Quad lmb 19,2 + 23,5 van canal Digitaal. 
      Nu worden er zo'n 2000 zenders gevonden maar geen film 1,2,3,4.....veel zenders als History HD , Discov HD enz blijven versleuteld. Nu is mij later verteld dat LG niet waarschijnlijk niet geschikt is voor CI-module van Canal Digitaal.
       
      Heb gebeld met LG....maar deze zeggen dat het probleem is bij de DSR8121HD van Philips
      Philips gebeld en deze zeggen het omgekeerde
      Canal Digitaal gebeld en deze zeggen dat het probleem niet bij hun is maar kunnen ook niet zeggen waar wel!!!!
       
      Wie kan mij helpen of is hiermee bekend
       
      Grt Honkahuis 
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid