Jump to content
Sign in to follow this  
willem269

Rebox valt steeds uit

Recommended Posts

Hallo,

onze ontvanger valt elke dag wel een keer spontaan uit, het rode lampje brandt dan. Dan resetten en hij doet het weer. Iemand een idee?

Hallo.

Misschien helpt dit (van de website van Rebox):

In het kort ….. als je te maken hebt met ‘afwijkend gedrag’ van de ontvanger (bijvoorbeeld v.w.b. beeld en/of geluid), als gevolg van (technische) wijzigingen door (meestal) derde partijen. Een voorbeeld van een derde partij kan zijn de TV service provider (bijvoorbeeld Canal Digitaal), of partijen verantwoordelijk voor overige diensten zoals Teletext, Youtube, etc.

Afwijkend gedrag kan namelijk ook komen door bijvoorbeeld een verouderde zenderlijst, of een slechte performance van een gebruikte HDD, of verkeerde instellingen in de ontvanger, of mankementen aan schotel, kabel(s), LNB’s, etc.

Een Firmware versie kan ook slechts cosmetische wijzigingen betreffen, of een extra taalkeuze, of misschien toegevoegde functionaliteit.

Bij de diverse Firmware versies, welke je kan downloaden vanuit de download sectie, staan ook (doorgaans) de release notes beschreven. Ook aan de hand daarvan kan je besluiten of een bepaalde versie zinvol/wenselijk voor jou kan zijn.

Dag willem269,

Er is nog wel een aantal Reboxen. Welk type/model heb je, welke firmware zit erin en hoe is deze aangesloten. Misschien ook van belang hoe heet hij wordt (is hij opgesloten in een kast, kan er vrijelijk lucht om heen etc.

Weet je overigens zeker dat er geen kat of ander op je afstandsbediening plaats neemt?

Dank voor de reacties. Het gaat om een 8220 HD S. Staat niet opgesloten, ik zou hooguit 'pootjes' kunnen maken van bv 4 kurken. En een kat hebben we niet en van de hond weet ik zeker dat hij zijn poot er niet op legt.

De ellende is begonnen nadat we op vakantie waren, kleine maand. Toen fabrieksupdate gedaan maar daarna lijkt het net of er nog maar één tuner werkt. Ik kan niet meer iets opnemen en tegelijk iets kijken op bepaalde zenders. Neem ik iets op op NPO1, dan krijg ik geen beeld op NPO 2 , RTL 4 en nog een paar en dan pas weer RTL 8 ofzo. 

Ik denk dat ik maar eens iemand bij moet halen. 

Dat laatste komt waarschijnlijk omdat na een fabrieksreset de tuners standaard in doorlus staan.

Je zal even de 2e tuner moeten configureren zodat die niet in doorlus mode staat

Hallo CeesV: 

Dat laatste komt waarschijnlijk omdat na een fabrieksreset de tuners standaard in doorlus staan.

Je zal even de 2e tuner moeten configureren zodat die niet in doorlus mode staat

Voor mij is dit Chinees. Tuner configureren ...... Hoe, wie wat waar. Vandaar dat ik schreef dat er wellicht iemand moet komen kijken die er wel verstand van heeft .....😀

Menu, settings, installatie, tuner aansluiting, doorlus, op gescheiden zetten.

Zou het kunnen dat in je menu (menu - settings - tijd instellingen) de slaapmodus aan staat?

Ja, dat is mogelijk, maar dan zou er een waatschuwing in het beeld zichtbaar moeten zijn.

Je ontvanger kan in een bootloop terecht gekomen zijn. De oorzaak daarvan kan softwarematig zijn of hardwarematig. Softwareupdate en fabriekreset kan je iig proberen.

Op 25-8-2019 om 13:29 zei willem269:

Toen fabrieksupdate gedaan

Is al gebeurd!

Zo gauw het wat afkoelt ga ik eens kijken naar: Menu, settings, installatie, tuner aansluiting, doorlus, op gescheiden zetten. Krijg het altijd Spaans benauwd van dat gedoe. Ben benieuwd Cees

En weet iemand waarom, terwijl hieronder het ´Houd me op de hoogte van reacties´ groen is met een vinkje, ik geen meldingen krijg. Nu kijk ik af en toe eens, zoals jullie wel merken.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Similar Content

• By rebox
      Hi,
      Na jaren trouwe dienst vallen mijn Reboxen 4200 allemaal (heb er 3 in huis staan) na een paar minuten uit. Ze starten dan wel vanzelf terug op maar blijven hangen op de LB. 
      Nu heb ik een nieuwe 4220 gekocht om uit te proberen maar vind nergens welke Octagon versie geschikt is voor de 4220. Weet iemand de juiste versie?
      Alvast bedankt.
    • By Rexodus
      Hallo lezer!

Ik heb een oude ontvanger opgegraven. Mijn Dreambox 600pvr is over een maand obsolete. Daarom mijn Rebox maar weer eens opgezocht. Maar ik heb dat ding toen niet voor niets begraven. 😒 Er was toen geen stabiele firmware te krijgen. Op zich geen verkeerd apparaat maar het crashed elke keer...

Wat ik heb:

Rebox RE-8000HD PVR met:

Loader : L1.54
      H/W : SF 1018 1.00
      App : SF v1.11.30
      API : API Dec 04 2012
      Data : SF-DB v1.4
      (Zie bijlage)

Wat ik wens:

Een met USB-stick of 0-modem-kabel flashbare versie die niet na een paar uur begint te hakken.

Het probleem:

Van te voren begint alles traag te worden, het begint hakkelen en dan crashed het zelfs soms. Meestal duurt dat een uur of 3. Ik meen me zelfs te herinneren van toen dat je er de klok gelijk op kon zetten maar dat weet ik niet meer zeker.

Oplossingen:

'ps' heeft geen schakelopties en het heeft geen top. Ik zou anders niet weten waar ik moet kijken wat zoveel CPU hogd en daarmee door lijkt te gaan tot het apparaat op de knie zit. Ik weet dus niet eens waar ik moet beginnen!

hmp7109 login: root ======= HD_PVR ======= ~ # uptime 13:17:23 up 23 min, load average: 5.93, 5.41, 3.97 ~ # (voor iemand die nog een botnet-lid zoekt (zucht))

Zelfs na een paar uur intensief zoeken kan ik geen enkele site meer vinden die werkende URL's heeft. Wel zie ik dat er van alles te krijgen is met veel latere versienummers als wat ik heb! Iemand die nog iets weet of heeft uit dit "verre" verleden?

Mijn dank zal onmetelijk zijn!

• By NiroFrits
      Hallo kijkers, ik heb een rebox 2200 ontvanger met de laatste software nl. v2.11.61.
      Probleem is, dat ik geen opnames kan doen op de usb-stick.
      Ik heb hem geformateerd op de rebox zelf, getest alles goed, maar bij opnmen geeft hij de fout
      "record fail on (USB1 disk). Check de disk at storage menu.
      Dat heb ik gedaan, maar dat geeft geen fout.

Wat kan ik nog doen, ik twee verschillende usb's geprobeerd met beide hetzelfde resultaat
      ( en stick met 64 Gb en een met32 GB)
    • By rakkie
      mij lukt het niet om plugins in te laden, rar bestand uitpakken op stick zetten lukt ook, stick word niet herkend,vroeger zar Mcas, mc client erop,maar opeen goeie keer was alles weg, wat doe ik verkeerd:help!!!
    • By deev
      Voor alle Francofielen:

Na enige pogingen is het gelukt met de oudere software RE4220HDSPVRv3-02-51.ird de rebox-4220-PVR geschikt te maken voor Fransat Sedea CI+1.3 (Viaccess) en Canal Digitaal in de card reader. Er is nog een CI+ slot over waar mogelijk Joyne op werkt. Het kan zijn dat nieuwere software ook werkt, daar ik de installatie procedure, op advies van de nl fabrikant, heb aangepast: na elke zenderlijst, de ontvanger uitzetten, hdmi eruit (want die voert ook vaak spanning) en na 20 seconden aanzetten et voila ca marche! De volgorde van installatie kan ook nog belangrijk zijn. Ik ben in ieder geval begonnen met Fransat op Eutelsat 5W. Je kunt dan kiezen of je actief of niet actief updates wil ontvangen. Gevolg is van actief, dat de Fransat lijst op 1-1000 wordt gezet. Voor mij handig daar ik nieuw ben met de franse lijsten. Hij blijft nog wel dominant met de security voor Fransat: als je een beveiligd cd station aanzet waar je cd kaart geschikt voor is, geeft ie een Fransat scherm dat het signaal gedecodeerd is, terwijl je kunt kijken. Je kunt door ok dit wegklikken, of je module van Fransat in de ontvanger te lossen. Dank voor alle hulp van de fabrikant: www.rebox.nl !

Met vr groet,
      Dirk Plantinga
  • Create New...

Important Information

Onze Terms of Use en Privacy Policy