Jump to content
  • ×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Similar Content

• By RAL9001
      Beste forumleden,

sinds vorige week bezig geweest met het aan de praat krijgen van de Dreambox One Ultra HD. 
      Na upgrade naar NewNigma2 en installatie van de card service had ik sinds gisteren alle kanalen van canaldigitaal werkend.

Dit was nadat ik mijn Duo LNB heb vervangen door een Tripple LNB. 

Nu had ik het briljante idee om de derde sateliet ook even in te lezen, de astra 28,2. Bij deze actie ben ik vergeten "het wissen van de kanalen" uit te zetten. Uiteindelijke resultaat is een zeer korte lijst met enkel astra 28,2. Hierna nogmaals voor alle satellieten de kanalen laten zoeken, echter wat blijkt nu, mis ik alle kanalen van CanalDigitaal.

Spelen met de tunerconfiguratie levert veel verwarring op, nieuwe kanalen die eerder niet gevonden zijn, maar helaas geen canaldigitaal.

De tuner configuratie staat momenteel ingesteld op DiseQC 1.0, LNB 1 gekozen voor 19,2 ; 23,5 en 28,2. Zenderlijst van 19,2 en 28,2 geladen en hierna automatisch gezocht. Enige verschil met vorige keer inlezen is dat ik toen nog met de standaard dreambox firmware heb gewerkt waarbij ik wel een andere satellites.xml had geladen. Mogelijk heeft dit er iets mee te maken.

Wie kan mij in het kort uitleggen waarvoor welke instellingen zijn en welke nodig zijn voor een Tripple LNB. Diseqc switch zit in de LNB en zou zelf de configuratie moeten kunnen vaststellen.

Huigige configuratie setting :
      Configuratie modus is advanced Setting voor 19,2 ; 23,5 en 28,2 LNB 1 Prioriteit 0 Type universeel LNB Spanningsmode 13V Tone Modus AAN DiSEqC-modus 1.0 Toneburst geen Vastgelegd DiSEqC commando Geen Snelle DiSEqC Uit Herhaal sequence Uit Commando volgorde toneburst, committed  

Wat zijn nu de beste instellingen voor de tunerconfiguratie?

Schotel Triax 64cm
      Tripple LNB
      Dreambox One Ultra HD

Kijk uit naar jullie reactie!

Groeten Ronald.

• By Romavami
      Hallo Forum

Ik heb het CD "Rijk" abonnement met twee extra kaarten.
      Bij toeval ben ik erachter gekomen dat het zenderpakket "Rijk" bij ons alleen compleet is op de eerste kaart die ik ooit besteld heb.
      Een aantal zenders (Fox1, Ons bijvoorbeeld) die wel in het pakket "Rijk" horen zijn niet te zien op de extra kaarten.

Is dit normaal of zouden alle kaarten qua pakket hetzelfde moeten zijn.

Groet Rob
    • By Ikke41
      Goede dag.
      ik zag dat U de VU heeft, ik heb die ook pas en ben niet zo handig in die dingen, weet U hoe ik de TV aan/uit knop op de AB kan instellen zodat ik de AB van de TV weg kan leggen. Hopelijk weet U of een ander het.
      alvast bedankt
    • By Sprietje
      De zender Mezzo is sinds vanochtend niet meer te ontvangen met het Rijk abonnement.
  • Create New...

Important Information

Onze Terms of Use en Privacy Policy