Ga naar inhoud
Harley

Internet via een radioverbinding

Aanbevolen berichten

Leuke ping op glas, alleen is m'n 4G+ met 180mb down zelfs nog sneller.

Vraag blijft, iemand met de nieuwe radioverbinding ervaring zoals ie nu opgeleverd word door oa rodin breedband?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb sinds 1,5 jaar nu een internetverbinding via straalverbinding en moet zeggen dat het me uitstekend bevalt.

voorheen een brakke dsl verbinding over koper gehad met veel storingen en een hele hoge ping, nu al 1,5 jaar storingsvrij met een ping rond de 13ms.

Kan het alleen maar aanbevelen!

Ervaring met glas heb ik niet, dat vergelijk kan ik dus niet maken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 22-8-2019 om 16:01 zei Harley:

alleen is m'n 4G+ met 180mb down zelfs nog sneller.

als je wacht totdat 5G komt ben je misschien nog sneller

bepalend is echter ook weer hoeveel pointtopoint verbindingen op de mast in jouw buurt staan

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 27-10-2019 om 22:03 zei Hotbird:

Ik heb sinds 1,5 jaar nu een internetverbinding via straalverbinding en moet zeggen dat het me uitstekend bevalt.

voorheen een brakke dsl verbinding over koper gehad met veel storingen en een hele hoge ping, nu al 1,5 jaar storingsvrij met een ping rond de 13ms.

Kan het alleen maar aanbevelen!

Ervaring met glas heb ik niet, dat vergelijk kan ik dus niet maken.

Ok thx, met ping van 13ms ben ik dik tevreden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

In Italie zijn er zeer vele streken met   Internet via kleine parabool.  Masten op omliggende bergen zorgen voor een perfecte dekking naar afgelegen dorpen.

Zelf meermalen uitgetest in verschillende regios.  Goede streaming van  bvb  VRT en NPO televisie.

https://www.eolo.it/home/casa/eolo.html

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat soort beschreef Sprietje al in de link die ik in m'n eerste commentaar gaf.

De vraagsteller @Harley heeft z'n oplossing gevonden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
6 uur geleden zei Harley:

ping van 13ms

Misschien een hele domme vraag.... Maar waar ping je dan naartoe? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hier wordt gerefereerd naar "een ping van 13 ms". Als ik mijn router ping, dan krijg ik 1ms, ping in naar mijn servers dan zit ik op een 10-12ms, naar sat4all 16-18ms... Dus ik vraag mij af wat "de ping" betekend in deze context.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Een "ping" tijd heeft alleen te maken met de latency, dus het "reageren" van een site als je op een link klikt. Echter als de data eenmaal binnenkomt dan maakt het niet veel uit, tenzij je op "high latency" verbindingen zit (zoals satelliet internet) met een "ping" van > 500ms. (Voor de mensen die mij niet geloven: https://en.wikipedia.org/wiki/Satellite_Internet_access ) Maar gelukkig bestaan daar ook oplossingen voor om dat effect te minimaliseren.

Een normale internet verbinding, niet per telefoonmodem, heeft een laag genoeg latency om gewoon goed te kunnen surfen. Downloaden hangt echt af van de bandbreedte naar de server toe... ;-) 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.
Opgelet: Je bericht zal moeten worden goedgekeurd door een moderator alvorens het zichtbaar zal worden.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in