Ga naar inhoud


Classic FM komt terug op DAB+


HG5812

Aanbevolen berichten

22 uur geleden zei Tonskidutch:

impliceer je dat de omroepen destijds, beter zouden zijn gaan produceren en programmeren?

met die zee piraten in het kielzog?

 

Tja, dan moet je het begrip "beter" gaan omschrijven. Ik was een enorm grote fan van piratenzenders in mijn tienertijd maar daar kwam ik helemaal van terug toen ik in de VS gig wonen en vooral toen ik langere tijd in staten als Michigan en Montana verbleef en je dus helemaal niets serieus meer op de radio kreeg. Radio uitsluitend als vehikel om je rotzooi te verkopen zonder de geringste educatieve of objectieve waarde. Reclame tot je er gek van werd. Dan ga je dat nep-idealisme van piratenzenders al gauw in een heel ander daglicht zien. Ik ben zelfs uitzendingen van de EO gaan waarderen of in elk geval accepteren omdat hun bestaan een deel uitmaakt van een uniek omroepsysteem waar ook de VARA en de VPRO deel van uitmaakten. We praten hier over "achterlijk" en "achterhaald" maar er was geen enkel land in de wereld te vinden dat zo'n democratisch omroepsysteem had. Een systeem waarbij iedere stroming van betekenis aan bod kwam maar wat uiteindelijk door de invloed van rechts de nek is omgedraaid.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

33 minuten geleden zei T90user:

 

 En ook niet op nieuwszenders die niet objectief zijn maar door het bedrijfsleven aangestuurd zoals BNR. Van publieke zenders hoop en verwacht ik objectiviteit, van het bedrijfsleven uiteraard niet want het is niet bepaald in hun belang om een voorstander te zijn van een socialer beleid omdat dat automatisch ten koste gaan van hun vaak onevenredig hoge winsten.

 

Tja, als jij die man persoonlijk kent en hem daar tegenkwam dan heb je vast gelijk. Maar ik vrees dat je zoals zovelen onder ons het slachtoffer bent van vuilspuitende propaganda. Niet dat ik persoonlijk de man erg mocht, in tegendeel, hij was gehaat bij veel burgers van de DDR, maar het zonder enige kennis van zaken vuilspuiten vind ik enorm dom.

Soms vind ik je vooringenomenheid wel erg eenzijdig en beperkend.

 

NPO Radio 1 is "kinderachtig", BNR "door het bedrijfsleven aangestuurd", "vuilspuitende propaganda" van RIAS Berlin...  ik vrees dat je het vrijwel geen zender overhoudt behalve de door jou genoemde 2, terwijl je zegt veelkleurigheid toe te juichen.

 

ClassicFM is trouwens eigendom van  Bakker Oosterbeek Beheer BV. Ook een commercieel bedrijf met een belang. Toch ben ik blij dat de commercie zenders toevoegt. Staatszenders zoals BBC en Deutschlandfunk zijn ook niet meer wat ze geweest zijn.  

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Terug naar DAB+ en ClassicFM!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden zei T90user:

 

Tja, dan moet je het begrip "beter" gaan omschrijven. Ik was een enorm grote fan van piratenzenders in mijn tienertijd maar daar kwam ik helemaal van terug toen ik in de VS gig wonen en vooral toen ik langere tijd in staten als Michigan en Montana verbleef en je dus helemaal niets serieus meer op de radio kreeg. Radio uitsluitend als vehikel om je rotzooi te verkopen zonder de geringste educatieve of objectieve waarde. Reclame tot je er gek van werd. Dan ga je dat nep-idealisme van piratenzenders al gauw in een heel ander daglicht zien. Ik ben zelfs uitzendingen van de EO gaan waarderen of in elk geval accepteren omdat hun bestaan een deel uitmaakt van een uniek omroepsysteem waar ook de VARA en de VPRO deel van uitmaakten. We praten hier over "achterlijk" en "achterhaald" maar er was geen enkel land in de wereld te vinden dat zo'n democratisch omroepsysteem had. Een systeem waarbij iedere stroming van betekenis aan bod kwam maar wat uiteindelijk door de invloed van rechts de nek is omgedraaid.

 

Ik kan me helemaal vinden in wat je zegt. Ook ik was ooit fan van Veronica, maar eigenlijk moest je dat in die tijd ook wel zijn. Toen ik ging werken moest ik om 6.00 uur op pad, een tijdstip dat de Hilversumse zenders nog zo dood als een pier waren. Als ik het me goed herinner hadden we om 6.20 uur de marktberichten, en om half zeven was het weer stil. Je moest dus wel uitwijken naar Veronica, als je in de ochtend naar de radio wilde luisteren. Maar ook ik heb mijn kijk op commerciele radio en tv in later jaren flink bijgesteld. De situatie in de VS heb ik nooit aan den lijve ondervonden, maar wel in Australia. Het was daar wel iets beter gesteld, want naast de commerciele hutspot was er ook een oerdegelijke, op de BBC gebaseerde ABC. Wat de radio betreft kan ik de reclame nog wel pruimen, maar mijn afkeer van reclame op tv is met de jaren alleen maar groter geworden. Ik heb inmiddels dan ook het stadium bereikt waarin ik niet meer in staat ben een film op een commerciele zender helemaal af te kijken. Ik sta ook nog steeds versteld dat deze knotsgekke Amerikaanse uitvinding het zo ver heeft kunnen brengen in de wereld. Want ja, wie laat zich nou iedere 10 minuten gek maken door reclame, die hij of zij uiteindelijk zelf moet gaan betalen?

 

Ik ben ook met je eens dat we hier in Nederland een uniek omroepsysteem hadden dat een heel duidelijke funktie vervulde. Ik ben wel van mening dat het die funktie vandaag de dag niet meer weet te vervullen, en dus achterhaald is.

1 minuut geleden zei ceesv:

Terug naar DAB+ en ClassicFM!

 

Ja sorry, we zijn inderdaad wel wat ver afgedwaald.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Laatste vriendelijk verzoek, DAB+ en Classic FM is hier het onderwerp!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei T90user:

Zeker een van de factoren waarom veel Oostduitsers zich ongelofelijk besodemieterd hebben gevoeld na de Wiedervereinigung toen ze erachter kwamen dat veel dingen die door westerse zenders gezegd waren stomweg niet klopten.

ja en heel blij met de solidaritätsbeitrag van de west Duitsers, die ook hun rente zagen kelderen

 

pardon, was nog niet zover met het lezen van alle berichten ...

back to topic, Classic FM maakt een echt goede come back, maar welke band zijn ze te vinden

met opnieuw scannen vind ik ze niet!!!

aangepast door Tonskidutch
aanvullende vraag

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15-7-2019 om 09:55 zei Eduard07:

Soms vind ik je vooringenomenheid wel erg eenzijdig en beperkend.

 

NPO Radio 1 is "kinderachtig", BNR "door het bedrijfsleven aangestuurd", "vuilspuitende propaganda" van RIAS Berlin...  ik vrees dat je het vrijwel geen zender overhoudt behalve de door jou genoemde 2, terwijl je zegt veelkleurigheid toe te juichen.

 

ClassicFM is trouwens eigendom van  Bakker Oosterbeek Beheer BV. Ook een commercieel bedrijf met een belang. Toch ben ik blij dat de commercie zenders toevoegt. Staatszenders zoals BBC en Deutschlandfunk zijn ook niet meer wat ze geweest zijn.  

 

Ik kan elk van de door mij genoemde beoordelingen met gemak onderbouwen maar ik zei het al eerder, je hebt er een handje van om zelf met allerlei politiek getinte beweringen te komen en wanneer ik dan een antwoord erop geef de vermoorde onschuld uit te hangen of er allerlei dingen bij te halen die er volstrekt niets mee te maken hebben (zoals een negatief oordeel over Tagesschau 24, een programma dat ik toevallig de hele avond aan had staan wegens enorm interessante inhoud te vellen) terwijl ik alleen maar zei dat ik de Deutschlandfunk node miste. En nu ook weer zo'n onzinnige reactie: buiten de twee genoemde zenders plus eventueel France Inter waren er geen overdag goed te ontvangen nieuwszenders die je in Nederland op lange- en middengolf onderweg op je autoradio kon ontvangen. Ik ervaar het als uitermate kinderlijk om me dan in de schoenen te willen schuiven dat ik slechts twee zenders goed zou vinden. Ik ben graag bereid om alles wat ik zeg te onderbouwen maar dan wel met iemand die op een faire manier meningen wil uitwisselen. Met iemand als jij discussiëren heeft geen enkele zin omdat je liever met modder gooit en op geen enkel argument ingaat waar je geen weerwoord op hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15-7-2019 om 09:55 zei Eduard07:

Soms vind ik je vooringenomenheid wel erg eenzijdig en beperkend.

 

NPO Radio 1 is "kinderachtig", BNR "door het bedrijfsleven aangestuurd", "vuilspuitende propaganda" van RIAS Berlin...  ik vrees dat je het vrijwel geen zender overhoudt behalve de door jou genoemde 2, terwijl je zegt veelkleurigheid toe te juichen.

 

ClassicFM is trouwens eigendom van  Bakker Oosterbeek Beheer BV. Ook een commercieel bedrijf met een belang. Toch ben ik blij dat de commercie zenders toevoegt. Staatszenders zoals BBC en Deutschlandfunk zijn ook niet meer wat ze geweest zijn.  

 

Het niet willen luisteren naar commercie is voor mij geen dogma. Waar het om politiek neutrale dingen gaat zoals muziek of sport heb ik geen enkele moeite met het bestaan van reclamezenders zij het dat ik ze minder graag aan zet omdat al die reclame oprispingen me vaak erg irriteren. Maar waar het om nieuws en achtergrondinformatie gaat doen reclame zenders er veel om de publieke opinie met alle kracht richting rechts te trekken. Logisch want hun eigenaren hebben er alle belang bij om zo weinig mogelijk mee te hoeven betalen aan sociale voorzieningen, gezondheidszorg en onderwijs om maar enkele dwarsstraten te noemen. Nieuws moet objectief zijn en dus geen voorkeur tonen voor bepaalde politieke visies in vergelijking tot andere. Dat was vroeger redelijk gewaarborgd maar nu absoluut niet meer. Met als gevolg dat we al sinds jaar en dag te maken hebben met rechtsgerichte regeringen en media die ons steeds verder ophitsen in die richting. Zo straffen we al strenger dan enig ander land in Europa maar het is rechts Nederland nog steeds niet extreem genoeg. Dat soort eenzijdigheid zorgt ervoor dat ik nog maar mondjesmaat van Nederlandse bronnen gebruik maak. Gewoon omdat ik geen zin heb om me dagelijks aan al dat gemanipuleer te gaan zitten ergeren. Veel bekende feiten worden gewoon weggelaten als ze niet in het verhaaltje te pas komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dit gaat niet meer over Classic fm.

Dit onderwerp gaat op slot!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...