Ga naar inhoud


Zuid Holland Conax kaart uit!


waveman

Aanbevolen berichten

Vandaag  is  bij 2 van mijn 3 ontvangers de Conax kaart uitgezet.

Jammer, ik had graag het verschil willen zien.

Niet helemaal eerlijk dat het 4 dagen eerder dan de kaarten in mijn ontvangers aangeeft(30 juni) is uitgezet, dit terwijl de HD pas op

9 juli aangaat.   Mondeling  in een KPN winkel beloven dat de Conax kaarten niet direct worden uitgezet heb je dus niets aan.

Dit was al te lezen in een blad dat vaak over Digitenne en Satelliet onderwerpen gaat.

Omdat ik reeds één HD ontvanger heb omgeruild is de rest ook maar gelijk uitgezet...... lever de hele zwik volgende week in.

Link naar reactie
Delen op andere sites


In OScam kan je de auto update blokkeren. Mijn ervaring was dat een Digitennekaart zelf nog een maand na de geldigheidsdatum nog werkt (in OScam dan).

Maar welk verschil wil je zien?

Op het moment dat omschakelt is naar DVB-T2 wordt Conax uitgezet.

Er zal niet gelijktijdig in DVB-T2 en DVB-T uitgezonden worden, tenzij je op de grens van twee gebieden woont, dan zou je nu al beide moeten kunnen ontvangen.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is helaas niet zo Alex, om 16.00 uur de eerste ontvanger, en om 17.30 de tweede.

Hetgeen ik wil zien is de kwaliteit in DVB en DVB-T2(heb altijd een zwak voor Terrestrial gehad.

Dat het puur de kaarten betreft is wel duidelijk, één is een Rebox en de tweede betreft een losse kaart in

mijn Satelliet ontvanger. De omgeruilde tuner was een Topfield, waar ik nu wel de ZXV 7200 met update

32 draaiende heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je krijgt bij de omschakeling inderdaad niet echt de kans om te vergelijken. Het scherm gaat tijdelijk op zwart, om wat later weer tot leven te komen in hd kwaliteit. Ik heb de mogelijkheid het Flevolandse dvb t2 signaal te vergelijken met het dvb t signaal uit Hillversum en Lopik, en het verschil is echt verbluffend. Ben wel benieuwd of ik die laatste zender straks nog kan ontvangen met mijn huidige eenvoudige sprietje..

aangepast door johnno
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Twee dingen die ik niet begrijp: Waarom zet KPN de smartcards eerder uit? Als je maar tijdig een nieuwe ontvanger hebt, dan kun je toch zelf op tijd om toch? Kaarten actief uitzetten geeft naar mijn idee alleen maar meer kans op problemen. Maar goed, heb ergens iets gelezen over dat KPN niet alles tegelijk wil hebben.

 

Vergelijken kan toch altijd met de PO zenders? Die blijven wel werken. De commerciële zenders waren op T1 in een lagere resolutie dan SD, iets van 574 oid, weet het niet meer zo uit het hoofd. Dan gaan die helemaal absurd veel omhoog in kwaliteit (beeldkwaliteit wel te verstaan).

Link naar reactie
Delen op andere sites

@waveman

Na ontvangst van je nieuwe ontvanger wordt binnen 14 dagen je oude smartcard uitgeschakeld door KPN.

Als het goed is, heb je nog wel ontvangst van de NPO-zenders op je oude ontvangers..

 

Het verschil in kwaliteit is te zien als je de mogelijkheid hebt om zowel een HD-signaal op te pikken als een SD-signaal.

Vanuit NH, ZH en Utrecht wordt nu nog in SD uitgezonden.

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

OFDM & Noordzee,  zojuist KPN gebeld en gevraagd waarom mijn kaarten zijn uit gezet. Het antwoord van de mevrouw was helder(niet dus) Ze zag dat ik al om was en zei. ....mooi beeld hè? Mevrouw, ik heb nog 2 ontvangers die ik graag nog wil gebruiken, die kaarten moeten dus weer aangezet worden. Sorry......dat is niet meer mogelijk zei ze, uit is uit.   Helder genoeg voor mij om na 9 juli te beslissen om alles in te leveren.  Het wachten is nog op mn T2 ontvanger of er de mogelijkheid is om TV Rijnmond en TV West in één lijst te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waveman

 

En toch ga je op 9 juli constateren dat de beeldkwaliteit spectaculair gaat verbeteren. 

 

Wat betreft de mogelijkheid om TV West en TV Rijnmond in één lijst te krijgen: Met een vrije (FTA) ontvanger gaat je dat zeker lukken, wanneer je ergens in Zuid-Holland woont. 

Met de ontvanger van KPN gaat dat op 9 juli 2019 niet lukken. Je moet dan kiezen uit of de combinatie Rijnmond/Zeeland of de combinatie West/Utrecht. En mogelijk nog andere combinaties afhankelijk van jouw locatie : Brabant/Limburg, Gelderland/Flevoland of Noord-Holland. 

 

Maar niet lang na 9 juli 2019 komt er voor de KPN-ontvangers een software-update. Vanaf dat moment kan je ook met de KPN-ontvangers kijken naar alle regionale zenders die je kunt ontvangen. Dat zijn er dus minstens vier (Rijnmond/Zeeland/West/Utrecht) en mogelijk nog een aantal afhankelijk van jouw locatie en de kwaliteit van jouw antenne. 

 

aangepast door Noordzee

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Minstens vier regionale zenders vind ik een sterke uitspraak. Dat hangt toch echt er vanaf waar je zit.

In Zuid Limburg of Texel of Westen van Zeeland bijvoorbeeld denk ik niet dat je meer dan twee regionale zenders zal ontvangen.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Alex1970:

Minstens vier regionale zenders vind ik een sterke uitspraak. Dat hangt toch echt er vanaf waar je zit.

In Zuid Limburg of Texel of Westen van Zeeland bijvoorbeeld denk ik niet dat je meer dan twee regionale zenders zal ontvangen.

 

Ik reageer op Waveman die in Zuid-Holland woont. Daar ga je echt wel minstens vier regionale zenders ontvangen. 

 

Op 27-6-2019 om 19:25 zei Noordzee:

Waveman

 

Maar niet lang na 9 juli 2019 komt er voor de KPN-ontvangers een software-update. Vanaf dat moment kan je ook met de KPN-ontvangers kijken naar alle regionale zenders die je kunt ontvangen. Dat zijn er dus minstens vier (Rijnmond/Zeeland/West/Utrecht) en mogelijk nog een aantal afhankelijk van jouw locatie en de kwaliteit van jouw antenne. 

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...