Jump to content
satellitetv

Tv Vlaanderen+Canal Digitaal waarom niet samen?

Recommended Posts

Ik heb zowel een abonnement op CD als op TVV. Ik had er anders graag bij TVV nog de Franse zenders bijgezien. In Wallonië kan dat wel en tot nader orde is België nog altijd één land.

2 uur geleden zei Werner Peeters:

Ik heb zowel een abonnement op CD als op TVV. Ik had er anders graag bij TVV nog de Franse zenders bijgezien. In Wallonië kan dat wel en tot nader orde is België nog altijd één land.

In het TVV Basic + pakket heb je de Waalse en 1 Franse. Ik ben een bevoorrechte die hier alle Franse zenders uit de lucht kan plukken. 

Edited by astro iris

@Werner Peeters:  Voor alle Franse (Waalse) zenders kan je Via TELESAT een abonnement nemen in België. Tv Vlaanderen is zoals het woord zegt...Vlaams. 

* SAT TV sedert 1994 90cm Offset schotel duo LNB

* Tv Vlaanderen (in opzeg) sedert 2006

* Canal Digitaal sedert 2019

Op 12-2-2020 om 17:34, satellitetv zei:

@Werner Peeters:  Voor alle Franse (Waalse) zenders kan je Via TELESAT een abonnement nemen in België. Tv Vlaanderen is zoals het woord zegt...Vlaams.

Beetje vreemd dat je na maanden hierop reageert en je antwoord klinkt voor jezelf misschien logisch, maar in een land als België zijn we gewoon dat de Franse openbare zenders in een basispakket zitten, dus de wens van Werner Peeters is niet zo vreemd.

Ze waren sinds de jaren '70/'80 aanwezig op de kabel, bij de start van digitale tv waren TF1, France 2, 3, 4 en 5 meteen beschikbaar in het basispakket bij Telenet en Proximus en tegenwoordig allemaal in HD. TV Vlaanderen biedt alleen France 2 aan als je er de hoofdprijs voor wilt betalen.

TV Vlaanderen heeft trouwens France 3, 4 en 5 een tijdje aangeboden, technisch is het zeer eenvoudig te realiseren, maar blijkbaar heeft M7 Group het er financieel niet voor over.

Een abonnement van TV Vlaanderen en TéléSAT is trouwens niet eens te combineren met hun eigen apparatuur en financieel is het al helemaal niet interessant.

Wie als Vlaming echt veel belang hecht aan Franse zenders en satelliet is de enige optie, dan ben je misschien beter af met TéléSAT met de TV Vlaanderen-optie van 8 euro. Ook dan zijn France 3, 4 en 5 nog altijd in SD. In deze situatie zal je ook niet meer overweg kunnen met hun standaard duo/triple LNB, gezien hier geen voorziening voor Hotbird aanwezig is. Dat maakt de schotelconfiguratie weer een stukje duurder en complexer voor een leek.

Dankje voor de uitleg! Maar de Franse zenders zeggen me weinig, daarom heb ik een abonnement gehad bij Tv Vlaanderen van 2006 tot 2019. Sedert dien heb ik een abonnement bij Canal Digitaal omdat dit nu ook beschikbaar is in België (enkel via satelliet weliswaar). 

laat gewoon TvV wat voor wat het is....

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Similar Content

• By Pullo
      een kennis heeft problemen met zijn ontvanger. Het type ben ik vergeten te noteren, maar het is er nog ééntje met een kaartje. Soms vraagt de ontvanger naar het wachtwoord. En het heeft niks te doen met erotiek zenders. Ik heb hem getoond dat hij 1234 moet ingeven. Maar toch vreemd dat hij dit vroeger niet voorhad. Als het probleem zich regelmatig stelt zal ik hem moeten aanraden een andere ontvanger aan te kopen. Iemand al iet dergelijks voorgehad ?
      gn, Marc
    • By digitaal kijker
      sinds enkele dagen merk ik dat er een heleboel zenders niet meer openen op mijn basic+ kaart waarmee normaal alle zenders open gaan van Tv Vlaanderen, 
      er is niks veranderd bij mezelf, werk via Oscam 11572 met de kaart die al jaren in een usb reader werkt, de kaart nog een update gegeven gisteren wat de kaart op:
      admin 0100 000000 000799008201C000 00000000 1970-01-01 2020-04-05 MANAGMENT PBM 0100 00006C 8800000000000000 00000000 1970-01-01 2020-04-05 TV VLAANDEREN  
      dus nu is de vraag, waar loopt het fout, zelf History channel opent niet meer, en enkele 18+ zenders door eens te zappen gemerkt.
      er worden meer en meer zenders op zwart bemerkt tijdens het zappen.

dit is mijn config van de Oscam.server zoals die al maanden en jaren werkt:

[reader]
      label                         = basic
      description                   = basic
      protocol                      = pcsc
      device                        = 0
      services                      = !01006a,!pietcd,!tntsat,!hd+,!foutecd,!foutetvv,!foutetelesat,!vl,!tvv,basictvv
      lb_whitelist_services         = basictvv
      smargopatch                   = 1
      caid                          = 0100
      fix07                         = 0
      ecmwhitelist                  = 100
      detect                        = cd
      mhz                           = 368
      cardmhz                       = 368
      group                         = 5
      emmcache                      = 1,3,2,0
      lb_weight                     = 500
      auprovid                      = 00006C
      ratelimitecm                  = 3

staat er iets tussen dat het probleem veroorzaakt????
      hoop dat ik tot een oplossing kom want dit is iets wat ik nog nooit heb meegemaakt en zelf geen oplossing voor vind.
    • By odul
      Wie heeft ervaring met het opnemen van programma's via live tv tv-vlaanderen. Welke harde schijf gebruik je en hoe groot ( gb bytes ) is deze.
    • By Gloria
      Ik krijg mijn satelliet niet afgestemd op ASTRA 3 ik heb 90 % ontvangst en 72 % kwaliteit maar enkel Arabische zenders. Wie kan mij helpen?
    • By Gloria
      Voor transponderinstelling van TV Vlaanderen zegt men 29 900 maar die instelling staat niet in de lijst. Waar kan ik die dan wel vinden?
  • Create New...

Important Information

Onze Terms of Use en Privacy Policy